UKR
П'ятниця 28 Квітня 2017 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт територіальної громади міста
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


24.04.2017

Рішенням конкурсної комісії від 14.04.2017 р. з відбору суб’єктів оціночної діяльності для здійснення експертної грошової оцінки земельних ділянок, які розташовані за адресою:

Детальніше

20.04.2017

Оголошується конкурс з відбору суб’єктів оціночної діяльності для проведення незалежної оцінки комунального майна територіальної громади міста - частини 1 поверху будівлі за адресою м. Каховка, вул. Велика Куликовська, 103 з метою надання в оренду.

Детальніше

19.04.2017

21 квітня 2017 року о 16.00 біля будинку по вулиці Панкеєвська ( колишня - Карла Лібкнехта), 114 відбудуться звіти депутатів Каховської міської ради

Детальніше

18.04.2017

УВАГА!

Детальніше

13.04.2017

ОГОЛОШУЄТЬСЯ
КОНКУРС З ВІДБОРУ СУБ’ЄКТІВ ОЦІНОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
З ОЦІНКИ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні406
Вчора592
На цьому тижні2869
Минулого тижня3735
У цьому місяці14849
Минулого місяця15000
За весь період205210
22.05.15

Довготермінові комплексні програми


 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

25.12.2014 1214/67

 

 

 

 

 

 

 

ПРОГРАМА

РОЗВИТКУ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

В М. КАХОВЦІ НА 2015-2016 РОКИ

 

 

 

 

 

м. Каховка, 2014

 

ЗМІСТ

 

Вступ

 

1. Характеристика програми …………………………............…………. 2

2. Стан і аналіз основних проблем малого і середнього підприємництва

в місті ……………………………………………………..….......….........6

2.1. Стан малого і середнього підприємництва в місті ………………. .6

2.2. Аналіз основних проблем малого і середнього підприємництва

в місті ………………………………………………………………… 11

3. Мета та основні завдання програми ………………………………… 13

3.1. Мета програми ……………………………………………………… 13

3.2. Основні завдання програми ……………………………………….. .13

4. Організація і контроль за виконання програми ……………………...14

5.Напрями діяльності та заходи програми
підтримки малого і середнього підприємництва у м. Каховка на 2015 — 2016 роки ……………………… .........................................................................15

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

Процес інтеграції України в європейське співтовариство потребує нових підходів до використання економічного, людського та природно-ресурсного потенціалу, що забезпечує досягнення якісно нового рівня ефективності і конкурентоспроможності економіки та якості життя населення.

Малі підприємства відіграють одну з провідних ролей у розвитку приватного сектору та поступово стають важливим чинником сталого економічного зростання, створення нових робочих місць, структурної перебудови та зміцнення економіки займають важливе місце у соціально-економічному розвитку не лише певної адміністративно-територіальної одиниці, а й держави в цілому.

Як невід’ємний сектор ринкової економіки, малий бізнес має явну місцеву орієнтацію, оскільки суб’єкти малого підприємництва планують свою діяльність, виходячи перш за все з потреб місцевих ринків, обсягів та структури локального попиту, а місцева влада в межах своїх повноважень формує підприємницький клімат.

Разом з тим, цей сегмент економіки потребує державної підтримки та створення сприятливих умов для подальшого розвитку.

Підтримка МСП віднесена до пріоритетів держави, зокрема, вона визначається:

Підготовка Програми здійснювалась згідно із стратегічними пріоритетами соціально-економічної політики розвитку регіону, визначеними в останніх концептуальних, стратегічних, програмних, законодавчих та нормативних документах, з урахуванням законів України, положень Програми Президента «Україна для людей», указів Президента України, інших законодавчих, програмних та нормативно-правових документів щодо регулювання та розвитку підприємництва, а також відповідно до Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних програм підтримки малого підприємництва, розроблених та затверджених Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

Програма розвитку малого і середнього підприємництва в м. Каховці на 2015 – 2016 роки (далі – Програма) являє собою узгоджений за ресурсами, виконавцями і строками реалізації комплекс заходів (проектів), спрямованих на створення нормативно-правових, фінансових, ресурсних, інформаційних та інших умов розвитку малого та середнього підприємництва в регіоні та спрямована на максимальне розкриття потенціалу розвитку малого підприємництва у м. Каховка.

 

 

 

 

 

 

 

1. Характеристика Регіональної програми розвитку малого і середнього підприємництва

у м. КАХОВКА на 2015-2016 роки

 

Назва програми: “Програма розвитку малого і середнього підприємництва в місті Каховці на 2015-2016 роки”.

 

Розробник Програми: Відділ економіки та розвитку міста

Замовник програми: Каховська міська рада

 

Виконавці програми: відділ економіки та розвитку міста, Центр надання адміністративних послуг, відділ контролю за використанням комунального майна та землі, фінансове управління, відділ містобудування та архітектури, відділ у справах молоді та спорту, міськрайонний центр зайнятості населення, Каховська ОДПІ, реєстраційна служба Каховського міськрайонного управління юстиції.

Таблиця 1

 

п/п

Загальна характеристика

станом на 01.10.2014 року

1.

  1. Площа території (кв. км) – 16,24

Кількість населення (тис. чол. ) – 37,2

Специфіка - машинобудування, переробна промисловість, аграрна галузь, виробництво будматеріалів, торгівля та громадське харчування, будівництво, транспорт, зв’язок та нематеріальна сфера.

2.

  1.  
    1. Дата затвердження Програми (найменування і номер відповідного нормативного акту)

 

3.

  1. Головний розробник програми

 

Співрозробники

Відділ економіки та розвитку міста

Виконавчі органи міської ради, міськрайонний центр зайнятості населення, міська рада підприємців, Каховська ОДПІ ГУ Міндоходів у Херсонській області., державна реєстраційна служба Каховського МРУЮ.

4.

Мета та перелік пріоритетних завдань Програми

Забезпечення місцевими органами виконавчої влади стабільних умов для подальшого розвитку малого і середнього підприємництва шляхом:

- створення додаткових робочих місць, залучення незахищених верств населення до здійснення підприємницької діяльності з метою зменшення рівня безробіття та соціальної напруги;

 

- якісне закріплення позитивних умов розвитку малого підприємництва в пріоритетних для міста видах економічної діяльності;

- відпрацювання механізмів підтримки малого підприємництва у виробничій сфері, сільському господарстві, сфері послуг, зеленого туризму та народних промислів;

- розширення можливостей підготовки висококваліфікованих кадрів для сфери малого підприємництва;

Пріоритетні завдання Програми:

- розширення переліку інформаційно-консультаційних послуг, наближення їх до суб’єктів підприємництва шляхом розширення діяльності, в тому числі громадських організацій по розвитку і підтримці малого бізнесу;

- підвищення конкурентно-спроможності малого бізнесу та його експортного потенціалу;

- усунення правових та адміністративних бар’єрів на шляху розвитку малого і середнього підприємництва;

- підтримка ділової та інвестиційної активності,

- розвиток діючих кредитно-фінансових механізмів та впровадження нових фінансових технологій підтримки малого та середнього бізнесу;

- спрощення умов започаткування власної справи та подальшої діяльності соціально-вразливих верств населення;

- розвиток ринкової інфраструктури та стимулювання підприємницької ініціативи;

- удосконалення дозвільної системи у сфері господарської діяльності.

5.

Нормативно – правова база Програми

Конституція України, Закон України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Закон України «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні», Указ Президента України «Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності» від 23.07.1998 року № 817/98, Указ Президента України «Про заходи щодо забезпечення підтримки та дальшого розвитку підприємницької діяльності» від 15.07.2000 року № 906/2000., Закону України „Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” від 06.09.2005 № 2806-IV, Закону України „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” від 05.04.2007 № 877-V. Методичні рекомендації щодо формування і реалізації регіональних та місцевих програм розвитку малого і середнього підприємництва, затверджені наказом Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 18.09.2012 № 44.

6.

Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників:

Вихідні дані на початок дії Програми

Очікувані результати

 

1). Кількість зареєстрованих малих і середніх підприємств / кількість МіСП на 10 тис. чол.. населення

322/86

 

 

325

 

2).Чисельність працюючих на малих і середніх підприємствах (осіб)

4522

4530

 

3). Кількість фізичних осіб-підприємців

3629

3750

 

4).Кількість фермерських господарств (одиниць), кількість фермерських угідь (га)

10

12

 

5). Середні надходження до бюджету міста за рік (тис. грн.)

11454

12720

 

6). Кількість об’єктів інфраструктури підтримки малого підприємництва (одиниць)

1

1

 

- бізнес-центри

-

-

 

- бізнес-інкубатори

-

 

 

- технопарки

-

-

 

- лізингові центри

-

-

 

- фінансово-кредитні установи (кредитні спілки, установи взаємного кредитування)

-

-

 

- фонди підтримки підприємництва

-

-

 

- інвестиційні, інноваційні фонди і компанії

-

-

 

- біржі

-

-

 

- інформаційно-консультативні установи

-

-

 

- страхові компанії

1

1

 

- аудиторські фірми

-

-

 

7). Кількість підприємців, які пройдуть підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації (осіб)

 

17

 

17

 

8). Кількість створених нових робочих місць (одиниць) за рік

240

 

245

7.

Терміни та етапи реалізації Програми

2015-2016 роки

8.

Перелік Проектів і підпрограм

 

Виконавці

Програма складається з 4 підпрограм

 

 

відділ економіки та розвитку міста, Центр надання адмістративних послуг Каховської міської ради, відділ контролю за використанням комунального майна та землі, фінансове управління Каховської міської ради, відділ містобудування та архітектури, відділ у справах молоді та спорту, міськрайонний центр зайнятості населення, Каховська ОДПІ ГУ Міндоходів у Херсонській області, державна реєстраційна служба Каховського МРУЮ.

9.

Обсяги коштів, необхідних на фінансування заходів (грн..)

20000

З міського бюджету

10.

Основні джерела фінансування

За рахунок виконавців, міський бюджет

11.

Система організації контролю за виконанням Програми

щорічне звітування перед Каховською міською радою

 

 

 

2. Стан і аналіз Основних проблем малого І СЕРЕДНЬОГО підприємництва в місті Каховка

 

2.1.Стан малого і середнього підприємництва в місті

 

Мале підприємництво – це багатогранне соціально-економічне явище, розвиток якого суттєво впливає на загальний стан економіки і є виразним показником становлення демократичного суспільства. Зміцнення цього сектора сприяє вирішенню проблеми зайнятості населення, насиченню вітчизняного ринку товарами і послугами, підвищенню добробуту громадян і держави в цілому.

У сучасних умовах мале підприємництво є потужним ресурсом розвитку економіки міста. Ефективне його використання у значній мірі залежить від системного програмного регулювання цієї сфери на місцевому рівні.

В місті послідовно проводиться політика спрямована на активізацію та підтримку підприємницької діяльності, сприяння розвитку малого і середнього підприємництва.

За час дії Програми, напрями роботи місцевих органів виконавчої влади спрямовувались на удосконалення дозвільної системи, дотримання вимог законодавства у сфері регуляторної політики .

Впровадження комплексу заходів на державному рівні щодо зменшення регуляторного тиску на підприємницьке середовище та вжиття відповідних заходів органами виконавчої влади і місцевого самоврядування на місцях сприяло поліпшенню бізнес-клімату в регіоні.

Завдяки прийнятим Законам України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та «Про прискорений перегляд регуляторних актів, прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування» упродовж останніх 2-х років нормативно-правові акти місцевого рівня було скорочено та вони стали відповідати принципам державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, та спрямовані на забезпечення розвитку підприємницької діяльності. На сьогодні Реєстр регуляторних актів відділів і управлінь Каховської міської ради включає 26 нормативно-правових актів, які регулюють підприємницьку діяльність. Так, за результатами проведеної роботи: 3 регуляторних акти скасовано; до 4 регуляторних актів внесено зміни відповідно до чинного законодавства. У місті запроваджено систему адміністративних процедур з підготовки та впровадження регуляторних актів, яка дозволяє проводити регуляторну політику з залученням громадськості до прийняття регуляторних актів.

Створено механізми забезпечення прийняття послідовних та орієнтованих на досягнення конкретних цілей регулювань та оцінки ефективності дії регуляторних актів. Впроваджено модель публічного діалогу між органами виконавчої влади та підприємцями, спрямовану на забезпечення публічності та прозорості прийняття регуляторних актів, участі громадськості у процесі нормотворення.

В процесі прийняття регуляторних актів забезпечується їх громадське обговорення через опублікування у засобах масової інформації, що дало змогу підвищити рівень об’єктивності та ефективності прийняття рішень щодо проектів регуляторних актів та забезпечити ефективність здійснення державної регуляторної політики у галузі розвитку підприємництва. На офіційному сайті територіальної громади міста: kakhovka-rada.gov.ua. створена сторінка «Регуляторна політика». Вимога до органів місцевого самоврядування щодо обов’язкового супроводження проектів регуляторних актів обґрунтуванням доцільності втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності практично виконується.

З початку року до міського бюджету від суб’єктів малого та середнього бізнесу надійшло 11454 тис. грн., в тому числі 5772 тис. грн.. єдиного податку, що на 574,2 тис. грн.. більше ніж за аналогічний період минулого року.

Реальний стан малого підприємництва підтверджують кількісні та якісні показники, що свідчать про позитивну динаміку та сталість його розвитку. Станом на 01.01.2014 року на обліку в Каховській ОДПІ ГУ Міндоходів у Херсонській області перебувало 3951 суб’єкта підприємницької діяльності, серед них: 322 малих та середніх підприємств та 3629 фізичних особи-підприємця.

Розвиток підприємництва в місті стримується через значне податкове навантаження, складність в отриманні та поверненні банківських кредитів (високі вимоги щодо застави, велика відсоткова ставка кредиту), що обмежує можливості суб’єктів підприємництва в капіталізації та розвитку інвестиційної діяльності. Не відповідають потребам розвитку підприємництва фінансова підтримка на загальнодержавному, регіональному та місцевих рівнях.

Зважаючи на тяжкий фінансово-економічний стан, неспроможність кредиторів вчасно повертати займані кошти, такі об’єкти інфраструктури підтримки підприємництва, як кредитні спілки, так і не набули розвитку. На сьогоднішній день, в місті працює лише одна кредитна установа.

На сьогоднішній день в місті працює 11відділень банків України, одним із пріоритетних напрямів діяльності яких є співпраця з представниками малого та середнього бізнесу, з’явилось безліч пропозицій банківського обслуговування для малого та середнього бізнесу Проекти програм банків спрямовані на впровадження технологій мікрокредитування та активізацію роботи з малим і середнім бізнесом. Працюючи з підприємствами малого бізнесу, кожен банк неодмінно враховує специфіку та вид діяльності підприємства. Спектр банківських послуг для підприємств малого бізнесу найрізноманітніший. Це і кредитні програми, і депозити, корпоративні картки, розрахунково-касове обслуговування, віддалене обслуговування, програма лояльності, тарифи для підприємців та інше.

Протягом 2014 року орендодавцями комунального майна укладено 94 договори оренди комунального майна, загальною площею 10104,91 кв.м. Від оренди комунального майна до міського бюджету надійшло 118,4 тис. грн.

За 9 місяців 2014 року приватизовано 2 обєкти комунальної власності територіальної громади міста, загальною площею 855,4 кв.м. на суму 265579,3 грн.

У засоби масової інформації подається інформація про об’єкти, що підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні. Проводяться консультаційні роботи з питань надання в оренду майна та приватизації. Здійснюється контроль за виконанням зобов’язань, передбачених у договорах купівлі-продажу об’єктів приватизації.

Забезпечується сприяння розвитку підприємництва і конкуренції. До місцевих суб’єктів господарювання постійно доводиться інформація про проведення міжнародних та міжрегіональних виставок та ярмарків з метою залучення підприємців до участі у зазначених заходах.

Вагому соціальну роль малого бізнесу визначає його здатність до створення робочих місць. Міськрайонний центр зайнятості постійно залучає безробітних громадян до підприємницької діяльності. Для цього міськрайонним центром зайнятості населення проводиться професійний відбір, в результаті якого вирішується питання надання одноразової допомоги для створення власної справи. З початку року 31 громадянин отримав одноразову допомогу для започаткування підприємницької діяльності.

З початку року робочою групою з легалізації оплати праці та зайнятості населення було проведено 204 перевірки суб’єктів господарювання, виявлено 37 порушення трудового законодавства, складено 23 акти. За результатами перевірок за трудовими договорами, укладеними з підприємцями в місті працювало 60 осіб, через міськрайонний центр зайнятості було працевлаштовано 13 чоловік. Загалом у міському центрі зайнятості за січень-вересень 2014 року між підприємцями та найманими працівниками зареєстровано 251 трудовий договір.

Велика увага у місті приділяється спорту, дозвіллю популяризації туристичної та екскурсійної діяльності та залучення до його розвитку підприємств різних форм власності та сприяння духовному розвитку населення, формування у громадян загальнолюдських цінностей. Економічний розвиток малого та середнього бізнесу дає нові можливості для будівництва, реконструкції та переобладнання об’єктів торгівлі, медицини, послуг, закладів харчування.

В поточному році активно ведеться робота по впорядкуванню та оновленню зовнішнього вигляду міста: впорядковується оздоблення фасадів житлових будинків, магазинів, офісів та інших приміщень різних форм власності.

Протягом 2013-2014 рр. було відкрито 2 фітнес- центри та 1 нічний клуб.

Підприємцями налагоджено виробництво меблів та інших виробів з деревини, металевих виробів, будівельних матеріалів, продуктів харчування, вирощування овочів та фруктів та виготовлення іншої продукції. Підприємці діють в будівельній галузі, в сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг. Завдяки використанню нових прогресивних технологій, переоснащення існуючих підприємств, застосування сучасних методів обслуговування споживачів постійно зростає сервісний рівень підприємств торгівлі та ресторанного господарства.

В сфері обслуговування задіяні переважно фізичні особи-підприємці, які надають послуги: перукарень та салонів краси, ремонту та технічного обслуговування складної побутової техніки, технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів, ремонту взуття, пошиття одягу, тимчасового проживання, таксі, хімчистки тощо.

Значна частина підприємців здійснює свою діяльність на міських ринках, де відбувається торгівля широким асортиментом продовольчих та непродовольчих товарів. На ринках постійно здійснюються роботи з упорядкування територій, ремонту та реконструкції об’єктів як з метою покращання рівня торговельного обслуговування, так і для забезпечення більш комфортних умов роботи торгуючих.

У звітному періоді виконком приділяв значну увагу розвитку конкурентного середовища серед підприємств і підприємців щодо забезпечення населення міста та району товарами і послугами високої якості шляхом збільшення суб’єктів підприємницької діяльності, які отримали свідоцтво про державну реєстрацію.

З метою створення конкурентного середовища у сфері виробництва та побутового обслуговування відділом економіки та розвитку міста, Дозвільним центром Центру надання адміністративних послуг, державним адміністратором та іншими службами і структурними підрозділами міської ради постійно надаються консультації суб’єктам підприємницької діяльності. Згідно з вимогами чинного законодавства України видачу дозвільних документів у сфері господарської діяльності забезпечено через Дозвільний центр. За січень-вересень 2014 року державним адміністратором зареєстровано 74 заяви суб’єктів господарювання на видачу документів дозвільного характеру , видано 56 дозвільних документів, зареєстровано 17 декларацій, видано 18 відмов у видачі документів дозвільного характеру, 4 відмови у реєстрації декларацій.

З метою створення дієвого механізму співпраці місцевої влади з підприємцями, сприятливих умов для розвитку інфраструктури малого та середнього бізнесу, для регулювання відносин між підприємцями, що здійснюють підприємницьку діяльність на ринках міста, в міськвиконкомі працює Рада підприємців м. Каховки.

Ознайомлення суб’єктів господарювання зі змінами в чинному законодавстві України, що стосуються підприємництва, ставками місцевих податків і зборів тощо відбувається шляхом оприлюднення відповідних матеріалів, оголошень в пресі, та розміщення на офіційному сайті міста.

Економічний розвиток малого та середнього бізнесу дає нові можливості для будівництва, реконструкції та переобладнання об’єктів торгівлі, медицини, послуг, закладів харчування.

В поточному році активно ведеться робота по впорядкуванню та оновленню зовнішнього вигляду міста: впорядковується оздоблення фасадів житлових будинків, магазинів, офісів та інших приміщень різних форм власності.

Загальна сума коштів, витрачених на реалізацію заходів міської Програми розвитку малого підприємництва склала по місту за 9 місяців 2014 року 0,38 тис. грн.

Аналіз результатів реалізації Програми розвитку малого підприємництва в м. Каховці на 2013-2014 роки свідчить, що незважаючи на складність існуючої соціально-економічної ситуації та наявність певної кількості невирішених проблем, у місті відбуваються позитивні зрушення у розвитку підприємницької діяльності та відмічається сталий розвиток міського бізнес середовища.

 

2.2. АНАЛІЗ ОСНОВНИХ ПРОБЛЕМ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В МІСТІ

 

Не дивлячись на певні позитивні зміни, що відбуваються в підприємницькому секторі, активізацію його діяльності, у сфері розвитку підприємництва існує немало проблем, які необхідно вирішувати не тільки на місцевому рівні, але й на державному.

Головними з них є такі:

· недосконалість податкової системи і високий рівень податків.

· висока процентна ставка за кредитами;

· дефіцит кваліфікованих фахівців для роботи у ринкових умовах; слабка підготовка багатьох підприємців в питаннях законодавства та здійснення практичної діяльності;

· загальна складна економічна ситуація в країні.

· низька конкурентноспроможність малого бізнесу та його експортного потенціалу;

 

SWOT-аналіз стану підприємницького середовища в місті

 

Сильні сторони

Слабкі сторони

1. Зручне географічне розташування

2. Наявність дешевих трудових ресурсів та порівняно висока кваліфікація робочої сили

3. Готовність до співпраці місцевої влади з представниками малого та середнього бізнесу, відсутність тиску з боку місцевої влади на суб’єктів господарювання

4. Наявність вільних земельних ділянок для впровадження інвестиційних проектів

5. Можливість для безробітного населення пройти навчання та відкрити власну справу

6. Інформаційна обізнаність населення з питань регуляторної політики та підприємництва через офіційний сайт Каховської міської ради та місцеві ЗМІ

7. Наявність ЦНАП та спрощена система започаткування бізнесу

8. Діюча міська рада підприємців

9. Систематичне обговорення нормативно правових актів, що регулюють підприємницьку діяльність в місті

10. Створення (в тому числі за допомогою ЗМІ) позитивного іміджу підприємництва як виду діяльності

11. Наявність митного поста

12. Достатня кількість фінансово- кредитних установ

13. Потужний потенціал туристичної галузі, що недостатньо використовується у даний час

14.Екологічно чистий район

15.Проведення міжнародних заходів, фестивалів, виставок та ярмарків.

1. Недостатнє стимулювання малого та середнього бізнесу на місцевому рівні

2. Слабка ініціатива підприємців міста

3. Високі відсоткові ставки за кредитами

4. Застаріла комунальна інфраструктура

5. Недостатньо розвинена туристична інфраструктура

6. Слабка професійна підготовка кадрів для малого бізнесу у сфері маркетингу та менеджменту

7. Пасивність підприємців в отриманні інформації та недостатній рівень знань щодо чинного законодавства

  1. Низький рівень розвитку малого підприємництва у виробничий сфері, у галузі переробки та послуг і його зосередженість у торговельному та посередницькому секторах економіки міста

9. Відсутність стартового капіталу для започаткування бізнесу та брак обігових коштів для розвитку бізнесу

10. Низький рівень залучення інвестицій в малий бізнес

11. Міський бюджет не має змоги виділяти достатні кошти на реалізацію програми розвитку підприємництва

12. Політична нестабільність

13.Зменшення чисельності населення

14.Невисокий рівень заробітної плати працівників, зайнятих у малому та середньому підприємництві.

Можливості

Загрози

1. Можливі позитивні зміни в законодавстві

2. Політична стабільність в країні та обраний курс на розвиток всіх сфер економіки

3. Збільшення доходів населення

4. Створення державної системи підтримки позитивного іміджу малого та середнього бізнесу

5. Розробка та активне впровадження стратегій розвитку на регіональному рівні

6. Пошук міжрегіональних та зарубіжних партнерів і укладання контрактів

7. Пожвавлення залучення інвестицій завдяки удосконаленню механізму якісного обслуговування інвестора

8. Вступ України в СОТ, ЕС.

9. Отримання зовнішніх кредитів

10.Збільшення доходів населення

11.Зниження кредитних ставок

 

 

1. Підвищення вартості паливно-мастильних матеріалів (і, як наслідок, комунальних послуг та витрат на транспортування) та енергоносіїв

2. Подорожчання робочої сили

3. Інфляція

4. Підвищення кредитних ставок

5. Нестабільність валюти

6. Відсутність прогресивних змін (або регресивні зміни) законодавства, зокрема, до Бюджетного, Податкового, Митного і Земельного кодексів та інших законодавчих актів у сферах підприємницької діяльності.

7. Підвищення рівня стандартів у звязку зі вступом в ЕС

підвищення кредитних ставок

8. Агресивна конкуренція сусідніх міст (створять кращі умови для ведення бізнесу)

 

В ході аналітичної роботи робочої групи та проведеного соціологічного опитування підприємців проведено SWOT-аналіз., визначені внутрішні (сильні та слабкі сторони) та зовнішні (сприятливі можливості та загрози) чинники, що стримують розвиток підприємницької діяльності.

 

3. МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ

 

3.1. МЕТА ПРОГРАМИ

Головною метою Програми є сприяння розвитку малого та середнього підприємництва, підвищення ролі цього сектору економіки як одного з джерел зміцнення економіки міста та вирішення соціальних проблем, запровадження нових ефективних форм співпраці місцевих органів державної виконавчої влади та суб’єктів малого і середнього підприємництва, громадських об’єднань підприємців на засадах соціального партнерства, створення додаткових робочих місць, залучення незахищених верств населення до здійснення підприємницької діяльності з метою зменшення рівня безробіття та соціальної напруги. Забезпечення місцевими органами виконавчої влади стабільних умов для подальшого розвитку малого і середнього підприємництва .

Для досягнення поставленої мети Програми потрібно вирішити першочергові завдання.

 

3.2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ

 

Основні завдання Програми на 2015-2016 роки:

  • формування умов для зростання кількості суб’єктів малого і середнього підприємництва, чисельності самозайнятих, підвищення конкурентоздатності даного сектору економіки;

- фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка;

  • ефективне функціонування дозвільної системи в сфері господарської діяльності, спрощення процедур видачі документів дозвільного характеру; якісне надання адміністративних послуг;

  • залучення вітчизняних та іноземних інвесторів до реалізації перспективних інвестиційних проектів;

  • підвищення рівня інформованості суб’єктів господарювання щодо своїх прав і обов’язків;

  • підвищення кваліфікації кадрів у сфері підприємництва, навчання підприємців-початківців;

  • поєднання інтересів суб’єктів господарювання з інтересами територіальної громади міста;

Для виконання поставлених завдань передбачається реалізувати Програму за наступними напрями:

  • впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності;

- фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого підприємництва

  • ресурсне та інформаційне забезпечення,

  • формування інфраструктури підтримки підприємництва.

На подолання вищезгаданих проблем, активізацію підтримки малого підприємництва з боку держави, консолідацію зусиль місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування і об’єднань підприємців по створенню сприятливого підприємницького клімату в місті направлені заходи даної Програми.

 

4. ОРГАНІЗАЦІЯ І КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ

 

Координацію діяльності, пов’язаної з виконанням Програми, здійснює виконавчий комітет міської ради.

Основні заходи Програми можуть коригуватися виконавчим комітетом міської ради з урахуванням соціально – економічної ситуації, щорічного затвердження бюджету, у випадках змін законодавчих та нормативних актів, як державного так і місцевого рівня.

 

 

 

 

5. Напрями діяльності та заходи програми
підтримки малого і середнього підприємництва у м. Каховка на 2015 — 2016 роки

з/п

Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання)

Перелік заходів Програми

Термін виконання заходу

Виконавці

Джерела фінансування

Орієнтовні обсяги фінансування (вартість),

грн,

у тому числі

Очікуваний результат

 

 

 

 

 

 

2015

рік

2016

рік

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

І. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності

 

 

 

 

 

 

1.

Забезпечення ефективної реалізації державної регуляторної політики

1.1. Планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів

листопад щороку

Відділ економіки та розвитку міста

Не потребує фінансування

-

-

Забезпечення передбачуваності регуляторної діяльності

 

 

 

 

 

 

1.2. Проведення якісного та повного аналізу регуляторного впливу розроблених регуляторних актів та звітів з їх відстеження

постійно

Відділ економіки та розвитку міста

Не потребує фінансування

-

-

Недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів

 

 

 

 

 

 

1.3. Оприлюднення проектів регуляторних актів, аналізів регуляторного впливу до них, звітів про відстеження результативності регуляторних актів та інформації про здійснення регуляторної діяльності на офіційному веб-сайті Каховської міської ради та засобах масової інформації

2015-2016 роки

Відділ економіки та розвитку міста

Не потребує фінансування

-

-

Інформування громадськості про прийняття регуляторних актів

 

 

 

 

 

 

 

1.4. Своєчасне оновлення електронного реєстру регуляторних актів та розміщення його на офіційному веб-сайті Каховської міської ради

 

2015-2016 роки

Відділ економіки та розвитку міста

Не потребує фінансування

-

-

Забезпечення прозорості та відкритості регуляторних органів

 

 

 

 

 

 

2.

Удосконалення нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері підприємництва

2.1.Здійснення аналізу звернень підприємців і узагальнення проблем, порушених ними, та підготовка пропозицій щодо їх усунення

2015-2016 роки

Органи місцевого самоврядування

Не потребує фінансування

-

-

Визначення проблемних питань, що заважають розвитку підприємництва, та їх усунення

 

 

 

 

 

 

3.

Оптимізація надання адміністративних послуг у тому числі документації дозвільного характеру та підвищення ефективності діяльності центру надання адміністративних послуг

3.1. Постійне оновлення інформаційних стендів, бази інформаційних карток адміністративних послуг, регламентів дозвільних процедур, які надаються через центр надання адміністративних послуг.

 

2015-2016 роки

Центр надання адміністративних послуг

Не потребує фінансування

-

-

Скорочення часових витрат суб’єктів звернень при отриманні адміністративних послуг та документів дозвільного характеру

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Впровадження системи електронного документообігу та автоматизованого обміну данними для спрощення та скорочення процедур отримання адміністративних послуг, а також документів дозвільного характеру згідно чинного законодавства

 

2015-2016 роки

Центр надання адміністративних послуг

Міський бюджет

 

Державний бюджет

5000

 

 

В межах кошторису

-

Скорочення часових витрат суб’єктів звернень при отриманні адміністративних послуг та документів дозвільного характеру

 

 

 

 

 

 

3.3.Розміщення інформаційних матеріалів з питань надання адміністративних послуг та документів дозвільного характеру на офіційному сайті територіальної громади м. Каховки

2015-2016 роки

Центр надання адміністративних послуг

Не потребує фінансування

-

-

Отримання інформації суб’єктами звернень щодо надання адміністративних послуг та документів дозвільного характеру

 

 

 

 

 

 

 

 

3.4.Технічне забезпе-чення роботи реєстру документів дозвільного характеру

2015-2016 роки

Центр надання адміністративних послуг

Міський бюджет

7000

7000

удосконалення системи надання адміністративних послуг та документів дозвільного характеруі

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5.Покращення матеріально- технічного забезпечення центру надання адміністративних послуг

2015-2016 роки

Центр надання адміністративних послуг

Міський бюджет

8000

8000

удосконалення системи надання адміністративних послуг та документів дозвільного характеруі

 

 

 

 

 

 

ІІ Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого підприємництва

 

 

 

 

 

 

4.

Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого і середнього підприємництва

4.1. Надання методичної допомоги в отриманні фінансово-кредитної підтримки суб’єктами малого і середнього підприємництва шляхом відшкодування відсотків за користування банківським кредитом згідно з Державними програмами

2015-2016 роки

Відділ економіки та розвитку міста

Не потребує фінансування

-

-

Отримання суб’єктами підприємництва доступних фінансових ресурсів

 

 

 

 

 

 

4.2. Залучення суб’єктів малого і середнього бізнесу до участі у відборі інвестиційних проектів для отримання подальшої компенсації за рахунок міського бюджету на конкурсній основі

2015-2016 роки

Відділ економіки та розвитку міста

Не потребує фінансування

-

-

Отримання суб’єктами підприємництва доступних фінансових ресурсів

 

 

 

 

 

 

4.3. Залучення до підприємницької діяльності осіб, які перебувають на обліку в міському центрі зайнятості, шляхом виплати одноразової допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності

2015-2016 роки

Міськрайонний центр зайнятості

Кошти фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття

 

В межах бюджетних асигнувань

В межах бюджетних асигнувань

Залучення безробітного населення до підприємницької діяльності

 

 

 

 

 

 

5.

Сприяння зростанню обсягів інвестицій в соціально-економічний розвиток міста

Постійне оновлення бази даних інвестиційних пропозицій міста

2015-2016 роки

Відділ економіки та розвитку міста

Не потребує фінансування

-

-

Залучення додаткових інвестиційних ресурсів

 

 

 

 

 

 

ІІІ Ресурсне та інформаційне забезпечення

 

 

 

 

 

 

6.

Ресурсне забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності

6.1. Оновлення реєстру вільних приміщень комунальної власності та розміщення його у засобах масової інформації та на офіційному сайті Каховської міської ради

 

2015-2016

Відділ контролю за використанням комунального майна та землі

Не потребує фінансування

-

-

Забезпечення доступу підприємців до інформації щодо матеріальних місцевих ресурсів

 

 

 

 

 

 

6.2. Сприяння розвитку підприємництва шляхом передачі вільного майна територіальних громад міста на умовах оренди

2015-2016 роки

Відділ контролю за використанням комунального майна та землі

Не потребує фінансування

-

-

Створення матеріальної бази для СПД, забезпечення стабільних надходжень від оренди та продажу майна до міського бюджету

 

 

 

 

 

 

7.

Інформаційне забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності

7.1. Сприяння участі підприємців міста у бізнес-форумах, міжнародних конференціях, семінарах, засіданнях «круглих столів» тощо

2015-2016 роки

 

Відділ економіки та розвитку міста

Не потребує фінансування

-

-

Створення умов для співпраці суб’єктів підприємництва та залучення іноземних інвестицій

 

 

 

 

 

 

7.2. Проведення нарад, «круглих столів» з питань взаємин суб’єктами малого бізнесу та контролюючими і правоохоронними органами

2015-2016 роки

Відділ економіки та розвитку міста

Не потребує фінансування

-

-

Налагодження діалогу між владою та представниками малого і середнього бізнесу

 

 

 

 

 

 

8.

Розвиток інноваційного та новаторського підприємництва

8.1. Забезпечення участі суб’єктів малого і середнього підприємництва у роботі національних, регіональних та міжнародних виставок

2015-2016 роки

 

Відділ культури і

відділ економіки та розвитку міста

Кошти суб’єктів господарської діяльності

-

-

Популяризація місцевих товаровиробників

 

 

 

 

 

 

9.

Консультаційна підтримка суб’єктів підприємницької діяльності

9.1 Надання кваліфікованої консультаційної підтримки платникам податків з питань оподаткування

2015-2016 роки

Каховська ОДПІ ГУ Міндоходів у Херсонській області

 

 

 

Покращення поінформованості суб’єктів підприємництва щодо змін у законодавчих актах

 

 

 

 

 

 

10.

Підвищення іміджу підприємця

Проведення урочистих заходів, присвячених Дню підприємця

вересень 2015-2016 років

Відділ економіки та розвитку міста

Міський бюджет

У межах кошторису виконавців

У межах кошторису виконавців

Популяризація та стимулювання підприємницької діяльності

 

 

 

 

 

 

IV Формування інфраструктури підтримки підприємництва

11

Створення та підтримка діяльності об’єктів, що надають послуги підприємництву

11.1. Надання профорієнтаційних послуг для осіб, які бажають відкрити власну справу, в тому числі залучення до участі у семінарах з орієнтації на підприємницьку діяльність

Постійно

Міськрайонний центр зайнятості

 

У межах кошторису виконавців

-

Збільшення суб’єктів підприємницької діяльності

 

 

11.2. Здійснення навчання за професіями та напрямами, що дають змогу займатись підприємницькою діяльністю

Постійно

Міськрайоннийцентр зайнятості

 

 

 

 

Кошти фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття

-

-

Залучення до підприємницької діяльності

 

 

11.3. Сприяти активізації роботи ради підприємців міста

Постійно

Відділ економіки та розвитку міста

Не потребує фінансування

-

-

Інформаційна обізнаність суб’єктів підприємницької діяльності

 

Проект середньострокової програми комплексного розвитку та підвищення конкурентоспроможності економіки міста Каховки на 2013 – 2015 роки