UKR
Вівторок 19 Березня 2024 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт Каховської міської територіальної громади
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


11.03.2024

На виконання Закону України від 21.03.2023 № 3005-IX «Про засудження та
заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізації
топонімії» та доручення начальника Херсонської обласної військової
адміністрації № 22 від 07 березня 2024 року перейменуванню підлягають
вулиці та провулки на території Каховської міської територіальної громади, а
саме: 42 вулиці та 4 провулки у м. Каховці; 8 вулиць у старостинських
округах громади.

Детальніше

16.02.2022

 

До уваги
фермерів та бджолярів громади!

Детальніше

14.02.2022

Оголошення щодо конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності з оцінки земельних ділянок (з метою викупу):

Детальніше

14.02.2022

До уваги фермерів та бджолярів громади!

Детальніше

10.02.2022

24 лютого 2022 року о 9:00 годині, у приміщенні Каховської міської ради (ІІІ поверх - зал засідань) відбудеться пленарне засідання двадцять шостої сесії Каховської міської ради VІІІ скликання.

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні428
Вчора3673
На цьому тижні4101
Минулого тижня6527
У цьому місяці20510
Минулого місяця57472
За весь період2430253
02.03.21

Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта- проекту рішення виконавчого комітету Каховської міської ради «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Каховка»


Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту - проекту рішення виконавчого комітету Каховської міської ради «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Каховка»
Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання пропозицій і зауважень від фізичних осіб, юридичних осіб, їх об’єднань повідомляємо про оприлюднення, в установлений чинним законодавством строк, проекту рішення виконавчого комітету Каховської міської ради «Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Каховка» з аналізом регуляторного впливу до проекту регуляторного акту.
Представлений регуляторний акт розроблений на виконання Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991 № 1264-ХІІ зі змінами, Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" від 10.01.2002 № 2918-ІІІ зі змінами, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 № 316 "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення" враховує місцеві особливості приймання і очищення стічних вод споживачів та визначає допустимі концентрації забруднюючих речовин, що можуть скидатися до систем централізованого водовідведення міста.
Запропоноване рішення спрямоване на встановлення чіткого порядку приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Каховка і визначає:
- засади безперебійного функціонування систем централізованого водовідведення під час приймання до них стічних вод споживачів;
- загальні вимоги до складу та властивостей стічних вод, які скидаються до систем централізованого водовідведення;
- визначення допустимих концентрацій (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах споживачів;
- заходи впливу у разі порушення вимог щодо скиду стічних вод до систем централізованого водовідведення;
- порядок контролю за скидом стічних вод до систем централізованого водовідведення;
- визначення розміру плати за скид стічних вод до систем централізованого водовідведення при порушенні вимог щодо якості і режиму їх скидання.
Проект рішення виконавчого комітету Каховської міської ради «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Каховка» з аналізом регуляторного впливу до нього оприлюднено:
на офіційному сайті Каховської міської ради - http://kakhovka-rada.gov.ua/;
на офіційній сторінці КВУ "Каховський водоканал" - http://kahovvoda.org.ua/.

Зауваження і пропозиції до проекту регуляторного акта від фізичних, юридичних осіб, їх об’єднань приймаються відділом міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла Каховської міської ради та комунальним виробничим управлінням "Каховський водоканал" протягом одного місяця з дня оприлюднення.
Зауваження і пропозиції надаються фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями в наступний спосіб:
у письмовому вигляді на поштові адреси:
Каховська міська рада, вул. Велика Куликовська, м. Каховка, Херсонська область, 74800
КВУ «Каховський водоканал», вул. Мелітопольська, 87, м. Каховка, Херсонська область, 74807
- в електронному вигляді на електронні адреси:
e-mail: mv@kakhovka-rada.gov.ua,
e-mail: kvu_ofis@meta.ua
Відділ міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла Каховської міської ради тел. (05536) 4-29-45
Комунальне виробниче управління «Каховський водоканал»
тел. (05536) 2-11-94


ПРАВИЛА приймання стічних вод до систем централізованого  водовідведення м. Каховка



АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення виконавчого комітету Каховської міської ради

«Про затвердження «Правил приймання стічних вод до системи

централізованого водовідведення міста Каховка»


Даний аналіз регуляторного впливу (далі – АРВ) розроблений на виконання та з метою дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11 вересня 2003 року № 1160-IV та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. № 308.

АРВ визначає правові та організаційні засади проекту рішення виконавчого комітету Каховської міської ради «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Каховка» як регуляторного акта.


1. Визначення проблеми

1.1. Причини виникнення проблеми


Поліпшення екологічного стану водних басейнів і якості питної води визнано пріоритетним напрямком державної політики України в області охорони навколишнього середовища. Одним з найголовніших завдань у сфері централізованого водовідведення є забезпечення якості очищення січних вод та недопущення забруднення навколишнього природного середовища.

Значний обсяг стічних вод надходить до комунальних очисних споруд від промислових підприємств, які не розраховані на очищення висококонцентрованих промислових стоків, шкідливі речовини та агресивні хімічні сполуки яких руйнують каналізаційні мережі, порушують технологічні регламенти очищення стічних вод, які не видаляються в процесі біологічного очищення і можуть потрапити неочищеними до поверхневих водних об’єктів (р. Дніпро).

Так, у місті Каховка траплялися випадки скидання до системи централізованого водовідведення стічних вод із вмістом жирів, нафтопродуктів, сміття, піску, шкідливих речовин та агресивних хімічних сполук, які руйнують каналізаційні мережі та порушують технологічні регламенти роботи очисних споруд м. Каховка.

Щодо максимального вмісту забруднюючих речовин у зворотних стічних водах міста, які потрапляли до каналізаційних очисних споруд то маємо наступну динаміку зросту за 3 роки (за логарифмічним перерахунком):


Рис.1 Показники забруднюючих речовин у зворотніх стічних водах, що потрапляють до очисних споруд м. Каховка


Відповідно до графічних даних динаміка максимальних концентрацій забруднюючих речовин на вході до каналізаційних очисних споруд з кожним роком збільшується.

Кількість виявлених перевищень допустимих концентрацій забруднюючих речовин в зворотних стічних водах, які надходять до каналізаційних очисних споруд м. Каховка, за даними лабораторії очисних споруд, становила:

Таблиця 1

Кількість виявлених перевищень допустимих концентрацій забруднюючих речовин на вході до очисних споруд м. Каховка

Назва показника

Кількість виявлених перевищень

2018

2019

2020

1

Завислі речовини, мг/дм3

9

12

12

2

Сухий залишок, мг/дм3

76

79

79

3

Хімічне споживання кисню, мг/Одм3 (ХСК)

88

79

79

4

Біологічне споживання кисню, мг/Одм3

8

12

12

5

Хлориди, мг/дм3

46

43

78

6

Сульфати, мг/дм3

10

13

13

7

Залізо (загальне), мг/дм3

12

15

15

8

Азот амонійний, мг/дм3

112

97

96

9

Нітрити, мг/дм3

12

12

20

10

Аніонні СПАР, мг/дм3

24

30

30

11

рН

14

14

23

12

Хром VI, мг/дм3

0

8

18

13

Мідь, мг/дм3

11

9

14

14

Жири, мг/дм3

24

17

25

15

Фосфати, мг/дм3

176

192

98

16

Нітрати, мг/дм3

34

40

43


За даними таблиці 1 виявлених перевищень забруднюючих речовин у зворотніх стічних водах, максимальні значення за останні 3 роки набирали показники: сухого залишку, хлориди, азот амонійний та фосфати.


Рис. 2 Гістограма перевищень допустимих концентрацій забруднюючих речовин у зворотних водах, які надходять до очисних споруд м. Каховка


Одним з показників по якому виявлено найбільше перевищень допустимих концентрацій забруднюючих речовин є фосфати. Потрапляючи разом зі стічними водами в річки та водойми вони стають відмінним живильним середовищем для водоростей, які починають буйно рости та цвести, поглинаючи кисень, який необхідний для риби, раків та інших мешканців, забруднюючи водойми продуктами життєдіяльності. Через надлишок фосфатів у водоймах змінюється хімічний склад води.

Найбільшу санітарну небезпеку представляють забруднення органічного походження (залишки овочів, фруктів, злаків, паперу, фізіологічні виділення людей і тварин, залишки м’язових і жирових тканин, клейові речовини, жири). Органічні забруднення стічних вод є сприятливим середовищем для розвитку різноманітних мікроорганізмів і бактерій, які складають так зване біологічне і бактеріальне забрудення стічних вод і зумовлюють їх епідемічну небезпеку.

При перевищенні норм скиду жирів, хімічного споживання кисню та біологічного споживання кисню – відбувається зниження біологічної різноманітності природної водойми, а наявність великої кількості завислих речовин та жирів у стічних водах призводить до перевентаження пропускної спроможності каналізаційної мережі та очисних споруд. При перевищені норм скиду завислих речовин припиняється процес фотосінтезу в водних рослинах, які під дією світла утворюють кисень для окислення органічних з’єднаннь. Відбувається замулення річкового дна, що призводить до припинення життєдіяльності мікроорганізмів, які беруть участь у процесі самоочищення природної водойми. При загниванні даних мікроорганізмів можуть утворюватися шкідливі з’єднання такі, як сірководень.

Скидання стічних зворотніх вод у поверхневі водні об’єкти суворо регламентується нормативно-правовими актами України та розрахованими, відповідно до типу водойми, нормами гранично-допустимимого скидання (далі - ГДС) забруднювальними речовинами. ГДС – це маса речовини у зворотній воді, максимально допустима до відведення з установленим режимом у певному пункті водного об’єкта за одиницю часу з метою забезпечення норм якості в контрольному створі або непогіршення природного складу і власнивостей води, які сформувалися, якщо якість їх не гірша, ніж нормативна.

ГДС, на підставі яких були розраховані гранично допустимі конценртрації забруднюючих речовин, які надходять до системи централізованого водовідведення м. Каховка, встановлені дозволом на спеціальне водокористування від 28 грудня 2017 року № 227/ХС/499-17 виданий державним агенством водних ресурсів України. За перевищення норм ГДС виробнику послуги передбачена відповідальність, розмір якої регламентується Методкою розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затверджна Наказом Міністерства охорони навколишньго природного середовища України від 20.07.2009 № 389.

Оскільки строк дії дозволу на спеціальне водокористування від 28 грудня 2017 року № 227/ХС/499-17 закінчився 28 грудня 2020 року, комунальним виробничим управлінням «Каховський водоканал» було отримано новий дозвіл на спеціальне водокористування № 526/ХС/49д-20 від 20.10.2020, яким були встановлені нові норми ГДС. Зокрема, суттєво було зменшено концентрацію таких забруднюючих речовин, як: азот амонійний (зі 2,87 мг/дм3 на 2,0 мг/дм3) та фосфати (зі 5,5 мг/дм3 на 3,5 мг/дм3).

За допомогою регрессивного аналізу побудуємо прогнозні показники концентрацій азоту амонійного, фосфатів та жирів у стічних зворотніх водах, які надходять до каналізаційних очисних споруд м.Каховка в 2021 році, де – залежна змінна, яка відповідає за концентрацію забруднюючої речовини.


За результатами розрахунків маємо наступні значення:


Рівняння регресії

Коефіцієнт кореляції (R)

0.909139

0.901626

0.886515

Інтерпретація відповідних регрессивних рівнянь позволяє припустити, що з кожним наступним періодом (місяцем) концентрація забруднюючих речових у зворотніх стічних водах у середньому буде збільшуватися: азоту амонійного на 0,50 мг/дм3; фосфатів на 0,07 мг/дм3; жирів – 1,24 мг/дм3. При цьому величина коефіцієнту кореляції (>0.7) дозволяє зробити припущення про міцний зв’язок між часом та кількістю забруднючих речовин у зворотніх стічних водах.

Ще одним негативним впливом, завдяки якому збільшується концентрація забрудюючих речовин у зворотніх стічних водах, є економія споживання води, відповідно до економії води маємо зменшення обсягів стічних вод і як наслідок збільшення концентрації забрудюючих речовин.

Спостерігаючи зв’язок між лініями тренду можна припустити оберненопропорційну залежність між падінням обсягів послуги централізованого водовідведення та наявним зростом концентрацій жирів у стічних водах. Лінійний зв’язок, який має вигляд = 93,6744075-0,06809894x, де залежна змінна , відповідає значенню концентрації жирів (мг/дм3), а незалежна змінна – обсяги водовідведення (тис.м3).


Рис. 3 Взаємозв’язок між обсягами водовідведення та вмістом жирів у зворотних стічних водах, за 2018-2020 р.


При цьому досить показовими є статистичні дані, які описують динаміку аварій (забоїв) каналізаційної мережі з відокремленням аварій, які виникли через жирові засмічення каналізаційних мереж.


Рис. 4 Динаміка забоїв каналізаційних мереж 2019-2020 роки


1.2. Оцінка важливості проблеми


01 грудня 2017 року Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України за № 316 були розроблені Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення (далі – Правила № 316), а також наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України затверджений Порядок, визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення (далі – Порядок № 316).

Відповідно до пункту 4 розділу 1 Правил № 316 виробник розробляє, на підставі Правил № 316, місцеві Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, в яких враховує місцеві особливості приймання та очищення стічних вод, а також визначає Допустимі Концентрації забруднюючих речовин, що можуть скидати до системи централізованого водовідведення.

Визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення є єдиним на території України та є складовою проекту Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Каховка. Зазначена частина проекту приведена у відповідність до Порядку № 316.

Статтею 13-1 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» передбачено, що у разі якщо відповідний орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про затвердження місцевих правил, застосовуються правила приймання стічних вод, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства (тобто Правила № 316).

Метою проекту Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Каховка є:

  • Приведення місцевих Правил приймання стічних вод у відповідність до чинного законодавства (Правила № 316 та Порядок № 316).

  • Встановлення рівня концентрацій допустимих речових, що можуть бути скидані до системи централізованого водовідведення м. Каховка з урахуванням: місцевих особливостей приймання та очищення стічних вод, обсягів скиду споживачів, з урахуванням встановленого для КВУ «Каховський водоканал» рівня граничнодопустимого скиду речовин у річку Дніпро.

  • Підвищення ефективності роботи очисних споруд і безпеки їх експлуатації.

  • Забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод споживачами.

У проекті Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Каховка були конкретизовані питання щодо здійснення контролю за скидом стічних вод (пункт 6.2. проекту Правил), Порядок відбору проб (пункт 6.3. проекту Правил) та доповнені Інструкцією про порядок відбору проб для контролю якості стічних вод підприємств (додаток 6).

Разом з цим додатком 1 до проекту Правил був визначений перелік виробничих процесів, під час здійснення яких споживач повинен мати локальні очисні споруди для попереднього очищення стічних вод перед їх скиданням до системи централізованого водовідведення та очищення стічних вод. Додаток встановлений відповідно до Правил № 316.

Додатком № 2 до проекту Правил був визначений перелік забруднюючих речовин, які заборонені до скидання до системи централізованого водовідведення. Додаток встановлений відповідно до Правил № 316.

Метою даних додатків є недопущення до системи очищення стічних вод чітко визначеного переліку забруднювачів, які можуть негативно вплинути на процес біологічної очистки стічних вод, спричинити велике навантаження на процес очистки стічних вод, або пройти через процес очистки без знезараження та негативно вплинути на водний об’єкт (р. Дніпро).

Додатком 5 до проекту Правил були встановлені допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах споживачів, які розраховані відповідно до розділу 4 Правил № 316. Обґрунтований розрахунок допустимих концентрацій було проведено науково-дослідницькою установою «Український науково-дослідний інститут екологічних проблем» Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України.

Основною метою зазначеного розрахунку було приведення переліку підприємств до актуального стану на теперішній момент; розрахунок допустимих концентрацій забруднюючих речовин з урахуванням обсягів стоків підприємств міста за останні 3 роки; наявності концентрацій забруднюючих речових у стічних водах підприємств за аналізований період час; врахування у розрахунках хімічного складу питної води за результатами лабораторних аналізів; затвердженого гранично допустимого скиду стічних очищених вод у р. Дніпро та технічного регламенту експлуатації каналізаційних очисних споруд.


1.3. Обґрунтування неможливості розв’язання проблеми за допомогою ринкових механізмів або чинних регуляторних актів


Зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки Законом України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» та Правилами № 316 визначено, що затвердження місцевих правил приймання стічних вод є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування.

До прийняття проекту правил приймання залишають діючими Правила приймання стічних вод підприємств у каналізаційну мережу м. Каховка, затверджені рішенням виконавчого комітету Каховської міської ради від 21.05.2013 р. № 120. Дані Правила були розроблені на підставі загальноукраїнських Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджений наказом Держбуду України від 19.02.2002 року № 37 та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у систему каналізації населених пунктів України, що були скасовані.

Для врегулювання порядку приймання стічних вод до систем централізованого водопостачання у містах України були розроблені та затверджені Правила № 316, відповідно до яких повинні прийматися місцеві Правила. Таким чином, проблема не може бути вирішена за допомогою діючого регуляторного акту, а саме Правил приймання № 120, внаслідок того, що його положення не відповідають чинному законодавству. Відповідно до цього, проблему можна вирішити шляхом прийняття запропонованого проекту Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Каховка.

Разом з цим система контролю за виробниками стічних вод стосовно перевищень встановлених граничнодопустимих концентрацій забруднювачих речових у стічних водах підприємств не є досить ефективною, що приводить до неповного збору та виникнення нелегальних скидів. На таблиці № 2 помітна різниця між кількістю порушень які надішли до каналізаційних очисних споруд та кількістю штрафів, які були нараховані виробникам стічних вод:


Таблиця 2

Кількісні показники між виявленими перевищеннями у зворотних водах, що надходять до КОС та виявленими порушеннями у споживачів

Назва показника

2019

2020

Виявлено перевищень на вході до очисних споруд

Нараховано

порушень споживач.

Виявлено перевищень на вході до очисних споруд

Нараховано порушень споживачам

1

Завислі речовини, мг/дм3

12

9

12

4

2

Сухий залишок, мг/дм3

79

16

79

25

3

Хімічне споживання кисню, мг/Одм3 (ХСК)

79

14

79

4

4

Біологічне споживання кисню, мг/Одм3

12

5

12

0

5

Хлориди, мг/дм3

43

20

78

19

6

Сульфати, мг/дм3

13

0

13

0

7

Залізо (загальне), мг/дм3

15

0

15

0

8

Азот амонійний, мг/дм3

97

4

96

2

9

Нітрити, мг/дм3

12

17

20

8

10

Аніонні СПАР, мг/дм3

30

0

30

0

11

рН

14

0

23

0

13

Хром VI, мг/дм3

8

0

18

0

14

Мідь, мг/дм3

9

0

14

0

15

Жири, мг/дм3

17

14

25

9

16

Фосфати, мг/дм3

192

14

98

8

17

Нітрати, мг/дм3

40

14

43

9


З таблиці 2 можна припустити, що концентрації забруднюючих речовин з часом збільшуються, як через падіння обсягів споживання води, так і через низьку ефективність заходів адміністративного впливу. В наслідок чого можна дійти до висновку, що правове регулювання Правилами приймання стічних вод підприємств у каналізаційну мережу м.Каховка від 21.05.2013 р. № 120 є таким, що на даний час не відповідає сучасним вимогам до складу забрудчюючих речовин у стічних зворотніх водах, та не забезпечує ефективне адміністрування цих Правил. Неприйняття проекту правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Каховка може привести до зниження ефективності роботи системи централізованого водовідведення, її безпечності та експлуатації. Погіршення складу зворотніх стічних вод може завдати шкоду наколишньому природному середовищу від забруденння скидами стічних вод м. Каховка поверхневих вод (р. Дніпро).



1.4. Визначення суб’єктів на яких проблема справляє вплив

Основні групи, на які зазначена проблема справляє вплив є:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

1

Громадяни (мешканці міста)

+

-

2

Держава (зокрема орган місцевого самоврядування)

+

-

3

Суб’єкти господарювання

+

-


у тому числі:

суб’єкти малого підприємництва


+


-

2. ЦІЛІ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ



Цілями запропонованого проекту Правил приймання є запобігання порушенням у роботі системи централізованого водовідведення, підвищення ефективності роботи системи і безпеки її експлуатації та забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення стічних вод споживачів за рахунок:

  • забезпечення недопущення замулювання, зажирювання, закупорки трубопроводів, агресивного впливу на матеріал труб, колодязів, устаткування);

  • забезпечення стійкої роботи очисних споруд, поліпшення очистки стічних вод (запобігання технологічного режиму очищення стічних вод внаслідок наднормативного находження забруднюючих речовин);

  • встановлення допустимих концентрацій для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися споживачами в систему централізованого водовідведення, відповідальність та міри впливу за їх порушення, а також відображення місцевих особливостей приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення;

  • забезпечення єдиного порядку проведення контролю за складом та властивостями стічних вод, що скидаються до системи централізованого водовідведення м. Каховка;

  • мотивування підприємств, організацій, установ та фізичних осіб-підприємців дотримуватися встановлених норм допустимих концентрацій забруднюючих речовин стічних вод при скиді в міську систему централізованого водовідведення;

  • приведення у відповідність до діючого законодавства Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Каховка;

  • забезпечення екологічної безпеки навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод; покращення якості поверхневих вод (р. Дніпро).





ІІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОЦІНКА АЛЬТЕРНАТИВНИХ СПОСОБІВ ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ



3.1. Визначення альтернативних способів:

Вид альтернативи

Опис альтернативи:

Альтернатива 1:

Правове регулювання проблеми буде здійснюватися згідно з рішенням виконкому Каховської міської ради від 21.05.2013 № 120

Застосування чинного нормативно-правового акту – Рішення виконкому Каховської міської ради від 21.05.2013 № 120

Альтернатива 2:

Правове регулювання проблеми буде здійснюватися відповідно до норм визначених проектом Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Каховка

Прийняття запропонованого регуляторного акту



3.2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей:

3.2.1. Оцінка впливу на сферу інтересів держави:

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Вигоди відсутні, у зв’язку з тим, що діючі Правила приймання не відповідають вимогам чинного законодавства.

302 400,00

Розрахунок витрат за альтернативою 1:



Витрати на придбання біопрепаратів на рік:

Біомікс АТ-500: 14 кг.*7200,00 грн. = 100 800 грн.

Біомікс ЖТ-500: 28 кг.*7200,00 грн.=201 600 грн.


Альтернатива 2

  • Реалізація державної політики у сфері водовідведення. Покращення екологічного стану та якості природних вод, прискорення процесів самовідновлення.

  • Дотримання вимог чинного законодавства, стандартів, норм та правил у сфері водовідведення.

  • Створення умов для безаварійної роботи систем централізованого водовідведення, насосних станцій та очисних споруд для безпеки їх експлуатації. Забезпечення стану екологічної безпеки довкілля шляхом встановлення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у скидах стічних вод суб’єктів господарської діяльності та доведення їх до рівня забруднюючих речовин встановлених ГДС у водойму.

Відсутні



3.2.2. Оцінка впливу на сферу інтересів громадян міста Каховка:

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Вигоди відсутні, у зв’язку з тим, що діючі Правила приймання не відповідають вимогам чинного законодавства, та не враховують рівень гранично-допустимого скиду забруднюючих речовин, який встановлений чинним дозволом на спеціальне водокористування.

1. Збільшення складової тарифу на водовідведення за рахунок збільшення витрат на

-доочищення стічних вод;

-збільшення витрат на усунення засмічень мереж водовідведення.

2. Виникнення додаткових витрат мешканців багатоповерхових будинків за рахунок регулярної прочистки каналізаційної лінії

Витрати за альтернативою 1

Сума витрат, грн. на одного мешканця на рік


208,50

1. Додаткова очистка зворотних стічних вод:


1.1. Робота турбоповітродувки, грн.

860 100,00

1.2. Перекачка сирого мулу з первинних відстійників до мулових карт, грн.


140,00

1.3. Транспортування зневодненого мулу, грн.

8 400,00

1.4. Утилізація зневодненого мулу, грн.

5 905,50

1.5. Очистка каналізаційної насосної станції № 3, грн

75 000,00

1.6. Очистка аеротенок очисних споруд, грн.

50 000,00

Всього витрат на доочищення стічних вод, грн:

999 545,50

Чинний тариф на водовідведення, грн. м3

17,18

Розрахований тариф на водовідведення із змінами у витратах з додатковою очисткою стічних вод, грн. м3

17,88

Різниця, грн.м3

+0,80

Середня витрата водовідведення на 1 мешканця, м3

4,5

2. Прочистка каналізаційних труб на вводі у багатоквартирний будинок, грн на рік у середньому на 1 мешканця багатоквартирного будинку


165,30

Альтернатива 2

  • Суттєве зменшення засмічення каналізаційних мереж мешканців багатоквартирних будинків, яке пов’язане зі створенням вимог щодо попереднього очищення стічних вод перед скиданням до системи централізованого водовідведення суб’єктами господарської діяльності, які проводять підприємницьку діяльність у багатоквартирних будинках (магазини, кафе, тощо)

  • Очікувана вартість заощаджених витрат мешканців багатоквартирних будинків може становити – 208,50 грн.з розрахунку на одного мешканця на рік

  • Забезпечення мешканців м. Каховка належними умовами життєдіяльності, забезпечення охорони природного середовища і належного санітарного стану міста.

відсутні



3.2.3. Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом*

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць на момент підготовки регуляторного акта

1

-

15

14

30

Питома вага групи у загальній кількості, %

3,33

-

50,0

46,67

100



Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Вигоди відсутні, у зв’язку з тим, що діючі Правила приймання не відповідають вимогам чинного законодавства

Фінансові витрати залишаться на рівні та обсязі, що обумовлені чинними Правилами приймання.

Альтернатива 2

Встановлення рівності прав і законних інтересів суб’єктів господарювання шляхом:

  • встановлення нових допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах підприємств, які враховують місцеві особливості приймання та очищення стічних вод

  • користування єдиним для всіх споживачів та прозорим механізмом контролю за якістю та кількістю стічних вод споживачів, що скидаються до системи централізованого водовідведення м. Каховка

Орієнтовані розрахунки витрат, пов’язані з виконанням обов’язкових умов регулювання проекту наведено для суб’єктів великого і середнього підприємництва наведено в додатку 1, та для суб’єктів малого та мікро підприємництва наведені в М-тесті (додаток 2)



Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрати, гривень

Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва

Фінансові витрати залишаться на рівні та у обсязі, що обумовлені чинними Правилами приймання

Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва

Визначені відповідно до Додатку 1



IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

У ході визначення альтернативних способів досягнення встановлених цілей розглянуто наступні питання:

  • залишити наявний стан справ без змін;

  • ввести в дію запропонований регуляторний акт.


Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотири-бальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1


Залишення існуючої ситуації без змін



1


У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін не забезпечить досягнення поставленої мети

Альтернатива 2


Прийняття запропонованого регуляторного акта

4

Прийняття запропонованого акта забезпечить:

  • створення належних правових підстав та умов для безпечного та безперебійного функціонування систем централізованого водовідведення та очищення стічних вод споживачів;

  • забезпечення екологічної безпеки річки Дніпро (попереджаючи їх забруднення недостатньо очищеними стічними водами);

  • приведення у відповідність до діючого законодавства Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Каховка;

  • встановлення допустимих концентрацій забруднюючих речовин з урахуванням місцевих особливостей приймання стічних вод суб’єктів господарювання до системи централізованого водовідведення м. Каховка;

  • отримання споживачами міста якісних послуг з централізованого водовідведення;

  • єдиний порядок проведення контролю за складом та властивостями стічних вод, що скидаються до системи централізованого водовідведення.



Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1


Залишення існуючої ситуації без змін

Вигоди відсутні, у зв’язку з тим, що діючі Правила приймання не відповідають вимогам чинного законодавства

Зі сторони держави витрати на додаткове очищення стічних вод з можуть скласти: 302 400,00 грн. на рік.

Витрати населення можуть зрости на 208,50 грн. з розрахунку на 1 мешканця на рік.

Фінансові витрати суб’єктів господарювання залишаються без змін.

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін, вигоди для держави, громадян та суб’єктів господарювання відсутні.

Альтернатива 2


Прийняття запропонованого регуляторного акта

Реалізація державної політики у сфері водовідведення. Дотримання вимог чинного законодавства. Поліпшення екологічного стану та якості природних вод, прискорення процесів самовідновлення. Забезпечення контролю у сфері надання послуг з водовідведення. Забезпечення громадян м. Каховка належними умовами життєдіяльності. Захист інтересів суб’єктів господарювання шляхом встановлення допустимих концентрацій розрахованих з урахуванням місцевих особливостей приймання стічних вод.

Орієнтовані розрахунки витрат суб’єктів господарювання наведені у додатках 1,2.

У разі прийняття проекту регуляторного акту задекларовані цілі будуть досягнути повною мірою.


Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1


Залишення існуючої ситуації без змін

Залишення ситуації, що склалася без змін, не забезпечить досягнення поставлених цілей. Неприйняття проекту Правил приймання стічних вод може збільшити витрати бюджету міста, та громадян. На сьогоднішній день цей спосіб не може буди прийнятим, оскільки не враховує вимоги щодо дотримання норм чинного законодавства.

Зовнішні чинники на дію регуляторного акта, у разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін відсутні.


Альтернатива 2


Прийняття запропонованого регуляторного акта

У разі прийняття регуляторного акта, для держави вигода полягатиме в створенні умов для систем централізованого водовідведення та очищення стічних вод, підвищення ефективності роботи та забезпечення належної експлуатації систем водовідведення, а також охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод, що в свою чергу є гарантуванням безпеки життя і здоров’я людини. Тому способом вирішення проблеми є розроблення регуляторного акта.

Найбільшими зовнішніми ризиками є:

  • зміни в чинному законодавстві України, які можуть призвести до необхідності внесення змін регуляторного акта;

  • порушення вимог запропонованого регуляторного акта споживачами



5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання

визначеної проблеми


На підставі проведення вищезазначеного аналізу регуляторного впливу найбільш оптимальним способом досягнення встановлених цілей є Альтернатива 2.

Таким чином, механізмом розв’язання проблеми є прийняття проекту регуляторного акта – проекту рішення виконавчого комітету Каховської міської ради «Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Каховка».

Реалізація такого регуляторного акта забезпечить запобігання порушення в роботі мереж і споруд системи централізованого водовідведення міста, підвищення ефективності роботи міських очисних споруд і безпеки їх експлуатації, охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод підприємств, надасть можливість захистити інтереси споживачів послуг водовідведення та обґрунтувати правомірність нарахувань за послуги водовідведення згідно до відповідного регуляторного акту.

До заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми, відносяться укладання відповідних договорів між суб’єктами господарювання та підприємством водопровідно-каналізаційного господарства, встановлення терміну на реалізацію заходів з якості доведення стічних вод для суб’єктів господарювання, які в супереч діючому законодавству не мають локальних очисних споруд та встановлення розміру додаткової оплати за приймання понаднормативне забруднення стоків до системи централізованого водовідведення при порушенні вимог щодо якості режиму їх скидання.

Враховуючи вищезазначене, ступінь ефективності обраного механізму та заходів досягнення цілей державного оцінено, як високий.


6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи,

які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги



Впровадження та виконання вимог даного регуляторного акта не потребує додаткових витрат з бюджетів різних рівнів, а також не потребує додаткових витрат на здійснення контролю за виконанням даного регуляторного акта.

Ураховуючи, що питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10 відсотків, здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва (М-Тест)).

Місцеве регулювання не передбачає утворення нового органу виконавчої влади (або нового структурного підрозділу діючого органу).

Здійснено розрахунок витрат на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва (Додаток 1).

Здійснено розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання (Додаток 2 (Тест малого підприємництва)).

Досягнення цілей не передбачає додаткових організаційних заходів.

Прийняття акту не призведе до неочікуваних результатів і не потребуватиме додаткових витрат з міського бюджету.

Можлива шкода у разі очікуваних наслідків дії акта не прогнозується.



7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта



Строк дії регуляторного акта встановлюється на необмежений термін, оскільки він регулює відносини, які маються пергаментний характер.

Перегляд регуляторного акта може бути здійснений у випадку виникнення необхідності, у разі внесення змін до нормативно-правових актів України та під час проведення заходів з його відстеження.



8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта



Для визначення результативності цього регуляторного акту пропонується встановити такі показники:

1. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія регуляторного акту:

Показник результативності

2020 рік

За прогнозними показниками повторного відстеження

За прогнозними показниками періодичного відстеження

Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта

30

30

35



2. Кількість забруднюючих речовин в стічних водах, які надходять до очисних споруд, а саме:

Показники результативності

2020 рік

За прогнозними показниками повторного відстеження

За прогнозними показниками періодичного відстеження

1

Температура, °С

22,853

22,5

22,5

2

Прозорість

0,609

0,6

0,6

3

Завислі речовини, мг/дм3

194,757

185,0

181,0

4

Сухий залишок, мг/дм3

1017,667

1011,0

1001,0

5

ХСК, мг/Одм3

308,911

307,258

302,0

6

БСК, мг/Одм3

116,510

122,458

110,0

7

Хлориди, мг/дм3

229,140

228

226

8

Сульфати, мг/дм3

106,270

105,5

104,9

9

Залізо (загальне), мг/дм3

0,595

0,5

0,5

10

Азот амонійний, мг/дм3

23,288

22,2

19,2

11

Нітрити, мг/дм3

0,497

0,48

0,46

12

Синтетично поверхнево-активні речовини (СПАР)

0,189

0,186

0,185

13

рН

7,620

7,620

7,620

14

Нафтопродукти, мг/дм3

-

-

-

15

Хром , мг/дм3

0,0102

0,0100

0,095

16

Мідь, мг/дм3

0,0174

0,0170

0,0170

17

Жири, мг/дм3

24,188

22,0

18,0

18

Фосфати, мг/дм3

6,513

6,3

6,15

19

Нітрати, мг/дм3

1,156

1,14

1,13

20

Розчинений кисень, мг/дм3

-

-

-


Кількість виявлених порушень на вході до каналізаційних споруд

655

600

550



3. Сума надходжень грошових коштів за перевищення вмісту забруднюючих речовин в стічних водах споживачів, що скидаються до системи централізованого водовідведення.

Показник результативності

2020 рік

За прогнозними показниками повторного відстеження

За прогнозними показниками періодичного відстеження

Сума надходжень грошових коштів за перевищення рівня вмісту забруднюючих речовин в стічних водах споживачів, що скидаються до системи централізованого водовідведення, тис.грн.

2635,2

2400,0

2000,0



4. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта:

Показник результативності

За результатами повторного відстеження

Рівень поінформованості

100% шляхом надсилання листів з інформацією щодо дії цього регуляторного акту керівникам підприємств



5. Рівень аварійності каналізаційних мереж:

Показник результативності

2020 рік

За прогнозними показниками повторного відстеження

За прогнозними показниками періодичного відстеження

Кількість забоїв каналізаційних мереж

474

450

400

з них засмічених жиром:

256

227

178



9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта


Відстеження результативності регуляторного акта – рішення виконавчого комітету Каховської міської ради «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Каховка», здійснюватиметься у відповідності до статті 10 Закону України «Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

з/п

Тип відстеження

Планові строки проведення відстеження

Метод проведення відстеження

Вид даних

Цільові групи

1

Базове

І квартал 2021 р.

статистичний

статистичні

-

2

Повторне

ІІІ квартал 2022 р.

статистичний

статистичні

-

3

Періодичне

IV квартал 2025 р.

статистичний

статистичні

-


Для здійснення відстеженні результативності регуляторного акта планується використання даних хіміко-бактеріологічного контролю лабораторії очисних споруд м. Каховка та данні відділу збуту комунального виробничого управління «Каховський водоканал».

За необхідності до аналізу результативності дії регуляторного акта можуть бути залучені фахівці Науково-дослідної установи «Український науково-дослідний інститут екологічних проблем» Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися комунальним виробничим управлінням «Каховський водоканал».

У разі виникнення проблемних питань, вони будуть урегульовані шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта відповідно до чинного законодавства України.


Начальник КВУ «Каховський водоканал» В.М. Ячменьов


Начальник відділу (планово-виробничого) І.А. Літовченко



Додаток 2

До Методики проведення аналізу впливу

регуляторного акту


ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту

з/п

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

115 000

135 000

1.1.

Витрати на придбання локальних очисних споруд

110 000

110 000

1.2.

Витрати на сервісне обслуговування локальних очисних споруд

5 000

25 000

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

-

-

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

-

-

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), гривень

-

-

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

4 055,40

20 277,0

5.1.

Аналіз стічних вод (щонайменше один раз на рік)

4 055,40

20 277,0

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

4 061,50

20 307,5

6.1.

Витрати пов’язані із закупівлею адсорбційнокаталітичних іонообмінних фільтрів Ф-4, Ф-5

3 259,00

16 295,00

6.2.

Витрати пов’язані із закупівлею реактивів

802,50

4 012,50

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

-

-

8

Інше (уточнити), гривень

-

-

9

РАЗОМ (сума рядків: 1+2+3+4+5+6+7+8), гривень

123 116,90

175 584,50

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

1

1

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

123 116,90

175 584,50

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання локальних очисних споруд

110 000

-

110 000

Витрати на сервісне обслуговування локальних очисних споруд

5 000

5 000

25 000







Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплату податків/зборів)

-

-




Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

-

-

-

-

*Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо)

-

-

-

-

*Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік-стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (аналіз стічних вод щонайменше 1 раз на рік)

4055,40

-

4055,40

20277,0



Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

4061,50

4061,50

20307,50



Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

-

-




Начальник

КВУ «Каховський водоканал» В.М. Ячменьов



Начальник відділу

(планово-виробничого) І.А. Літовченко



Додаток 3

До Методики проведення аналізу впливу

регуляторного акту



БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ

На адміністрування регулювання для суб’єктів великого і середнього підприємництва

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання: Каховська міська рада та її структурні підрозділи



Процедура регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулю вання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

2. Поточний контролю за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

Х

Х

Х

Х

Х

камеральні

Х

Х

Х

Х

Х

виїзні

Х

Х

Х

Х

Х

3. Підготовка затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

Х

Х

Х

Х

Х

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

7. Інші адміністративні процедури (уточнити):

Х

Х

Х

Х

Х

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

Х

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

Х





Начальник

КВУ «Каховський водоканал» В.М. Ячменьов



Начальник відділу

(планово-виробничого) І.А. Літовченко



Додаток 4

До Методики проведення аналізу впливу

регуляторного акту


ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено комунальним виробничим управлінням «Каховський водоканал» у період з «05» січня 2021 р. по «9» квітня 2021 р.

Порядко-вий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців, тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

04.03.2021 р.

Відкрите обговорення.

Засідання представників міської ради підприємців у м. Каховка

8

Надано розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва. Наголошено на необхідності забезпечення екологічної ситуації в м. Каховка шляхом проведення систематичного контролю за якістю стічних вод, доведення стічних вод до показників допустимих для їх безпечного відведення та очищення на каналізаційних очисних спорудах м. Каховка та запобігання псуванню систем водовідведення

Суб’єкти господарювання, які прийняли участь у обговоренні, погоджуються з необхідністю прийняття запропонованого проекту Правил приймання стічних вод.

2

Письмовий запит до наукових співробітників науково-дослідної установи «Український науково-дослідний інститут екологічних проблем» Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України

1

Для розгляду та надання пропозицій був наданий проект Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Каховка.

Відповідно до листа інституту Правила приймання стічних вод відповідають вимогам чинного законодавства та розроблені з урахуванням місцевих особливостей.

3

Листи від суб’єктів малого підприємництва, які підпадають під дію регуляторного впливу

2

Позитивно оцінюють та підтримують запропоноване регулювання



2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 29 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 15 (одиниць) та мікропідприємництва 14 (одиниць);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 96,67% (відсотків) (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання» додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У першій рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періо-

дичні (за наступ

ний рік)

Витрати за п’ять років

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання:

2 200,00

-

2 200,00

1.1.

Витрати на придбання уловлювачів жиру (сепаратори жиру)

2 200,00

-

2 200,00

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Не передбачені

Не передбачені

Не передбачені

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

1 500,00

1 500,00

7 500,00

3.1.

Процедури експлуатації обладнання (прочищення каналізаційної мережі (здійснення та відновлення пропускної здатності трубопроводів та колекторів із залученням технічних засобів),

1 500,00

1 500,00

7 500,00

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

300,00

300,00

1 500,00

4.1.

Витрати на обслуговування обладнання (витрати на сервісне обслуговування уловлювачів жиру), грн.

300,00

300,00

1 500,00

5

Інші процедури:

-

-

-

6

Разом, гривень

4 000,00

1 800,00

11 200,00

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

29

8

Сумарно, гривень

116 000,00

52 200,00

324 800,00


Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування


Середня часова заробітна плата робітника, задіяного у сфері водовідведення (за даними форми 1С-водопостачання, водовідведення за 2020 рік)

68,81 грн.

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

0,00

68,81

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

0,00

412,86

11

Процедури офіційного звітування

відсутні

відсутні

відсутні

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

відсутні

відсутні

відсутні

13

Інші процедури:




14

Разом, гривень

481,67

0,00

481,67

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

29

29

29

16

Сумарно, гривень

13 968,43

0,00

13 968,43


Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання: Каховська міська рада та її структурні підрозділи

Процедура регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулю вання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

2. Поточний контролю за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

Х

Х

Х

Х

Х

камеральні

Х

Х

Х

Х

Х

виїзні

Х

Х

Х

Х

Х

3. Підготовка затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

Х

Х

Х

Х

Х

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

7. Інші адміністративні процедури (уточнити):

Х

Х

Х

Х

Х

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

Х

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

Х



Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання



з/п

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання (ряд.8 п.3)

116 000,00

324 800,00

2

Оцінка вартості адміністративних послуг для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування (ряд.16 п.3)

13 968,43

13 968,43

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланового регулювання (ряд 1 + ряд.2)

129 968,43

338 768,43

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

-

-

5

Сумарні витрати на виконання запланового регулювання (ряд.3+ряд.4)

129 968,43

338 768,43

5. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.

Коригуючі (пом’якшувальні) заходи для суб’єктів підприємництва не передбачаються.



Начальник

КВУ «Каховський водоканал»               В.М. Ячменьов


Начальник відділу

(планово-виробничого)                          І.А. Літовченко




h1 { margin-left: 1.65cm; margin-top: 0cm; margin-bottom: 0cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 10); line-height: 100%; text-align: center; break-after: auto; }h1.western { font-family: "Times New Roman", serif; font-size: 14pt; }h1.cjk { font-size: 14pt; }h1.ctl { font-family: "Times New Roman"; font-size: 14pt; }p { margin-bottom: 0cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 10); line-height: 100%; text-align: left; }p.western { font-family: "Times New Roman", serif; font-size: 14pt; }p.cjk { font-size: 14pt; }p.ctl { font-family: "Times New Roman"; font-size: 14pt; }a:link { }