UKR
Понеділок 19 Листопада 2018 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт територіальної громади міста
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


16.11.2018

Шановні мешканці міста!

Детальніше

14.11.2018

Звернення до керівників підприємств, установ та організацій всіх форм власності, жителів міста Каховки

Детальніше

08.11.2018

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ СУБ’ЄКТІВ ОЦІНОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Детальніше

08.11.2018

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ СУБ’ЄКТІВ ОЦІНОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Детальніше

08.11.2018

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ СУБ’ЄКТІВ ОЦІНОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні779
Вчора785
На цьому тижні779
Минулого тижня5680
У цьому місяці14644
Минулого місяця27773
За весь період474094
28.08.18

Припинення договору оренди землі


У  ст.1 Закону України «Про оренду землі» (далі - Закон) зазначено, що оренда земелі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та інших видів діяльності. Статтею 14 Закону визначено, що договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації та виникає з моменту цієї реєстрації.
Підстави припинення договору оренди землі записані у ст. 31 Закону, а саме:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;
- поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря;
- смерті фізичної особи-орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, до яких переходить право оренду земельної ділянки, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки;
- ліквідації юридичної особи-орендаря;
- відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем;
- набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці;
- припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства).
Договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або самим договором. На вимогу однієї зі сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду, в разі невиконання сторонами обов’язків, передбачених Законом України «Про оренду землі» та умовами договору, в разі випадкового знищення чи пошкодження об’єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах, визначених Земельним кодексом та іншими законами України. У разі розірвання договору зобов’язання сторін припиняються.
Законодавством у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачена обов’язкова державна реєстрація як виникнення, переходу, так і припинення речових прав на нерухоме майно.
При цьому, державна реєстрація припинення права оренди здійснюється шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
В той же час слід розрізняти вимоги до проведення державної реєстрації припинення права оренди земельних ділянок, речові права на які зареєстровані належним чином в органах земельних ресурсів до 2013 року, однак відомості про які відсутні в Державному реєстрі прав.
У випадку, коли договір оренди землі припинено до 01 січня 2013 року, державна реєстрація припинення права оренди земельної ділянки у Державному реєстрі прав не проводиться, оскільки орендні правовідносини закінчились до набрання чинності Закону.
У випадку, коли договір оренди землі припинено після 01 січня 2013 року, припинення права оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації в Державному реєстрі прав.
Необхідно відзначити, що на сьогодні перелік суб’єктів, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації, значно розширено. Відповідно до статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» суб’єктами державної реєстрації прав є виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитовані суб’єкти та нотаріуси. Крім того, слід звернути увагу, що законодавством у сфері державної реєстрації закріплений  принцип «екстериторіальності», який полягає у проведенні державної реєстрації речових прав на нерухоме майно незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах області.