UKR
Вівторок 19 Березня 2024 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт Каховської міської територіальної громади
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


11.03.2024

На виконання Закону України від 21.03.2023 № 3005-IX «Про засудження та
заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізації
топонімії» та доручення начальника Херсонської обласної військової
адміністрації № 22 від 07 березня 2024 року перейменуванню підлягають
вулиці та провулки на території Каховської міської територіальної громади, а
саме: 42 вулиці та 4 провулки у м. Каховці; 8 вулиць у старостинських
округах громади.

Детальніше

16.02.2022

 

До уваги
фермерів та бджолярів громади!

Детальніше

14.02.2022

Оголошення щодо конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності з оцінки земельних ділянок (з метою викупу):

Детальніше

14.02.2022

До уваги фермерів та бджолярів громади!

Детальніше

10.02.2022

24 лютого 2022 року о 9:00 годині, у приміщенні Каховської міської ради (ІІІ поверх - зал засідань) відбудеться пленарне засідання двадцять шостої сесії Каховської міської ради VІІІ скликання.

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні449
Вчора3673
На цьому тижні4122
Минулого тижня6527
У цьому місяці20531
Минулого місяця57472
За весь період2430274
20.10.21

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ проєкту Стратегії розвитку Каховської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки


1) Замовник: Каховська міська рада, 74800, Херсонська область, Каховський район, м. Каховка, вул. Велика Куликовська, 103

2) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», документами державного планування є стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми, державні цільові програми та інші програми і програмні документи, включаючи зміни до них, які розробляються та/або підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування. Стратегія розвитку Каховської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки (далі – Стратегія) є документом державного планування місцевого значення, який розроблений з врахуванням законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регіональної політики», «Про стимулювання розвитку регіонів», постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 932 «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів». Проєкт Стратегії підготовлено із використанням кращого європейського та українського досвіду Робочою групою з підготовки пропозицій до проєктів Стратегії розвитку Каховської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки протягом 4 засідань та дискусій, які тривали з лютого по жовтень 2021 року за сприяння групи експертів з впровадження державної регіональної політики програми «U-LEAD з Європою». З метою забезпечення сталого розвитку громади, підвищення ефективності управління інноваційними процесами, створення сприятливого середовища для розвитку та підвищення рівня інноваційної та інвестиційної активності громади, Стратегія розробляється на засадах смартспеціалізації. Мета розробки Стратегії розвитку полягає у вирішенні проблем економічного розвитку та підвищенні конкурентоспроможності громади, що сприятиме покращенню життя громадян і є завданням селищної ради відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Це досягається через спільну реалізацію інтересів влади, громади та бізнесу. В Стратегії визначені стратегічні цілі, розраховані на 6 років. Оперативні цілі сформовані як елементи на шляху досягнення стратегічних цілей, які передбачають реалізацію необхідних завдань і заходів. Стратегічними цілями розвитку громади визначені:

1) Економічний розвиток Каховської громади.

2) Розвиток людського капіталу та соціальної інфраструктури.

3) Висока якість життя та послуг для мешканців громади.

Очікується, що реалізація основних положень Стратегії дасть можливість створити реальні умови для піднесення життєвого рівня населення, вирішення соціальних проблем на основі росту економіки, підвищення ефективності роботи господарського комплексу шляхом структурних перетворень, використання наявних природних, мінерально-сировинних, трудових, матеріальних, фінансових ресурсів, забезпечення екологічної та техногенної безпеки.

Стратегія узгоджується зі Стратегією розвитку Херсонської області на період 2021 – 2027 років, затвердженої рішенням Херсонської обласної ради від 20 грудня 2019 року № 1511 (зі змінами).

3) ТЕ, ЯКОЮ МІРОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ)

В Стратегії розвитку Каховської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки відповідно до стратегічних цілей визначаються цілі нижчого порядку – оперативні цілі і завдання. Так, в Стратегічній цілі 1 «Економічний розвиток Каховської громади» передбачені серед інших наступні оперативні цілі:

1) Створення сприятливого середовища для розвитку місцевого бізнесу (в рамках реалізації якої визначені завдання:

- Забезпечення діалогу між владою, бізнесом та громадою;

- Підвищення якості Е- врядування;

- Адміністративні послуги.

2) Розвиток інвестиційного клімату громади, в рамках реалізації якої визначені завдання:

- Актуалізація документів просторового планування;

- Просування інвестиційних можливостей громади (інвест паспорт, земля, проекти);

- Розвиток аграрно-промислового комплексу.

3) Економіка вражень, економіка сенсів: нова економічна пропозиція для створення сильних територіальних брендів на основі використання історико-культурної спадщини, в рамках реалізації якої визначені завдання:

- Створення умов для розвитку туристичного бізнесу;

- Маркетинг та брендинг території громади.

Стратегічною ціллю 2 «Розвиток людського капіталу та соціальної інфраструктури» передбачені оперативні цілі:

1) Розвиток освітньої галузі громади, в рамках реалізації якої визначено завдання:

- Надання якісних сучасних освітніх послуг;

- Модернізація матеріально-технічної бази закладів освіти.

2) Сучасна охорона здоров’я та медичні послуги, в рамках реалізації якої визначено завдання:

- Підвищення якості послуг закладів охорони здоров’я.

3) Розвиток культури в рамках реалізації якої визначено завдання:

- Модернізація закладів культури;

- Сучасні культурні послуги .

4) Створення умов для розвитку фізичної культури та спорту, в рамках реалізації якої визначено завдання:

- Розбудова сучасної та доступної фізкультурно-спортивної інфраструктури;

- Підтримка всіх напрямків спорту та масової фізичної культури.

5) Активна участь мешканців у житті громади та соціальні послуги, в рамках реалізації якої визначено завдання:

- Створення молодіжної інфраструктури;

- Залучення молоді до впровадження грантових, регіональних та місцевих програм;

- Сучасні інструменти громадської участі;

- Підвищення якості соціальних послуг.

Стратегічною ціллю 3 «Висока якість життя та послуг для мешканців громади» передбачені оперативні цілі:

1) Безпека громади і комфорт мешканців, в рамках реалізації якої визначені завдання:

- Доступність та інклюзивність;

- Підвищення безпеки мешканців громади;

- Благоустрій населених пунктів, розвиток інфраструктури відпочинку і дозвілля;

2) Комунальне господарство та екологія, в рамках реалізації якої визначено завдання:

- Утримання комунальних будівель, водопостачання та водовідведення у населених пунктах громади;

- Охорона навколишнього середовища та поводження з ТПВ;

- Розвиток дорожньої інфраструктури .

Відповідно до цілей і завдань Стратегії та з урахуванням припущень щодо доступності відповідних фінансових ресурсів для його реалізації розробляється План заходів на 2022-2027 роки періоду дії Стратегії. Плани конкретизуються технічними завданнями. Серед них можуть бути проєкти, які, відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про впровадження планової діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

4) ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ

В ході здійснення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки реалізації проєкту Каховської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки та Плану заходів з її реалізації на 2022-2027 роки, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

- атмосферне повітря;

- ґрунти та земельні ресурси;

- водні ресурси;

- біорізноманіття та ландшафтне різноманіття;

- відходи.

б) для територій із природоохоронним статусом: Відповідно до Переліку територій та об’єктів природно-заповідного фонду (ПЗФ) загальнодержавного та міського значення, розташованих у Херсонській області (станом на 01.01.2020, у м.Каховка (північно-східна частина) розташований 1 об’єкт ПЗФ, яким є парк-пам’ятка садово-паркового мистецтва місцевого значення «Дендропарк Каховського лісгоспзагу» площею 15 га. Рішення щодо затвердження парку як об’єкту ПЗФ прийнято в 1983 році (від 19.08.1983 №441/16), перезатверджено рішенням облвиконкому Херсонської ОДА в 2017 році (від 09.10.2017 №01-10-2981/0/17/013.2.2).

Поблизу міста, біля південної околиці с. Мала Каховка, на площі 177 га розташоване заповідне урочище «Малокаховський бір». Ландшафт урочища представлений штучними насадженнями сосни звичайної та кримської на пісках, на високому березі Каховського водосховища. Тут є ділянка сосни кримської, висадженої в 1910-1915 роках. Стовбури її досягають до 35 см в діаметрі та висоти 15м. Є мальовничі галявини серед насаджень. Територія використовується як місце масового відпочинку.

Природно-заповідні території створюють своєрідний каркас, на якому формується регіональна екомережа території. Територія м. Каховка відноситься до Дніпровського природного коридору національного рівня.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: реалізація Стратегії та Плану заходів не чинитиме транскордонного впливу на елементи довкілля, тому відсутня потреба в оцінці транскордонних наслідків.

5) ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО

Базуючись на демографічних тенденціях, аналізі соціально-економічної ситуації в регіоні, а також прогнозах макроекономічних впливів можна припустити наступні сценарії розвитку:

1. Оптимістичний сценарій розвитку демонструє позитивну динаміку, що буде можлива або за умови успішної реалізації Стратегії розвитку регіону шляхом повноцінного використання наявного потенціалу, підтримки сильних сторін області внутрішніми й зовнішніми можливостями або через вдалий збіг обставин.

2. Реалістичний сценарій розвитку Каховської міської територіальної громади в реальному вимірі має спиратися на використання сильних сторін регіону, мінімізацію втрат його ресурсного потенціалу, активізацію роботи зі слабкими сторонами.

3. Песимістичний сценарій розвитку регіону в своїй основі має припущення щодо інтенсивного вичерпання наявних сильних сторін Каховської міської територіальної громади, враховуючи лише часткову реалізацію потенційних можливостей стійкого розвитку та підвищення ступеня впливу загроз стратегічного характеру, прояв яких посилиться. За заданих умов слабкі сторони розвитку регіону виявляються надзвичайно вразливими до дії внутрішніх та зовнішніх чинників.

Найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованої Стратегії.

Поряд з тим, відповідно до вимог підпункту 5 пункту 3 статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» під час виконання СЕО буде розглянута альтернатива - «Нульовий варіант» - опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування.

6) ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки необхідно провести такі дослідження: визначити доцільність і прийнятність планової діяльності і обґрунтування технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки довкілля, оцінити вплив на довкілля в період реалізації заходів, дати прогноз впливу на довкілля, виходячи із особливостей планової діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов.

Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі аналітичні методи: аналіз тенденцій, оцінка ймовірних наслідків відповідно до контрольного переліку, експертний аналіз.

Також, будуть використані такі форми участі громадськості, як інформування, консультування, обговорення та інші.

7) ЗАХОДИ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ РОЗГЛЯНУТИ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Згідно з Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального й економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних і інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища й безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій і об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення заходів щодо збереження й невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Також, будуть враховані заходи щодо раціонального використання природних ресурсів, збереження особливо цінних та унікальних природних комплексів і забезпечення екологічної безпеки, передбачені іншими законодавчими актами у сфері охорони довкілля. Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

8) ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ.

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 п. 2, 3 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

9) ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, ТА СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ.

Зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії надаються до відділу економічного розвитку, інвестицій та регуляторної політики Каховської міської ради (74800, Херсонська область, Каховський район, м. Каховка, вул. Велика Куликовська, 103), електронна пошта: ekonom@kakhovka-rada.gov.ua

Відповідальна особа: Камєнєва Алла Анатоліївна, тел. (05536) 4-13-01. Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів з дати опублікування Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки.

Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.

Проект Стратегії Каховської міської ТГ до СЕА