UKR
Вівторок 19 Березня 2024 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт Каховської міської територіальної громади
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


11.03.2024

На виконання Закону України від 21.03.2023 № 3005-IX «Про засудження та
заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізації
топонімії» та доручення начальника Херсонської обласної військової
адміністрації № 22 від 07 березня 2024 року перейменуванню підлягають
вулиці та провулки на території Каховської міської територіальної громади, а
саме: 42 вулиці та 4 провулки у м. Каховці; 8 вулиць у старостинських
округах громади.

Детальніше

16.02.2022

 

До уваги
фермерів та бджолярів громади!

Детальніше

14.02.2022

Оголошення щодо конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності з оцінки земельних ділянок (з метою викупу):

Детальніше

14.02.2022

До уваги фермерів та бджолярів громади!

Детальніше

10.02.2022

24 лютого 2022 року о 9:00 годині, у приміщенні Каховської міської ради (ІІІ поверх - зал засідань) відбудеться пленарне засідання двадцять шостої сесії Каховської міської ради VІІІ скликання.

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні495
Вчора3673
На цьому тижні4168
Минулого тижня6527
У цьому місяці20577
Минулого місяця57472
За весь період2430320
23.04.18

Повага прав – захист людей


Унаслідок окупації АР Крим та збройного конфлікту на Донбасі в Україні з’явилася нова категорія людей зі статусом внутрішньо переміщених осіб або ВПО. Через важкі випробування Україна зазнала масштабного внутрішнього вимушеного переселення своїх громадян, приєднавшись до числа країн-лідерів за числом переселенців. За офіційними даними Міністерства соціальної політики України станом на 09 січня 2018 року в країні кількість ВПО складає 1млн.492тис.100 осіб або 1млн.218тис.002 сімей. Вимушено переселеними громадянами стали 4% українців.

Згідно із ст.. 1 Закону України „Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України” датою початку тимчасової окупації півострова Крим визнано 20 лютого 2014 року, а відповідно до наказу керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 07.10.2014 № 33/6/а визначено районами проведення антитерористичної операції - Донецьку і Луганську області - з 07 квітня 2014 року; - Харківську область - з 07 квітня 2014 року до 14 вересня 2014 року.

Наше місто, як більшість населених пунктів України, розпочало прийом переселенців - мешканців окупованого півострова Крим - з 01 квітня 2014 року, а вже з червня цього ж року в м. Каховку стали прибувати переселенці з Донецької та Луганської областей.

На виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 24.03.2014 № 157 розпорядженням першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради від 02.04.2014 № № 45-р в Каховці був створений міський координаційний центр з питань підтримки сімей, які переміщуються на тимчасове проживання до м. Каховки з АР Крим, м. Севастополя. До складу координаційного центру увійшли керівники та відповідальні особи органів виконавчої влади, тих закладів, установ, організацій, чиє сприяння і допомога у вирішенні проблем переселених громадян впершу чергу необхідна. Чіткий порядок їх взаємодії сприяв швидкому налагодженню співпраці усіх служб та відділів, проведенню моніторингу надання послуг переселеним громадянам. З метою всебічного і повного надання внутрішньо переміщеним особам соціальних, медичних послуг, сприянню їх працевлаштуванню, забезпеченню дітей місцями в дошкільних закладах міста, а учнів у загальноосвітніх школах, наданні матеріальної підтримки найбільш вразливим категоріям громадян з числа ВПО було затверджено План заходів, пов’язаних із соціальним забезпеченням вимушених переселенців на території міста. Одразу було створено реєстр внутрішньо переміщених осіб із зазначенням потреб кожного з них.

Незважаючи на відсутність міської програми, спрямованої на забезпечення прав переміщених осіб, в місті було скоординовано роботу управління праці та соціального захисту населення, яке з перших днів опікувалося життєвими проблемами переселенців, з керівниками та спеціалістами державних установ, закладів міста по злагодженому вирішенню життєво необхідних питань переселених громадян, зокрема щодо надання їм тимчасового житла, працевлаштування працездатних осіб, переведення виплат різних видів державної соціальної допомоги, пенсій, страхових виплат, надання реабілітаційних послуг особам з обмеженими фізичними можливостями. Для створення найбільш комфортних умов проживання переселених громадян в місті Каховці було налагоджено співпрацю та обмін інформацією усіх відповідних служб міста.

В результаті переміщення постраждалі громадяни стикаються зі значними труднощами, наприклад щодо реєстрації як внутрішньо переміщені особи, відновлення втрачених документів, що посвідчують особу, свободи переміщення, доступу до житла, придатного для проживання, захисту прав власності, здобуття засобів до існування, реалізації виборчих прав, доступу до інформації, нарешті – віднайдення довготривалих рішень.

У нашому місті з першого дня прибуття переселених громадян усі питання вирішувалися у найкоротший термін.

Для тимчасового розміщення вимушено переселених громадян було визначено 10 ліжко-місць готелю „Таврія”. За укладеним договором з КП „Комунальне транспортне підприємство”, на балансі якого перебуває готель, з квітня 2014 року по січень 2015 року в готелі проживали близько 50-ти осіб. Оплата послуг за проживання здійснювалася за фактичне проживання із розрахунку 50,0 грн. за одну особу на добу за рахунок коштів державного та міського бюджетів. Усього на зазначені потреби було використано близько 40 тис. грн.. за майже 800 людино-днів.

Розуміючи необхідність термінової матеріальної підтримки переміщених громадян, за рішенням місцевих органів виконавчої влади, внутрішні переселенці упродовж 2014 року отримали матеріальну допомогу на суму 56,3 тис грн. для вирішення своїх соціально - побутових проблем, у тому числі за рахунок міського бюджету таку допомогу отримали 20 осіб на суму 9,2 тис.грн. А допомога вразливим категоріям переміщених громадян згідно з угодою Херсонської обласної державної адміністрації та Управлінням Верховного Комісара ООН у справах біженців надійшла для семи сімей на суму 40,5 тис. грн. Усього за три роки вимушеного переселення громадяни України, які перемістилися і тимчасово проживали і проживають на території міста отримали 146тис.828 грн., у тому числі

  • субвенція з державного бюджету – 50,0 тис. грн..

  • кошти фізичних і юридичних осіб – 3548 грн.

  • кошти міського бюджету – 52тис.780 грн.

  • кошти Управління Верховного Комісара ООН – 40 тис.500 грн.

До набрання чинності постанов Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509 „Про облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції ” та № 505 „Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг” управлінням було взято на облік понад 300 осіб.

Після введення в дію постанов та отримання відповідних роз’яснень з Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації, а саме з 20 жовтня 2014 року в місті Каховці розпочалася робота по перереєстрації громадян, які вже були зареєстровані в місті, як внутрішньо переміщені та новоприбулих громадян з метою взяття їх на облік з відповідною реєстрацією в єдиній інформаційній базі даних внутрішньо переміщених осіб (ЄІБД ВПО), створеної Міністерством соціальної політики України та вирішення питання про надання сім’ям адресної державної допомоги на покриття витрат за проживання.

З 20 жовтня 2014 року на обліку управління праці та соціального захисту населення Каховської міської ради перебувало понад 700 осіб, у тому числі близько 160 дітей.

На даний час до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання в м. Каховці зареєстровано 241 особа, серед них

  • переселенці з АР Крим – 29 осіб;

  • переселенці з Донецької та Луганської областей – 212 осіб.

Із загальної кількості зареєстрованих внутрішньо переміщених осіб

  • діти – 57 осіб

  • особи працездатного віку – 54 особи

  • матері, які здійснюють догляд за малолітніми дітьми – 42 особи

  • інваліди – 16 осіб

  • пенсіонери – 72 особи.

За три роки існування в Україні внутрішнього переміщення завдяки ініціативам держави, активності громадських організацій та окремих громадян у галузі забезпечення прав внутрішньо переміщених осіб, досвіду та сприянню міжнародних організацій та експертів гострота проблем у цій сфері дещо спала. На даний час в Україні вже:

- існує законодавство, яке регулює правовідносини у галузі забезпечення прав внутрішньо переміщених осіб;

  •  
    • є розуміння потреб внутрішньо переміщених осіб та усвідомлення стандартних проблем, з якими вони стикаються; – розроблені та опрацьовані на практиці механізми виконання державою обов’язків щодо гарантування прав внутрішньо переміщеним особам. Створені спеціалізовані державні органи у цій галузі;

– переймається міжнародний досвід держав, у яких також відбувалися та відбуваються переміщення осіб всередині держави;

  •  
    • розпочато інтеграцію внутрішньо переміщених осіб у суспільство на новій для них території.

Поряд з цим продовжує існувати низка проблем, які, на жаль, поки що не дають підстав стверджувати, що права внутрішньо переміщених осіб повністю дотримані та не по- рушуються. Так, законодавство у сфері не є досконалим: існують прогалини, протиріччя.

Із введенням у дію постанови Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 № 365 „Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам” на управління праці та соціального захисту населення Каховської міської ради покладено відповідальність по здійсненню контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам шляхом відвідування не рідше ніж один раз на шість місяців  фактичного місця проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи, про що складається акт обстеження матеріально-побутових умов сім’ї за формою, встановленою Міністерством соціальної політики України. За умовами цієї постанови соціальними виплатами є щомісячне довічне грошове утримання, довічні державні стипендії, усі види соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, субсидій та пільг, що сплачуються за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування. Постановою передбачається проведення чергових та додаткових перевірок.

Крім зазначеного, Порядком здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування, затвердженого постановою КМУ № 365, передбачаються підстави для припинення соціальних виплат. Серед них:

- наявність підстав, передбачених законодавством щодо умов призначення відповідного виду соціальної виплати;

- встановлення факту відсутності внутрішньо переміщеної особи за фактичним місцем проживання/перебування згідно з актом обстеження матеріально-побутових умов сім’ї;

- отримання рекомендацій Міністерства фінансів України щодо фактів, виявлених під час здійснення верифікації соціальних виплат;

- скасування довідки внутрішньо переміщеної особи з підстав, визначених статтею 12 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”;

- отримання інформації від Державної прикордонної служби України про перетинання державного кордону і вибутитя на територію, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, МВС, СБУ, Мінфіну, Національної поліції, ДМС, Держфінінспекції, Держаудитслужби та інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

І саме опинившись у ситуації, коли перевіркою встановлено факт відсутності внутрішньо переміщеної особи за місцем тимчасового проживання за адресою, вказаною у довідці про взяття на облік, та несвоєчасного проходження або не проходження взагалі фізичної ідентифікації, внутрішньо переміщені особи втрачають право на призначення будь-яких видів соціальних виплат.

Отримавши акт обстеження про відсутність внутрішньо переміщеної особи за місцем тимчасового проживання, управління праці та соціального захисту населення зобов’язане направити подання на розгляд міської комісії по соціальному захисту населення на припинення соціальних виплат, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України № 365.

У цьому випадку управління є заручником ситуації між проблемами внутрішньо переміщених осіб та необхідністю виконувати свої повноваження у спосіб, передбачений Конституцією України та діючим законодавством.

Враховуючи норми ст.. 12 Закону України „Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” та підтверджені факти відсутності внутрішньо переміщених осіб управлінням праці та соціального захисту населення приймаються рішення щодо скасування довідок внутрішньо переміщених осіб і наявність такого факту позбавляє права внутрішньо переміщеної особи на отримання соціальних виплат упродовж шести місяців.

На виконання вищевказаних законодавчих актів та підзаконних нормативно правових документів міською комісією по соціальному захисту населення приймалися наступні рішення

 

 

упродовж 2017 року

за I квартал 2018 року

Проведено засідань комісії по соціальному захисту населення з питань призначення/припинення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам

 

47

 

13

Прийнято рішень комісією по соціальному захисту ВПО, всього

 

443

 

148

 

у т.ч. призначено/поновлено

/подовжено виплати

 

 

292

 

 

117

припинено/відмовлено у виплаті

 

151

 

31

 

З наведеного аналізу вбачається, що рішень щодо призначення і поновлення соціальних виплат приймається значно більше. Але, окремі внутрішньо переміщені особи все ж втрачають право на їх отримання, не дотримуючись вимог діючого законодавства в частині проживання на території адміністративно територіальної одиниці, де здійснено його облік.

На даний час внутрішньо переміщені особи, зареєстровані у встановленому законодавством порядку, на свій розсуд розміщуються на житловій площі друзів, рідних, знайомих і планують повертатися за місцем своєї реєстрації після закінчення ситуації, що склалася внаслідок анексії півострова Крим та проведення антитерористичної операції. На території міста постійно проживає 30-40% від загальної їх кількості. Інші громадяни періодично мігрують між Каховкою та населеними пунктами за місцем своєї реєстрації.

Актуальними залишаються проблеми, пов’язані із забезпеченням переселенців житлом. Не зважаючи на відсутність в місті приміщень комунальної власності, соціального житла та гуртожитків, які могли б бути використані, як тимчасове житло для надання в оренду переселенцям зі Сходу та АР Крим, в місті, у разі необхідності, такі громадяни можуть бути розміщені в приміщенні міського готелю „Таврія”, в якому зарезервовано 10 ліжко місць. Але, на жаль, умови проживання в готелі не у повній мірі відповідають вимогам для тривалого проживання громадян. Тому, розміщення внутрішньо переміщених осіб в готелі має тимчасовий характер.

На території міста є об’єкти незавершеного будівництва житлового призначення, які перебувають у приватній власності та мають малу ступінь будівельної готовності.

З питання постановки на квартирний облік заяв від внутрішньо переміщених осіб до виконавчого комітету не надходило. 21.01.2017 року надійшла заява від представника багатодітної родини, що прибула в м. Каховку з Донецької області, про виділення сім’ї земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку. Заявника поставлено на облік і повідомлено про прийняте рішення.

З метою обізнаності внутрішньо переміщених осіб щодо реалізації своїх прав на соціальний захист, матеріальну підтримку, отримання послуг медичного характеру, працевлаштування тощо рекомендуємо звертатися до органів державної влади за відповідним спрямуванням. А у разі порушення прав або виникнення спорів щодо поновлення/припинення соціальних виплат, скасування довідок – такі питання вирішуються у судовому порядку.

 

 

 

Начальник управління           Андрій Скрипніченко .