UKR
Понеділок 26 Вересня 2022 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт Каховської міської територіальної громади
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


16.02.2022

 

До уваги
фермерів та бджолярів громади!

Детальніше

14.02.2022

Оголошення щодо конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності з оцінки земельних ділянок (з метою викупу):

Детальніше

14.02.2022

До уваги фермерів та бджолярів громади!

Детальніше

10.02.2022

24 лютого 2022 року о 9:00 годині, у приміщенні Каховської міської ради (ІІІ поверх - зал засідань) відбудеться пленарне засідання двадцять шостої сесії Каховської міської ради VІІІ скликання.

Детальніше

04.02.2022

Оголошення про проведення аукціону з оренди: дворове покриття міського палацу культури «Меліотратор», загальною площею 50,0 кв.м, що знаходиться за адресою: Херсонська обл., м. Каховка, просп. Європейський, 12

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні391
Вчора1196
На цьому тижні391
Минулого тижня8640
У цьому місяці20517
Минулого місяця21199
За весь період1956069

Про затвердження Положення про громадські слухання на території Каховської міської територіальної громади


Керуючись статтями 13, 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою сприяння територіальній громаді у здійсненні права на проведення громадських слухань, а також урахування їх результатів органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами при прийнятті рішень, міська рада

вирішила:

1. Затвердити Положення про громадські слухання на території Каховської міської територіальної громади, що додається.

2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань прав людини, законності, депутатської етики та регламенту (О. РАДІОНОВА).




Міський голова Віталій НЕМЕРЕЦЬ




Додаток до рішення сесії міської ради

від_________________ № ________



ПОЛОЖЕННЯ ПРО ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ НА ТЕРИТОРІЇ КАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ


Розділ 1. Загальні положення


Положення про громадські слухання на території Каховської міської територіальної громади (далі – Положення) встановлює порядок ініціювання, підготовки та проведення громадських слухань, а також врахування їх результатів органами місцевого самоврядування та їх посадовими особами.

Громадські слухання є однією з форм участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, яка передбачена статтею 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».


Стаття 1. Визначення термінів

1.1. У цьому Положенні нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:

громадські слухання – це форма безпосередньої участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, що передбачена статтею 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими нормативними актами, згідно з якими члени територіальної  громади мають право зустрічатися з депутатами міської ради та посадовими особами місцевого самоврядування, заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції до управлінських рішень, які стосуються територіальної громади;

органи місцевого самоврядування територіальної громади – Каховська міська рада та її виконавчі органи;

органи самоорганізації населення – представницькі органи, що створюються жителями, які на законних підставах проживають на території громади, для вирішення завдань, передбачених чинним законодавством;

принцип мовчазної згоди – принцип, відповідно до якого суб’єкт ініціювання громадських слухань набуває право проведення громадських слухань без отримання від уповноваженого органу публічної влади відповідного розпорядження (рішення) про проведення громадських слухань за умови, якщо суб’єктом ініціювання було виконано в повному обсязі всі необхідні процедури, передбачені даним Положенням, але у встановлений цим Положенням строк таке розпорядження не було прийнято або направлено суб’єкту ініціювання.


Стаття 2. Основні принципи проведення громадських слухань

2.1. Громадські слухання проводяться  на основі принципів добровільності, гласності, відкритості та свободи висловлювань. Під час проведення громадських слухань не може чинитися перешкод для діяльності представників засобів масової інформації.

2.2. Право на участь у громадських слуханнях із ухвальним голосом має кожен член громади, наділений виборчим правом, що на законних підставах постійно проживає на території, в межах якої проводяться слухання. Усі інші особи можуть брати в них участь з правом дорадчого голосу.

2.3. Інформація (в т. ч. копії документів), пов’язана з підготовкою, проведенням громадських слухань, а також рішення органів місцевого самоврядування, прийняті за їх результатами, розміщуються на офіційному веб-сайті міської ради або на інформаційно-довідкових стендах в громадських місцях.

2.4. Порядок організації та проведення громадських слухань на території Каховської міської територіальної громади регулюється чинним законодавством України та цим Положенням. Обов’язкові громадські слухання з питань, що передбачені актами законодавства, проводяться згідно із нормами вказаних актів і даним Положенням у межах, що не суперечать цим актам.


Стаття 3. Мета громадських слухань

3.1. Метою громадських слухань є захист прав, реалізація свобод та законних інтересів членів територіальної громади через їх безпосередню участь та участь їх інститутів у прийнятті управлінських рішень, які стосуються територіальної громади.

3.2. Завданнями громадських слухань є:

- залучення мешканців територіальної громади в прийнятті управлінських рішень, які стосуються громади;

- підвищення рівня інформованості членів територіальної громади стосовно того, що зробили, роблять або збираються зробити на території громади виконавчі органи місцевого самоврядування та їх посадові особи;

- забезпечення зворотного зв’язку у вигляді громадської оцінки діяльності депутатів міської ради, виконавчих органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб;

- підвищення соціальної обґрунтованості рішень міської ради, її виконавчих органів, актів міського  голови та інших посадових осіб на стадіях їх підготовки, прийняття і впровадження, упередження негативних соціальних наслідків цих актів;

- вивчення суспільної думки членів територіальної громади з метою її подальшого врахування у діяльності органів місцевого самоврядування;

- підвищення рівня суспільної довіри між владою і громадою у процесі їх взаємодії та більш ефективне вирішення завдяки цьому пріоритетних соціальних та інших проблем територіальної громади тощо.


Стаття 4. Предмет громадських слухань

4.1. На громадські  слухання можуть бути винесені будь-які питання, що належать до відання міської ради та її виконавчих органів, у тому числі, але не обмежуючись цим:

  1. проекти актів міського голови, міської ради, виконавчих органів ради;

  2. проекти та програми, що виконуються чи плануються до виконання в громаді;

  3. звіти, доповіді чи інформація про роботу міського голови, депутатів міської ради, органів ради, самої ради, її секретаря, керівників виконавчих органів ради та інших посадових осіб місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій;

  4. звіти посадових осіб підприємств, установ і організацій – надавачів послуг, які відповідно до законодавства мають забезпечуватися органами місцевого самоврядування (далі – надавачів послуг);

  5. внесення пропозицій щодо притягнення до відповідальності депутатів міської ради та посадових осіб місцевого самоврядування;

  6. інформація про вирішення окремих питань, які зачіпають інтереси всіх членів громади або її окремих частин (мешканців міста, села, старостинського округу, кварталу, вулиці, будинку (-ків);

  7. інші питання місцевого значення, ініційовані особами, зазначеними в статті 6 цього Положення.


Стаття 5. Види громадських слухань

5.1. Відповідно до масштабу території, в межах якої проводяться громадські слухання, і кола осіб, інтереси яких вони зачіпають, слухання можуть бути двох видів:

загальні (у межах всієї міської ради) – з питань, які зачіпають інтереси членів усієї територіальної громади;

місцеві (у межах окремого населеного пункту) – з питань, які зачіпають інтереси мешканців відповідної території.

5.2. Громадські слухання можуть проводитись як обов’язкові або як ініціативні. У першому випадку громадські слухання проводяться з питань та у випадках, передбачених нормами чинного законодавства України. З питань щодо яких у чинному законодавстві України не міститься прямої вимоги стосовно проведення громадських слухань, можуть проводитись ініціативні громадські слухання.

5.3. Участь у громадських слуханнях є обов’язковою для їх ініціаторів, авторів проектів документів (актів), що виносяться на громадські слухання, представників профільних органів міської ради, які є відповідальними за вирішення питань, що виносяться на обговорення.

5.4. Відсутність (неявка) осіб, вказаних в п.5.3. цього Положення, не може бути підставою для перенесення громадських слухань чи визнання їх такими, що не відбулися та не перешкоджає їх проведенню.

5.5. Рішення, прийняті учасниками громадських слухань, підлягають обов’язковому розгляду міською радою та носять рекомендаційний характер.

5.6. Громадські слухання певного виду можуть відбутися не раніше шести місяців після попередніх слухань, проведених із того ж самого питання. Громадські слухання з одного питання можуть проводитись у декілька етапів.


Розділ 2. Ініціювання, збір підписів, реєстрація ініціативи щодо проведення громадських слухань


Стаття 6. Суб’єкти ініціювання громадських слухань

1. Суб’єктами ініціювання громадських слухань можуть бути:

1) відповідна кількість членів територіальної громади, міста чи її частини (села, мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (-ків) відповідно до розрахунку, передбаченого частинами 2, 3, 4 цієї статті;

2) не менше трьох громадських об’єднань, благодійних організацій, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, органів самоорганізації населення, що офіційно зареєстровані та поширюють свою діяльність на територію міської ради, міста (села) чи його частину, в межах якої ініціюються громадські слухання;

3) міський голова, міська рада – 1/3 загального складу ради.

2. Кількість членів територіальної громади, звернення яких достатньо для ініціювання громадських слухань, розраховується таким чином:



Кількість осіб, що мешкають на території ОТГ, (міста, села, селища)

Кількість членів громади, звернення яких достатньо для ініціювання громадських слухань

10 000 – 25 000

25

10 000 і менше

15


3. У разі проведення громадських слухань у межах міста чи села необхідна кількість членів територіальної громади обчислюється пропорційно до кількості мешканців міста чи села.

4. У разі проведення громадських слухань від ініціативної групи членів територіальної громади – колективне звернення, підписане усіма її членами, але не менше: 15 (п’ятнадцяти) – для місцевих слухань на рівні вулиці; 75 (сімдесяти п’яти) – для місцевих слухань на рівні селища/села; 150 (ста п’ятдесяти)  – для загальних громадських слухань.



Стаття 7. Повідомлення про ініціювання громадських слухань

1. Громадські слухання, ініціатором проведення яких є міський голова, оголошуються безпосередньо шляхом прийняття відповідного розпорядження, а міська рада – шляхом прийняття відповідного рішення.

2. У разі ініціювання проведення громадських слухань іншими суб’єктами:

2.1. Повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань вноситься на ім’я голови у вигляді письмового звернення, оформленого відповідно до вимог, передбачених Законом України «Про звернення громадян», згідно зі зразком, поданим у додатках 1 або 2 до цього Положення.

2.2. У письмовому зверненні зазначаються:

1) предмет громадських слухань (проблема, питання, проект рішення та інше), що пропонується до розгляду;

2) прізвища та/або посади осіб, яких варто запросити на громадські слухання (якщо вони відомі);

3) дата, час та місце запланованих громадських слухань;

4) прізвище, ім’я, по батькові та контакти особи, уповноваженої представляти ініціатора;

5) список і контакти осіб, які могли б увійти до складу організаційного комітету з підготовки громадських слухань, якщо є необхідність його створення (не більше п’яти).

2.3. До письмового звернення, а також у процесі підготовки громадських слухань – до дня їх проведення, можуть додаватися інформаційно-аналітичні матеріали та проекти документів, що виносяться на слухання.

2.4. До повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань додаються:

- від органу самоорганізації населення – протокол засідання органу самоорганізації населення, підписаний головуючим та секретарем засідання;

- від ініціативної групи членів територіальної громади – колективне звернення, підписане усіма її членами, але не менше: 15 (п’ятнадцяти) – для місцевих слухань на рівні вулиці; 75 (сімдесяти п’яти) – для місцевих слухань на рівні села; 150 (ста п’ятдесяти)  – для загальних громадських слухань.

 

Стаття 8. Реєстрація ініціативи та прийняття рішення щодо проведення громадських слухань

1. Протягом 5 робочих днів з моменту отримання радою письмового звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань приймається одне з таких рішень:

  1. зареєструвати ініціативу щодо проведення громадських слухань у Реєстрі інструментів громадської участі у міській раді (далі – Реєстрі), що ведеться відповідно до додатка 3 до цього Положення;

  2. повернути письмове звернення для усунення недоліків відповідно до частини 3 цієї статті;

  3. відмовити в реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань відповідно до частини 5 цієї статті.

2. Про прийняте рішення в межах цього ж п’ятиденного строку повідомляють особу, уповноважену представляти ініціатора громадських слухань, у письмовій формі, зазначаючи або номер реєстрації у Реєстрі, або підстави повернення письмового звернення для усунення недоліків, або підстави відмови в реєстрації відповідно до цього Положення.

3. Письмове звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань повертається для усунення недоліків за наявності хоча б однієї з таких підстав:

  1. не дотримано вимог до оформлення звернення, передбачені Законом України «Про звернення громадян» і статтею 7 цього Положення;

  2. звернулася недостатня кількість членів територіальної громади чи суб’єктів, наділених правом ініціювати слухання.

Повертати письмове звернення для усунення недоліків з інших підстав забороняється.

4. Письмове звернення допрацьовується і подається до ради протягом п’яти робочих днів з моменту отримання особою, уповноваженою представляти ініціатора, відповідного письмового повідомлення. У разі якщо недоліки в цей строк не усунуто, звернення залишається без розгляду.

5. Відмовляють у реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань за наявності хоча б однієї з таких підстав:

  1. запропонований предмет громадських слухань не належить до відання місцевого самоврядування;

  2. звернувся суб’єкт, не наділений правом звертатися з ініціативою щодо проведення громадських слухань.

Відмовляти в реєстрації ініціативи з інших підстав забороняється.

6. Інформація про надходження письмового звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань, а саме звернення та всі подані (відразу чи потім) матеріали, письмове повідомлення про реєстрацію ініціативи щодо проведення громадських слухань, повернення для усунення недоліків чи обґрунтована відмова в реєстрації, розміщується на офіційному веб-сайті міської ради протягом п’яти робочих днів з моменту отримання звернення, матеріалів чи підписання повідомлення, при цьому вилучаються відомості про фізичну особу (персональна інформація).


Розділ 3. Підготовка та проведення громадських слухань


Стаття 9. Загальні питання підготовки  і проведення громадських слухань

1. Ініціативна група самостійно здійснює всі видатки на свою діяльність до моменту видання міським головою розпорядження щодо проведення громадських слухань.

2. Уповноважена посадова особа або структурний підрозділ, до відання якого відноситься питання, що розглядатиметься на громадських слуханнях, зобов’язана організувати підготовку громадських слухань таким чином, щоб вони відбулися в час, дату і місці, запропоновані ініціаторами громадських слухань, або в іншу дату або час, узгоджені з особою, уповноваженою представляти ініціатора громадських слухань, але не пізніше чотирнадцяти календарних днів від запропонованої дати.

3. Органи й посадові особи місцевого самоврядування, адміністрації комунальних підприємств, установ та організацій сприяють проведенню громадських слухань і надають необхідні матеріали на прохання ініціаторів, організаційного комітету чи уповноваженої посадової особи.


Стаття 10. Підготовка громадських слухань

1. Протягом п’яти робочих днів з моменту отримання виконкомом міської ради належно оформленого звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань міський голова видає розпорядження про заходи з підготовки громадських слухань.

2. У розпорядженні врегульовуються такі питання:

  1. предмет громадських слухань;

  2. дата, час, місце їх проведення;

  3. ініціатор громадських слухань;

  4. посадові особи органів місцевого самоврядування, відповідальні за своєчасну і якісну підготовку громадських слухань;

  5. особи, що запрошуються на слухання;

  6. створення в разі необхідності організаційного комітету з підготовки слухань;

  7. створення в разі необхідності експертних груп.

3. Громадські слухання призначаються, як правило, на неробочий день або неробочий час у достатньому за кількістю місць приміщенні, розташованому на території відповідної частини територіальної громади.

4. Участь у громадських слуханнях обов’язкова для їх ініціаторів, авторів проектів документів (актів), які виносяться на громадські слухання, представників профільних органів ради та її виконавчих органів, керівників комунальних підприємств, установ і організацій, яких стосуються ці громадські слухання, депутатів міської ради і посадових осіб, звітування яких є предметом громадських слухань. Їх відсутність на громадських слуханнях не може бути підставою для перенесення громадських слухань чи визнання їх такими, що не відбулися.

5. Розпорядження міського голови про заходи з підготовки громадських слухань оприлюднюється в порядку, передбаченому законодавством, а також розміщується на офіційному веб-сайті ради протягом п’яти робочих днів з моменту його затвердження та у той самий строк надсилається ініціатору громадських слухань, членам організаційного комітету, експертної групи (у разі їх створення) і посадовим особам, участь яких визнана обов’язковою.

6. Загальні громадські слухання повинні бути призначені на дату, що не перевищує 15 календарних днів, а місцеві – 10 календарних днів від дати видання розпорядження міського голови про підготовку та проведення громадських слухань.

7. Органи місцевого самоврядування забезпечують приміщення для проведення громадських слухань, його технічне оснащення, у тому числі звукопідсилювальною апаратурою, запрошення представників органів місцевого самоврядування.

8. Витрати, пов’язані з підготовкою та проведенням громадських слухань, здійснюються за рахунок міського бюджету, крім випадків їхнього проведення за принципом мовчазної згоди.

9. Якщо громадські слухання проводяться за принципом «мовчазної згоди», то ініціатор самостійно визначає дату, місце та час проведення громадських слухань, здійснює необхідні підготовчі дії, про що повідомляє міського голову. У цьому разі ініціатор самостійно здійснює всі видатки з підготовки та проведення громадських слухань.

10. У разі, якщо загальні слухання проводяться за принципом «мовчазної згоди», вони мають бути призначені на дату, яка не перевищує 45 робочих днів, а місцеві – 30 робочих днів з моменту реєстрації письмового звернення з ініціативою про проведення слухань.

11. Громадські слухання призначаються у придатному за кількістю місць приміщенні або на відкритому майданчику (за наявності належних кліматичних умов), розташованих на території територіальної громади.


Стаття 11. Організація громадських слухань ініціаторами

Якщо протягом п’яти робочих днів з моменту отримання виконкомом міської ради належно оформленого письмового звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань не прийнято відповідного розпорядження про заходи з підготовки громадських слухань, громадські слухання проводяться за принципом «мовчазної згоди». Ініціатор сам визначає дату, місце та час проведення громадських слухань, здійснює необхідні підготовчі дії, про що повідомляє міського голову та інших запрошених осіб не пізніше, ніж у тижневий термін до дня проведення. У такому випадку громадські слухання проводяться з дотриманням вимог цього Положення.


Стаття 12. Інформування громади про проведення громадських слухань

1. Про організацію та проведення громадських слухань членів громади повідомляють невідкладно з моменту прийняття відповідного розпорядження, але не пізніше семи календарних днів до дня їх проведення.

2. Інформаційні повідомлення про організацію та проведення громадських слухань та відповідні матеріали розміщуються на офіційному веб-сайті. Також вони можуть поширюватися у засобах масової інформації, соціальних мережах, усіма доступними способами з метою ознайомлення з ними якомога більшої кількості членів громади.

3. В інформаційному повідомленні подається інформація про дату, час і місце проведення громадських слухань, їх ініціатора, предмет слухань.


Стаття 13. Діяльність організаційного комітету та експертних груп

1. До складу організаційного комітету входять представники ініціатора громадських слухань, депутати міської ради, посадові особи її виконавчих органів, представники громадськості, фахівці з тематики громадських слухань, уповноважена посадова особа чи представник структурного підрозділу до відання якого відноситься питання громадських слухань, інші зацікавлені особи та посадові особи, діяльність яких напряму пов’язана з предметом громадських слухань.

2. Організаційний комітет має складатися не більше ніж з 7 членів. Регламент проведення засідань організаційного комітету визначається самим комітетом.

3. Організаційний комітет відповідає за складання проектів підсумкових документів громадських слухань (пропозицій, висновків, рекомендацій, звернень тощо) і за підготовку матеріалів, що надаються учасникам громадських слухань перед їх початком, а також забезпечує підготовку проектів порядку денного та регламенту громадських слухань.

4. Пропозиції організаційного комітету розміщуються на офіційному веб-сайті ради та можуть поширюватися в засобах масової інформації.

5. За рекомендацією організаційного комітету розпорядженням міського голови можуть бути утворені експертні групи. Вони готують експертні висновки з питань, які виносяться на громадські слухання, та доповідають по них на громадських слуханнях.


Розділ ІV. Проведення громадських слухань


Стаття 14. Учасники громадських слухань

1. Кожен може взяти участь у громадських слуханнях. Члени громади приходять на слухання вільно, відповідно до оголошення про громадські слухання. Якщо приміщення, в якому призначено проведення слухань, не може вмістити всіх бажаючих членів громади, міський голова зобов’язаний призначити додаткові слухання в порядку, передбаченому цим Положенням.

2. На громадські слухання можуть бути запрошені:

  1. народні депутати України;

  2. депутати районної, обласної рад;

  3. представники органів виконавчої влади;

  4. представники підприємств, установ та організацій, розташованих на території міської ради;

  5. експерти (фахівці) з питань, що є предметом громадських слухань, в тому числі іноземні;

  6. інші особи.


Стаття 15. Реєстрація учасників громадських слухань

1. До початку громадських слухань проводиться реєстрація учасників громадських слухань. Незареєстровані особи не можуть брати участі у слуханнях.

2. Для реєстрації особам необхідно пред’явити паспорт громадянина України або інший паспортний документ. У списку учасників громадських слухань зазначаються прізвища, імена, по батькові учасників, дата їх народження, місце реєстрації, місце роботи або рід занять, ставляться підписи зареєстрованих.

3. Членам громади, що мають право голосу, під час реєстрації видають мандати для голосування.

Стаття 16. Право голосу на громадських слуханнях

Право голосу на громадських слуханнях мають тільки повнолітні (особи, що досягли 18-річного віку) члени громади, що зареєстровані в межах міста, села чи їх окремої частини (мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (-ків), на якій проводяться громадські слухання.

Стаття 17. Початок громадських слухань

1. Розпочинає громадські слухання уповноважена особа організаційного комітету, а якщо він не створювався – уповноважена особа ініціатора громадських слухань.

2. Зазначена в першій частині цієї статті особа організовує вибори головуючого громадських слухань, їх секретаря та членів лічильної комісії. Ці особи обираються з числа учасників громадських слухань відносною більшістю голосів присутніх членів громади з правом голосу. Головуючим, секретарем та членами лічильної комісії не можуть бути обрані депутати міської ради, посадові та службові особи місцевого самоврядування, працівники комунальних підприємств, установ, організацій; членами лічильної комісії також не можуть бути голова та секретар громадських слухань.

3. Головуючий веде слухання, стежить за дотриманням на них порядку, підписує протокол громадських слухань. Якщо головуючий зловживає своїми правами, то учасники громадських слухань більшістю голосів можуть висловити йому недовіру й обрати нового.

4. Секретар громадських слухань веде, підписує та передає виконкому міської ради протокол громадських слухань у порядку, передбаченому цим Положенням.

5. Лічильна комісія встановлює присутність учасників громадських слухань, кількість осіб, що наділені правом голосу, підраховує голоси під час голосування, а також розглядає звернення, пов’язані з порушенням порядку голосування чи іншими перешкодами в голосуванні, здійснює контроль за використанням мандатів для голосування.


Стаття 18. Порядок денний та регламент громадських слухань

1. Громадські слухання проводяться у вигляді зустрічі членів громади з депутатами міської ради, посадовими особами місцевого самоврядування, надавачами послуг. Учасники громадських слухань можуть їх заслуховувати, порушувати питання та вносити пропозиції.

2. Кожен учасник громадських слухань має право подати пропозиції, висловити зауваження, поставити запитання усно чи письмово. На вимогу учасника громадських слухань, який подає пропозицію, вона має бути поставлена на голосування. Усі пропозиції, зауваження і запитання заносяться (додаються) до протоколу.

3. На початку громадських слухань шляхом голосування затверджуються порядок денний та регламент проведення громадських слухань.

4. Регламентом визначається час, відведений для звітів, доповідей (співдоповідей), виступів, запитань і відповідей тощо. Регламент слухань має обов’язково передбачати:

  1. доповіді представника ініціатора громадських слухань, запрошених для цього депутатів міської ради чи посадових осіб органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій, діяльність яких стосується предмета громадських слухань;

  2. виступи представників організаційного комітету та експертних груп (якщо вони створені), залучених фахівців;

  3. час для запитань, виступів учасників громадських слухань і для прийняття рішення громадських слухань.

5. Загальний час проведення громадських слухань встановлюється їх регламентом у кожному конкретному випадку залежно від значущості предмета громадських слухань.

6. Не допускається розгляд на громадських слуханнях та прийняття рішень з питань, які не було внесено до порядку денного.


Стаття 19. Порядок проведення громадських слухань

1. Головуючий відповідно до регламенту надає по черзі слово для виступу учасникам слухань. Усі отримують слово тільки з дозволу головуючого. Виступи учасників громадських слухань не можуть перериватися, припинятися чи скасовуватися інакше, ніж у порядку, визначеному цим Положенням та регламентом слухань.

2. Головуючий може перервати виступаючого, якщо його виступ не стосується предмета слухань, перевищує встановлений регламент, використовується для політичної агітації, закликає до дискримінації чи ворожнечі за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками чи інших форм нетерпимості або в інший спосіб порушує вимоги законів України.

3. Учасники громадських слухань повинні дотримуватися вимог цього Положення, затвердженого порядку денного та регламенту громадських слухань, норм етичної поведінки, не допускати вигуків, образ, вчинення правопорушень та інших дій, що заважають обговоренню винесених на розгляд питань.

4. У випадку порушення вимог цього Положення чи інших нормативно-правових актів більшістю голосів учасників громадських слухань може бути прийняте рішення про видалення порушника чи порушників з місця, де проводяться громадські слухання. При невиконанні рішення громадських слухань про видалення порушників до них можуть бути застосовані примусові заходи відповідно до чинного законодавства у зв’язку з порушенням порядку в громадському місці.

5. Охорону й порядок під час проведення громадських слухань забезпечують сили поліції.


Стаття 20. Висвітлення перебігу громадських слухань

1. Громадські слухання відбуваються у відкритому режимі, проводяться їх аудіозапис та відеозапис (за можливості). Відеозапис громадських слухань розміщується на офіційному веб-сайті міської ради протягом п’яти робочих днів після громадських слухань і має бути доступним для ознайомлення впродовж не менше п’яти років з моменту розміщення.

2. Засоби масової інформації мають право вести пряму відео- чи радіотрансляцію.


Стаття 21. Прийняття рішення

За результатами обговорення предмета громадських слухань простою більшістю голосів учасників з правом голосу ухвалюється рішення громадських слухань, про що зазначається в протоколі.


Розділ V. Оформлення та врахування рішень громадських слухань


Стаття 22. Протокол громадських слухань

1. У ході громадських слухань складається протокол, який підписується головуючим і секретарем громадських слухань не пізніше трьох днів після їх проведення та негайно передається (надсилається) виконкому міської ради разом із супровідним листом.

2. Протокол має містити:

  1. дату, час і місце проведення громадських слухань;

  2. предмет громадських слухань;

  3. кількість їх учасників загалом і кількість тих, що мали право голосу;

  4. виклад перебігу слухань;

  5. пропозиції, що були висловлені в ході слухань;

  6. результати голосування;

  7. рішення громадських слухань.

До протоколу додаються списки реєстрації учасників громадських слухань, а також запитання, звернення та пропозиції, подані головуючому під час проведення громадських слухань їх учасниками в письмовій формі.

3. Протокол оформляється згідно з додатком 4 до цього Положення у трьох примірниках.

4. Один примірник протоколу зберігається уповноваженою посадовою особою. Другий примірник уповноважена посадова особа передає ініціаторові не пізніше п’яти робочих днів з дня проведення слухань. Третій – вивішується для ознайомлення в місці проведення громадських слухань не пізніше п’яти робочих днів з дня проведення слухань і має бути доступним для ознайомлення протягом не менше одного місяця. Крім того, сканкопія протоколу розміщується на офіційному веб-сайті міської ради упродовж п’яти робочих днів з дня проведення слухань і має бути доступна для ознайомлення не менше як п’ять років. Списки учасників громадських слухань оприлюднюються, при цьому вилучаються відомості про фізичну особу (персональна інформація).


Стаття 23. Розгляд рішень громадських слухань

1. Пропозиції, викладені в протоколі громадських слухань, розглядаються на найближчому відкритому засіданні міської ради та/або її виконавчого комітету (залежно від того, до кого вони скеровані) за обов’язкової участі ініціаторів громадських слухань, яким надається слово для виступу. Рішення за результатами розгляду приймається шляхом поіменного голосування.

2. Пропозиції, викладені в протоколі громадських слухань, розглядаються міським головою, керівниками виконавчих органів ради, надавачами послуг, іншими посадовими особами, до яких вони скеровані, першочергово, але не більше як 30 календарних днів, та за обов’язкової участі ініціаторів громадських слухань, яким надається слово для виступу.

3. Органи місцевого самоврядування, їх посадові особи по кожній поданій пропозиції приймають одне з таких рішень:

  1. врахувати пропозицію – в такому випадку зазначаються конкретні заходи для її реалізації, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи;

  2. відхилити пропозицію – в такому випадку зазначаються причини цього рішення;

  3. частково врахувати пропозицію – в такому випадку зазначаються і причини цього рішення, і заходи для реалізації частини врахованої пропозиції, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи.


Стаття 24. Оприлюднення рішення органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб

Рішення (акти) органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, прийняті за результатами розгляду пропозицій, викладених у протоколі громадських слухань, а також актуальна інформація про їх виконання протягом десяти робочих днів надсилаються ініціаторам громадських слухань, розміщуються на офіційному веб-сайті міської ради, а також оприлюднюються в тому самому порядку, що й інформаційне повідомлення про проведення слухань.


Розділ VI. Оскарження порушення законодавства про громадські слухання та відповідальність посадових і службових осіб


Стаття 25. Дії та бездіяльність службових та посадових осіб, які можна оскаржити

1. Члени громади мають право оскаржити будь-які дії чи бездіяльність службових та посадових осіб місцевого самоврядування, що порушують вимоги цього Положення, зокрема:

  1. безпідставне повернення письмового звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань для усунення недоліків, нереєстрацію, невчасну реєстрацію або неправомірну відмову в реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань;

  2. недотримання посадовими та службовими особами встановлених строків;

  3. не видання міським головою розпорядження про заходи щодо підготовки слухань;

  4. порушення вимог щодо оприлюднення інформації та документів, які стосуються ініціювання, підготовки, проведення громадських слухань, а також урахування їх результатів;

  5. неналежне виконання обов’язків з підготовки та організації громадських слухань;

  6. порушення порядку проведення громадських слухань;

  7. неприйняття або невчасне прийняття рішення за результатами розгляду протоколу громадських слухань;

  8. необґрунтовану відмову в урахуванні пропозицій громадських слухань;

  9. інші дії чи бездіяльність, що порушують вимоги чинного законодавства.


Стаття 26. Неправомочність громадських слухань

1. Громадські слухання визнаються такими, що не відбулися, в таких випадках:

1) оголошення про проведення громадських слухань поширене з порушенням вимог, передбачених статтею 12 цього Положення;

2) вчинення інших дій чи бездіяльності, які призвели до грубого порушення прав членів громади, передбачених цим Положенням.

2. Рішення про визнання слухань такими, що не відбулися, може приймати міський голова, міська рада або суд за скаргою (позовом) ініціатора, учасників громадських слухань або зацікавлених членів громади.

3. У випадку визнання громадських слухань такими, що не відбулися, міський голова негайно призначає повторні громадські слухання, а рішення органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийняті на основі розгляду їх результатів, підлягають скасуванню або перегляду.




Секретар міської ради                                                      Ірина ГОНЧАРОВА










Додаток 1

до Положення громадські слухання на території

Каховської міської територіальної громади


 

Зразок письмового звернення від членів територіальної громади


Міському голові

_________________________________________


Члена територіальної громади

_________________________________________

прізвище, ім’я, по батькові

Проживає за адресою:

___________________________________________

(адреса реєстрації із зазначенням номера контактного

телефону (електронної пошти — за наявності)


ЗВЕРНЕННЯ

З ІНІЦІАТИВОЮ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ


Відповідно до статті 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 1 Закону України «Про звернення громадян», статей 6-8 Положення про громадські слухання на території Каховської міської територіальної громади просимо:

  1. Зареєструвати ініціативу щодо проведення громадських слухань у місті (селі, мікрорайоні, кварталі, вулиці, будинку(-ках) з такого предмета: __________________________________________________________________

(проблема, питання, проект рішення та інше, що пропонується до розгляду)

  1. Запросити на громадські слухання: _____________________________

прізвища та/або назви посад посадових осіб (якщо вони відомі)

  1. Призначити слухання на ______________________________________

дата, час та місце запланованих громадських слухань

  1. Контактувати з особою, уповноваженою представляти ініціаторів __________________________________________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові, адреса листування та номер телефону особи, уповноваженої представляти ініціатора)

  1. Утворити організаційний комітет з підготовки громадських слухань, включивши до його складу таких осіб:

1)_______________________________________________

2)

(список і контакти не більше 5 осіб, які могли б увійти до складу організаційного комітету з підготовки громадських слухань (якщо є необхідність його створення).

6. Надати відповідь у письмовій формі в порядку та строки, передбачені Положенням про громадські слухання, за адресою:______________________.

До звернення додаємо:

  1. Список членів територіальної громади, які підписали це звернення, на ____ арк.

  2. Матеріали, що стосуються предмета слухань, на ____ арк.


Дата підпис





Список членів територіальної громади, які підписали звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань з предмета: __________________________________________________________________


п/п

Прізвище, ім’я, по батькові члена територіальної громади

Число, місяць і рік народження

Адреса реєстрації і контактний телефон

Особистий підпис

1






...






100








Секретар міської ради                                                      Ірина ГОНЧАРОВА 



Додаток 2

до Положення громадські слухання на території

Каховської міської територіальної громади



Зразок письмового звернення від осіб,

зазначених у пункті 2 частини 1 статті 6 цього Положення


Офіційний бланк організації (за наявності)


Міському голові

__________________________

__________________________

Юридична адреса організації

(якщо не на офіційному бланку)

від __________ № _________


ЗВЕРНЕННЯ

з ініціативою щодо проведення громадських слухань


Відповідно до статті 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 1 Закону України «Про звернення громадян», статей 6-8 Положення про громадські слухання на території Каховської міської територіальної громади просимо:

  1. Зареєструвати ініціативу щодо проведення громадських слухань у місті (селі) мікрорайоні, кварталі, вулиці, будинку(-ках) з такого предмета:_______________________________________________________

(проблема, питання, проект рішення та інше, що пропонується до розгляду)

  1. Запросити на громадські слухання: _______________________

(прізвища та/або назви посад посадових осіб (якщо вони відомі)

  1. Призначити слухання на ________________________________

дата, час та місце запланованих громадських слухань

  1. Контактувати з особою, уповноваженою представляти ініціаторів _____________________________________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові та контакти особи, уповноваженої представляти ініціатора)

  1. Утворити організаційний комітет з підготовки громадських слухань, включивши до його складу таких осіб:

1)_______________________________________________;

2)...________________________________________________

(прізвища, посади та контакти не більше 5 осіб, що могли б увійти до складу організаційного комітету з підготовки громадських слухань (якщо є необхідність його створення)

6. Надати відповідь в письмовій формі в порядку та строки, передбачені Положенням про громадські слухання за адресою:______________________.

До звернення додаємо:

  1. Список юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підписали це звернення, на ____арк.;

  2. Матеріали, що стосуються предмета слухань, на ______ арк.

посада особи, яка підписує звернення підпис ім’я та прізвище

Список юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які підписали колективне звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань з предмета:__________________________________________________________


п/п

Найменування юридичної особи чи фізичної особи-підприємця

Прізвище, ім’я, по батькові, посада особи, уповноваженої підписувати таке звернення від імені юридичної особи

Юридична адреса і контактний телефон

Підпис уповноваженої особи і печатка (за наявності)





















Секретар міської ради                                                      Ірина ГОНЧАРОВ





                                                              Додаток 3

до Положення громадські слухання на території

Каховської міської територіальної громади


П Р О Т О К О Л

громадських слухань ____________________________________________

вид громадських слухань та їх предмет

____________________________________________ міста (села)


«____»____________ 20____ року

Місце проведення: __________________________________

Час проведення:_____________________________________


ПРИСУТНІ:

Учасники громадських слухань у кількості _____ осіб (список реєстрації – у додатку 1 до цього протоколу).

З них наділені правом голосу _____ учасників.


ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1. Обрання головуючого, секретаря та членів лічильної комісії.

2. Затвердження порядку денного та регламенту слухань.

3. Про ситуацію щодо _____________________________________________.

4. Про ситуацію щодо _____________________________________________.

5. Про ситуацію щодо _____________________________________________.

1. Обрання головуючого, секретаря та членів лічильної комісії

СЛУХАЛИ:

1.

ВИСТУПИЛИ:

1. ______________________________________________________________

2. ______________________________________________________________

ГОЛОСУВАЛИ:

«За» – ________;

«Проти» – ________;

«Утрималися» – ________;

УХВАЛИЛИ:

Обрати головуючим слухань:

Прізвище, ім’я,

по батькові

Адреса реєстрації та контакти





2. Затвердження порядку денного та регламенту слухань

СЛУХАЛИ:

1. Про затвердження порядку денного та регламенту слухань.

ВИСТУПИЛИ:

1. ______________________________________________________________

2. ______________________________________________________________

ГОЛОСУВАЛИ:

«За» – ________;

«Проти» – ________;

«Утрималися» – ________;

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити такий порядок денний громадських слухань:

1. Про ситуацію щодо _____________________________________________.


2. Про ситуацію щодо _____________________________________________.


3. Про ситуацію щодо ______________________________________________.


2. Затвердити такий регламент громадських слухань:

на вступне слово ініціатора громадських слухань – до ___ хвилин;

на доповідь – до ___ хвилин;

на кожну із не більше двох співдоповідей – до ___ хвилин;

відповіді на запитання після доповіді й усіх співдоповідей разом – до ___ хвилин;

на виступи експертів – до ___ хвилин;

на виступи в обговоренні – до ___ хвилин.


3. Про ситуацію щодо питання, яке порушується.

СЛУХАЛИ:

1. Про ситуацію щодо ______________________________________________.

питання, яке порушується

ВИСТУПИЛИ:

1. ______________________________________________________________

2. ______________________________________________________________

ГОЛОСУВАЛИ:

«За» – ________;

«Проти» – ________;

«Утрималися» – ________;

УХВАЛИЛИ:


Голова слухань ________________ _____________________

(прізвище та ініціали) (підпис)

Секретар слухань ________________ _____________________

(прізвище та ініціали) (підпис)


Додаток 1

до Протоколу ___________громадських слухань з предмета: __________________________________________________________________


________________________________________________ міста (села)


від "___"____________20 ___ р.


СПИСОК

реєстрації учасників громадських слухань __________________________________________________________________

вид громадських слухань та їх предмет

___________________________________________________ міста (села)


"____"_____________ 20 __ року


п/п

Прізвище, ім’я,

по батькові

Число, місяць, рік народження

Адреса реєстрації та контакти

Місце праці або рід занять

Підпис

1.







2.



















Голова слухань _________________ __________________________


Секретар слухань _______________ __________________________




Секретар міської ради                                                      Ірина ГОНЧАРОВА