Розглянувши
пропозиції виконавчого комітету
Каховської міської ради, з метою
проведення заходів щодо ефективного
управління комунальної власністю,
керуючись п.22 ч.1 ст. 26 Закону України
“Про місцеве самоврядування в Україні”,
міська рада
ВИРІШИЛА:
1.
Затвердити міську Програму фінансування
заходів з державної реєстрації права
комунальної власності на об’єкти
нерухомості та земельні ділянки у
2021-2022 рр. (додається).
2.
Відділу економіки, комунального майна
та землі Камєнєва А.А. забезпечити
виконання Програми у 2021-2022 рр.
3.
Фінансовому управлінню (Гончаров О.А.)
передбачити в міському бюджеті на
2021-2022 рр. кошти на фінансування даної
Програми.
4.
Відповідальність за виконання цього
рішення покласти на заступника міського
голови з питань діяльності виконавчих
органів ради __________.
5.
Контроль за виконанням покласти на
депутатську комісію з питань містобудування,
земельних відносин, приватизації та
використання майна територіальної
громади міста _______________.
Міський
голова В.А. Немерець
Затверджено
Рішення
сесії
від
_______ № _____
Програма
фінансування
заходів з державної реєстрації права
комунальної
власності на об’єкти нерухомості і
земельні
ділянки у 2021-2022 рр.
Розділ
І. Загальні положення
Ця
Програма розроблена відповідно до ст.
26, 60 Закону України “Про місцеве
самоврядування в Україні ”, Законів
України “Про приватизацію державного
і комунального майна”,
“Про оцінку майна, майнових прав та
професійну оціночну діяльність в
Україні”, Цивільного кодексу України.
Для
органів місцевого самоврядування
важливим завданням на шляху створення
та розвитку власної матеріально-фінансової
бази є здійснення позитивних перетворень
в управлінні власністю територіальних
громад. Постійно змінюється її склад
одночасно за рахунок двох процесів:
по-перше, шляхом приватизації комунального
майна, по-друге, прийняття чи придбання
в комунальну власність нових об’єктів.
Внаслідок цього повинна сформуватися
оптимальна в кількісному та якісному
вимірах комунальна власність, яка дійсно
стане матеріальною та фінансовою основою
місцевого самоврядування, забезпечить
ефективне функціонування та розвиток
міського господарства.
Процес
оптимізації складу комунальної власності
пов’язаний з необхідністю визначення
її вартості, адже об’єктивна оцінка
майна є основою розумного управління
ним. Вона дозволяє визначити найкращу
стратегію та варіант раціонального
його використання, підвищити ефективність
поточного управління ним. Саме тому
сьогодні питання про оцінювання об’єктів
комунальної власності, що продаються,
приватизуються, здаються в оренду або
стосовно яких органами місцевого
самоврядування приймається інше
управлінське рішення, набувають все
більшого значення. Відсутність такої
вартості, яка б враховувала, зокрема,
потенційну ефективність, перспективи
подальшого використання об’єктів, є
сьогодні головною перешкодою на шляху
до ефективного управління власністю
територіальних громад.
Розділ
ІІ. Повноваження Каховської міської
ради
у
сфері управління комунальним майном.
До
повноважень міської ради належить:
-
прийняття рішень щодо відчуження
відповідно до закону комунального
майна; затвердження місцевих програм
приватизації, а також переліку об’єктів
комунальної власності, які не підлягають
приватизації; визначення доцільності,
порядку та умов приватизації об’єктів
права комунальної власності; вирішення
питань про придбання в установленому
законом порядку приватизованого майна,
про включення до об’єктів комунальної
власності майна, відчуженого у
процесі
приватизації, договір купівлі-продажу
якого в установленому порядку розірвано
або визнано недійсним, про надання у
концесію об’єктів права комунальної
власності, про створення, ліквідацію,
реорганізацію та перепрофілювання
підприємств, установ та організацій
комунальної власності відповідної
територіальної громади;
-
від імені та в інтересах територіальної
громади відповідно до закону здійснює
правомочності щодо володіння, користування
та розпорядження об’єктами права
комунальної власності, в тому числі
виконує усі майнові операції, може
передавати об’єкти права комунальної
власності у постійне або тимчасове
користування юридичним та фізичним
особам, здавати їх в оренду, продавати
і купувати, може використовувати як
заставу, вирішувати питання їхнього
відчуження, визначати в угодах та
договорах умови використання та
фінансування об’єктів, що приватизуються
та передаються у користування і оренду;
-
визначає доцільність, порядок та умови
відчуження об’єктів права комунальної
власності;
-
вносить пропозиції про передачу або
продаж у комунальну власність відповідних
територіальних громад майна підприємств,
установ та організацій, їх структурних
підрозділів та інших об’єктів, що належать
до державної та інших форм власності,
якщо вони мають важливе значення для
забезпечення комунально-побутових і
соціально-культурних потреб територіальної
громади;
-
приймає рішення щодо придбання в
комунальну власність приміщень, споруд,
інших об’єктів, розташованих на відповідній
території, якщо вони можуть бути
використані для забезпечення
комунально-побутових та соціально-культурних
потреб територіальної громади;
-
приймає рішення про прийняття до
комунальної власності безхазяйного
майна.
Розділ
ІІІ. Характеристика майна Каховської
міської
ради тис.
грн.
№
|
Найменування
майна
|
Первісна
(балансова
вартість)
|
Знос
|
Залишкова
вартість
|
Кількість
укладених
договорів
оренди
|
вартість
|
%
|
1.
|
Нерухоме
майно
|
|
|
|
|
|
2.
|
Рухоме
майно
|
|
|
|
|
|
3.
|
Інше
індивідуально
визначене
майно
|
|
|
|
|
|
|
Всього
|
|
|
|
|
|
Комунальне
майно знаходиться на балансі комунальних
підприємств і бюджетних установ міста
на праві господарського відання.
Законодавство
України у сфері управління майном
постійно змінюється. Створюються
об’єднання співвласників багатоквартирних
будинків, прийнято Закон України “Про
особливості здійснення права власності
у багатоквартирному будинку”. Багато
приміщень територіальної громади
знаходиться у будинках і будівлях, які
належать іншим власникам. Тому для
закріплення права власності територіальної
громади міста на майно, яке їй належить,
необхідно здійснити відповідні заходи
з державної реєстрації права комунальної
власності на об’єкти
нерухомості і земельні ділянки
Розділ
ІV. Перелік видів робіт з оформлення
права
комунальної
власності та користування майном
Перелік
видів робіт складається з видів дій,
які необхідно провести виконавчому
комітету міської ради відповідно до
Цивільного кодексу України, законів
України “Про приватизацію державного
та комунального майна”, “Про оцінку
майна, майнових прав та професійну
оціночну діяльність в Україні”, “Про
оренду державного та комунального
майна”, “Про державну реєстрацію
майнових прав на нерухоме майно та їх
обтяжень”, постанови КМУ від 10.12.2003р. №
1891 “Про затвердження методики оцінки
майна”, наказу Державного комітету
будівництва, архітектури та житлової
політики від 24.05.2001р. № 127 “Про затвердження
Інструкції про порядок проведення
технічної інвентаризації об’єктів
нерухомого майна”, а саме:
№ зп
|
Назва
робіт
|
Очікувана
вартість
(грн.)
|
2021р.
|
2022р.
|
1.
|
Оплата
за проведення поточної технічної
інвентаризації
|
40 000,00
|
30 000,00
|
2.
|
Оплата
за проведення незалежної оцінки майна
|
70 000,00
|
50 000,00
|
3.
|
Оплата
за виготовлення технічної документації
із землеустрою на земельну ділянку
|
100 000,00
|
80 000,00
|
4.
|
За
державну реєстрацію права комунальної
власності на об’єкт комунального
майна.
|
-
|
-
|
5.
|
Оплата
за виготовлення землевпорядної
документації із землеустрою щодо
встановлення (відновлення) меж Каховської ОТГ
|
200 000,00
|
-
|
Розділ
V. Документація з оформлення права
комунальної
власності та користування майном
Документацією
з оформлення права комунальної власності
та користування майном є:
-
технічний паспорт на об’єкт комунального
майна;
-
висновок про проведення незалежної
оцінки комунального майна;
-
рецензія на висновок про проведення
незалежної оцінки комунального майна;
-
свідоцтво на право комунальної власності
або витяг з Державного реєстру речових
прав на нерухоме майно про реєстрацію
права власності;
-
проект землеустрою або технічна
документація на земельну ділянку;
-
витяг з Державного земельного кадастру
про земельну ділянку.
Розділ
VІ. Фінансування програми
Орієнтовний
обсяг фінансування програми у 2021р.
становить 410 000,00 грн., у 2022р. - 160 000,00 грн.
за рахунок коштів міського бюджету.
Головним розпорядником коштів є
виконавчий комітет міської ради.
Розділ
VІІ. Очікувані результати виконання
програми
Виконання
Програми дасть змогу:
-
своєчасно отримувати документи для
оформлення права комунальної власності
і права користування комунальним майном;
-
враховувати ефективність та перспективи
подальшого використання об’єктів;
-
ефективно використовувати комунальне
майно при укладанні договорів оренди;
-
виконання необхідних заходів при
проведенні приватизації комунального
майна;
-
виконання рішень сесії міської ради
щодо прийняття чи придбання в комунальну
власність нових об’єктів;
-
встановлювати первісну (балансову)
вартість при прийнятті до комунальної
власності безхазяйного майна.
Заступник
міського голови з питань ______________
діяльності
виконавчих органів ради