З метою упорядкування основних завдань і функцій відділу з питань депутатської діяльності Каховської міської ради, керуючись ч.4 ст. 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні», рішенням Каховської міської ради від 20.11.2020 року № 6/1 «Про внесення змін до рішення Каховської міської ради від 03 жовтня 2019 р. № 1862/85 «Про затвердження структури апарату виконавчого комітету, виконавчих органів виконавчого комітету Каховської міської ради Херсонської області та їх чисельності», рішенням Каховської міської ради від 22.12.2020 року № 84/3 «Про затвердження структури виконавчих органів міської ради, загальної чисельності апарату міської ради та її виконавчих органів», зі змінами від 28.01.2021 № 142/6, від 18.02.2021 № 207/7, від 25.11.2021 № 957/21, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про відділ з питань депутатської діяльності Каховської міської ради (додається).
2. Вважати таким, що втратило чинність Положення про відділ інформаційних технологій, комунікативних звʼязків з громадою та забезпечення роботи депутатського корпусу, затверджене рішенням Каховської міської ради від 25.06.2020 р. №2241/ 100 "Про внесення змін до рішення сесії міської ради від 28.04.2016 року № 208/11 «Про затвердження положень про відділи Каховської міської ради".
3. Відповідальність за виконання цього рішення покласти на секретаря Каховської міської ради Ірину ГОНЧАРОВУ.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на комісію з питань прав людини, законності, депутатської етики та регламенту (О.РАДІОНОВА).
Міський голова Віталій Немерець
Затверджено
рішення міської ради
№______від______
Положення
про відділ з питань депутатської діяльності
Каховської міської ради
1. ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ
1. Відділ з питань депутатської діяльності Каховської міської ради (надалі - відділ) є виконавчим органом міської ради, утворюється міською радою у відповідності з вимогами Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", підконтрольний та підзвітний міській раді, підпорядкований міському голові та секретарю міської ради.
2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про запобігання корупції", "Про доступ до публічної інформації", "Про захист персональних даних", іншими Законами України та постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами центральних органів виконавчої влади, Регламентом міської ради, рішеннями міської ради та виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.
3. Міська рада створює умови для забезпечення роботи відділу і підвищення кваліфікації працівників відділу.
2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ ВІДДІЛУ
1. Основним завданням відділу є консультативно-методичне, організаційно-технічне, юридичне сприяння роботі депутатів міської ради, секретаря міської ради, а також участь в організації роботи постійних депутатських комісій, підготовці та проведення сесій міської ради.
2. У межах своїх повноважень відділ:
2.1. Розробляє плани підготовки сесій міської ради та здійснює комплекс організаційних заходів з їх проведення, бере участь у засіданнях міської ради та постійних депутатських комісій.
2.2. Сприяє міському голові і секретарю міської ради в :
-організації роботи постійних депутатських комісій міської ради;
-організації підготовки і проведення сесій міської ради;
2.3. Інформує депутатів та запрошених осіб про дату, час та місце проведення сесій міської ради та постійних комісій.
2.4. Сприяє депутатам і постійним комісіям у підготовці питань , що виносяться на розгляд ради та засідання постійних комісій , готує проєкти рішень міської ради та розпоряджень міського голови, що належать до компетенції відділу.
2.5. Спільно з загальним відділом забезпечує збереження, цілісність, адміністрування, наповнення та сталу роботу електронної системи "ГОЛОС".
2.6. Забезпечує розміщення в електронній системі "ГОЛОС" проєктів порядку денного сесії та рішень міської ради.
2.7. Здійснює попереднє ознайомлення депутатів з проєктами рішень та порядком денним шляхом їх надсилання на електронні поштові скриньки депутатів за три дні до проведення депутатських комісій , а у разі проведення позачергової сесії забезпечує ознайомлення депутатів з проєктами рішень в електронній системі "ГОЛОС" безпосередньо в залі засідань.
2.8.Забезпечує ведення протоколів відкритих та закритих засідань міської ради та спільних засідань постійних комісій.
2.9. Опрацьовує зауваження та пропозиції, висловлені депутатами під час пленарних засідань міської ради, доводить їх до виконавців та здійснює контроль за їх реалізацією.
2.10. Забезпечує невідкладне оприлюднення електронних копій рішень сесії міської ради в форматі PDF на офіційному веб-сайті міської ради та офіційному Веб-порталі відкритих даних.
2.11. Здійснює реєстрацію та облік:
-депутатських запитань, звернень, доручень, озвучених та запротокольованих на пленарних засіданнях міської ради та засіданнях постійних комісій міської ради, контролює їх розгляд та виконання;
- помічників депутатів міської ради, видає їм відповідні посвідчення;
- заяв та повідомлень від депутатів міської ради про наявний конфлікт інтересів, завчасно повідомляє про таку інформацію головуючого на сесії міської ради;
-присутніх депутатів на засіданнях комісій та сесіях міської ради.
2.12. Сприяє депутатам, постійним комісіям у здійсненні контролю за виконанням рішень ради , висновків і рекомендацій постійних комісій, запитів, звернень депутатів.
2.13. Координує діяльність постійних комісій, забезпечує юридичний супровід їх роботи, надає консультативну, методичну та практичну допомогу в підготовці і проведенні засідань, розробці висновків і рекомендацій.
2.14. Надає методичну, юридичну допомогу депутатам при виконанні ними повноважень , зокрема складанні депутатських звернень, запитів відповідно до вимог Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" та Регламенту роботи міської ради.
2.15. Забезпечує зберігання оригіналів протоколів пленарних засідань і рішень сесій міської ради протягом установленого терміну до передачі їх до архівного відділу на постійне зберігання.
2.16. На офіційному сайті міської ради забезпечує формування та підтримку в актуальному стані матеріалів, що відносяться до компетенції відділу
2.17. Вивчає нові форми і методи роботи місцевих рад, їх виконавчих органів,сприяє їх впровадженню та застосування в практичній роботі.
2.18. У межах компетенції та в рамках чинного законодавства України виконує інші завдання, покладені на відділ міським головою, секретарем міської ради.
2.19. Покладення на відділ обов’язків, не передбачених цим Положенням та Регламентом Каховської міської ради, не допускається.
3. ПРАВА ВІДДІЛУ
1. Відділ має право:
- отримувати в установленому порядку від виконавчих органів міської ради, державних органів, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
- за необхідності, залучати спеціалістів інших виконавчих органів міської ради, підприємств, установ та організацій до розгляду питань, що належать до його компетенції;
- вносити пропозиції керівництву міської ради щодо вдосконалення роботи відділу;
- організовувати проведення нарад, семінарів, навчань, інших заходів з питань, що належать до компетенції відділу;
- брати участь у роботі консультативних, дорадчих та інших органів для сприяння здійсненню покладених на нього завдань.
- брати участь у роботі, створюваних радою, виконавчим комітетом та міським головою комісій, рад та інших дорадчих органів.
4. СТРУКТУРА ВІДДІЛУ
1. Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету. Структура і чисельність працівників відділу затверджується сесією міської ради за погодженням міського голови, штатний розпис відділу затверджує міський голова. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою у встановленому законодавством порядку.
2. Начальник відділу у своїй діяльності підконтрольний та підзвітний міському голові, оперативно підпорядкований секретарю міської ради (згідно з розподілом обов’язків).
3. На посаду начальника відділу призначаються особи з вищою освітою за спеціальністю "Право. Правознавство" за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче магістра (або спеціаліста), стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування або державній службі на керівних посадах не менше 3 років або стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менше 5 років, вільне володіння державною мовою, володіння персональним комп’ютером.
4. Начальник відділу :
- керує діяльністю відділу, забезпечує реалізацію завдань та функцій, що
на нього покладені, діє від імені відділу;
- представляє відділ у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами, організаціями в Україні та за її межами;
- планує роботу відділу, визначає напрямки діяльності шляхи вдосконалення й підвищення ефективності роботи відділу;
- визначає завдання і розподіляє обов’язки між працівниками відділу, забезпечує підвищення їх ділової кваліфікації, проводить аналіз результатів роботи і вживає заходів щодо підвищення ефективності діяльності відділу. Вимагає від працівників відділу чіткого виконання функцій та обов’язків, передбачених цим Положенням, посадовими інструкціями, трудовим законодавством та іншими нормами законодавства;
- розробляє посадові інструкції працівників відділу та подає їх на затвердження міському голові, забезпечує дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку, а також порушує питання перед міським головою щодо застосування заохочень;
- здійснює візування проєктів рішень міської ради, розпоряджень міського голови згідно з встановленим порядком підготовки документів;
- приймає участь у засіданнях міської ради;
- порушує перед міським головою питання притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників відділу в разі неналежного виконання ними посадових обов’язків;
- діє в межах повноважень, визначених посадовою інструкцією, що затверджується міським головою.
5. На час відсутності начальника відділу його обов’язки покладаються на головного спеціаліста відділу за розпорядженням міського голови, на підставі заяви начальника відділу, з відповідною доплатою згідно з умовами Колективного договору між виконавчим комітетом Каховської міської ради і працівниками організації в особі профкому виконкому Каховської міської ради.
6. Працівники відділу приймаються на посади та звільняються з посад міським головою у встановленому законодавством порядку.
7. Працівники відділу виконують роботу відповідно до посадових інструкцій, які розробляються начальником відділу та затверджуються міським головою.
8. Працівники відділу несуть персональну відповідальність за відповідність чинному законодавству виконаних ними проєктів рішень міської ради та виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, листів, інформацій та ін. документів.
9. Ліквідація і реорганізація відділу здійснюється міською радою за поданням міського голови.
10. На працівників відділу поширюються основні права і обов’язки посадових осіб місцевого самоврядування, передбачені Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про запобігання корупції", КЗпП України та ін.
5. ВЗАЄМОДІЯ
1. Відділ при виконанні покладених на нього завдань взаємодіє з виконавчими органами міської ради, міським головою, секретарем міської ради, державними органами виконавчої влади, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними міською радою, підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форм власності, громадськими об’єднаннями.