UKR
Субота 27 Листопада 2021 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт Каховської міської територіальної громади
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Ковідний сертифікат та інші електронні сервіси для пацієнта


04.11.2021

Вперше в Україні з’явилися реальні дані щодо стану медичної сфери після створення електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ). Вона відіграє ключову роль у процесах трансформації. Завдяки електронним даним процеси у медицині стали відкритішими та прозорішими.

Разом з тим електронна система охорони здоров’я - це не лише про збір даних і аналітику. Насамперед, цифрова трансформація поліпшує доступ до медичної допомоги для пацієнтів.

У першу чергу вона спрямована на зручність для пацієнта як користувача медичної системи. Електронні сервіси, які зараз впроваджуються, роблять життя пацієнтів простішим. Їх переваги над паперовими довідками - в зрозумілих алгоритмах, однакових правилах, а також в посиленні рівня приватності пацієнта.

Мова йде про електронну медичну картку пацієнта, яка наповнюється електронними медичними записами, зокрема і про вакцинацію, електронними направленнями та рецептами, а також про такі сервіси як ковідні сертифікати, електронні медичні висновки про народження дитини та про тимчасову непрацездатність.

Цими сервісами можна скористатися, якщо дані внесено коректно та в повному обсязі в електронну медичну картку. Тому коли ви, як пацієнт, йдете на вакцинацію, на прийом до свого лікаря, фіксуєте факт тимчасової непрацездатності, тощо, обов’язково запитайте, чи вніс лікар дані про вашу взаємодію в електронну систему охорони здоров’я. Це важливо для вас, як користувача.

Один із найактуальніших електронних інструментів - це "ковідний сертифікат". Сертифікат можна отримати і у лікаря, з яким підписана декларація. Формування ковідного сертифікату відбувається на основі даних, які внесені лікарем для пацієнта в електронній медичній картці. Тому дуже важливо, щоб лікар не забував вводити коректні та повні дані.

Інший актуальний документ - це міжнародне свідоцтво про вакцинацію. Його можуть отримати ті, хто пройшов повний курс вакцинації від COVID-19. Він також може бути використаний для подорожей за кордон.

В Україні триває перехід на новітній процес формування електронного листка непрацездатності. Пацієнт, який має скарги на самопочуття, як і раніше приходить на прийом до лікаря. Лікар при цьому фіксує в електронній медичній картці пацієнта інформацію про результат візиту пацієнта та на основі цих даних створює електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Тобто фіксує, що пацієнт в цей момент хворіє і не може виконувати свою роботу.

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність - це електронний документ. Він формується автоматично на основі електронних медичних записів. При цьому цей документ не містить інформації про попередні або встановлені діагнози, про призначене лікування чи будь-яку іншу медичну інформацію. В ньому міститься лише факт засвідчення періоду непрацездатності та адміністративна інформація. Лікар підписує цей документ своїм електронним підписом. Після цього документ автоматично відправляється в електронний реєстр листків непрацездатності Пенсійного фонду. Пацієнту не потрібно нікуди носити паперові бланки і збирати на них підписи. У разі якщо особа має право на грошове відшкодування за період, коли є непрацездатною, дані про неї теж автоматично передаються для здійснення відповідних нарахувань.

Ще один сервіс, який уже працює і спрощує життя батькам новонародженого, це - єМалятко. Після народження дитини батьки у пологовому отримують медичний висновок про народження. Це - електронний документ, що підтверджує народження дитини і містить інформацію про це.
Медичний висновок про народження є ключем до сервісу єМалятко. Завдяки цьому сервісу онлайн можна здійснити державну реєстрацію народження дитини; присвоєння податкового номера; призначення допомоги при народженні; реєстрацію місця проживання дитини чи внести відомості про дитину до Реєстру пацієнтів та інші.

Вже не перший рік в Україні також діє електронний рецепт на "Доступні ліки". Він дозволяє отримувати безоплатно або з незначною доплатою лікарські засоби для лікування серцево-судинних захворювань, діабету ІІ типу та бронхіальної астми. Такий рецепт пацієнт може отримтаи по телефону, якщо уже має встановлений діагноз і призначену схему лікування. А отримати ліки за е-рецептом можна у будь-якій аптеці, яка має договір про реімбурсацію, тобто відшкодування вартості ліків, з Національною службою здоров’я.

Так само обрати будь-який зручний медзаклад, незалежно від місця проживання чи реєстрації, дозволяє електронне направлення. Його виписує лікар з яким підписана декларація, або інший спеціаліст. Завдяки електронному направленню НСЗУ бачить, куди звертається пацієнт за медичною послугою та перераховує туди оплату за пацієнта.

Зараз НСЗУ працює над ще одним важливим проєктом - електронним кабінетом пацієнта. Він дозволить пацієнту подати декларацію онлайн, побачити власну електронну медичну картку, де збережені його електронні рецепти та направлення.

Усі ці сервіси уже покращують доступ пацієнта до медичних послуг, пришвидшують обмін інформацією між державними установами та вилучають з обігу зайві паперові документи. Крім того, економлять час на збір печаток та на чергах за цими печатками. І роблять медичну систему більш орієнтованою на потреби пацієнта.


Інформація з офіційного сайту Херсонської обласної державної адміністрації

 

Фото: