UKR
Неділя 19 Листопада 2017 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт територіальної громади міста
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


17.11.2017

Інформація про результати проведення конкурсу суб’єктів оціночної діяльності

Детальніше

15.11.2017

22 листопада 2017 року о 14.00 в залі засідань (III поверх) міськвиконкому відбудеться засідання Громадської ради при виконавчому комітеті Каховської міської ради.

Детальніше

08.11.2017

Оголошується конкурс з відбору суб’єктів оціночної діяльності з оцінки земельних ділянок (з метою викупу)

Детальніше

12.10.2017

15 жовтня 2017 року о 13.00 в Каховській школі мистецтв відбудеться звіт міського голови про діяльність виконавчих органів ради з 01.11.2016 по 01.10.2017.

Детальніше

12.10.2017

14 жовтня 2017 року з нагоди Дня захисника України та Дня Українського козацтва, в місті:

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні70
Вчора179
На цьому тижні1766
Минулого тижня1711
У цьому місяці4628
Минулого місяця6950
За весь період271665
22.07.15

Каховська ОДПІ інформує 22.07.2015


                                                                                           На Каховщині виявлено більше однієї тисячі "нелегалів"

Каховська ОДПІ разом із представниками райдержадміністрації і міської ради, за 6 місяців 2015 року виявили 1254 неоформлених працівників.
Найбільше від трудового невігластва потерпає сільське господарство. Тут працювало 1251 „нелегал".
З легалізованої заробітної плати, виплаченої роботодавцями після офіційного оформлення працівників, до бюджету додатково надійшло майже 70 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб та 254,1тис.грн. єдиного соціального внеску.
Нагадуэмо: Статтею 265 Кодексу законів про працю України передбачена відповідальність за порушення трудового законодавства. Зокрема, з 1 січня 2015-го за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (чи контракту) підприємцям загрожує штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат за кожного неоформленого працівника: з 1 січня по 30 листопада - 36540 грн. (1218 грн. х 30), а з грудня - 41340 грн. (1378 грн. Х 30).
Каховська ОДПІ закликає всіх роботодавців до легального оформлення найманих працівників. Адже це не тільки сьогоднішній день, а й завтрашній - це соціальне забезпечення , лікарняний , відпустка , пенсія вашого працівника .


                                                                                                     Цільове використання коштів з спеціального рахунку з ПДВ

 Відповідно до п. 209.1 ст. 209 Податкового кодексу України резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у п. 209.6 ст. 209 ПКУ, може обрати спеціальний режим оподаткування.
 Пунктом 209.2 ст. 209 ПКУ передбачено, що згідно із спеціальним режимом оподаткування сума ПДВ, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.
 Враховуючи викладене, спрямування коштів зі спеціального рахунку на погашення кредиту та відсотків за кредитом (за умови цільового призначення кредиту на придбання товарів/послуг виробничого призначення) вважається цільовим використанням акумульованих коштів.
 У разі нецільового використання суми податку на додану вартість сільськогосподарське підприємство несе відповідальність відповідно до законодавства.


                                                                           Відповідальність за провадження господарської діяльності без державної реєстрації або без ліцензії

Статтею 42 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV передбачено, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. 
Кодексом України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X (із змінами і доповненнями) встановлено, що провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб’єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди), -     тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої.
     Дії, передбачені частиною першою ст. 164 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме правопорушення, або пов’язані з отриманням доходу у великих розмірах,  -    тягнуть за собою накладення штрафу від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення.
 Отримання доходу у великих розмірах має місце, коли його сума у тисячу і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
     Надання суб’єктом господарювання дозвільному органу або адміністратору недостовірної інформації щодо відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства      тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

                                                                           Особливості донарахування сум єдиного внеску до розміру мінімальної заробітної плати

Згідно з п. 9 прим. 5 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464) по 31 грудня 2015 року при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам та/або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами, допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами розмір єдиного внеску, встановлений частиною п’ятою та абзацом другим частини шостої ст. 8 Закону № 2464, для платників єдиного внеску, визначених в абзацах другому, третьому, четвертому та сьомому п. 1 частини першої ст. 4 Закону № 2464, застосовується з понижуючим коефіцієнтом (далі - коефіцієнт), якщо платником виконуються одночасно такі умови:
а) база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу в звітному місяці збільшилась на 20 і більше відсотків порівняно з середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік в розрахунку на одну застраховану особу;
б) після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці складе не менше ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік;
в) кількість застрахованих осіб у звітному місяці, яким нараховані виплати, не перевищує 200 відсотків середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік.
Разом з тим, відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону № 2464 у разі якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.
Також відповідно до частини шостої статті 8 Закону № 2464 у разі якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (грошове забезпечення, дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (грошове забезпечення, дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.
Таким чином, якщо хоча б по одній застрахованій особі здійснюється донарахування сум єдиного внеску до розміру мінімальної заробітної плати, понижуючий коефіцієнт страхувальником не застосовується взагалі.

 

    Неподання протягом одного року до контролюючих органів податкової звітності - підстава для скасування державної реєстрації


Відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 51 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV підприємницька діяльність припиняється на підставі рішення суду у випадках, передбачених цим кодексом та іншими законами.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб’єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, зокрема такі як, ліквідація суб’єкта господарювання (абз. 12 ч. 1 ст. 239 ГКУ).
Підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями визначено, що контролюючі органи мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб’єктів господарювання.
 Згідно з п. 11.30 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі:
   неподання протягом одного року до контролюючих органів податкових декларацій, документів податкової звітності;
     якщо установчі документи суперечать чинному законодавству;
     провадження діяльності, яка суперечить установчим документам та законодавству;
     наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи
за вказаним її місцезнаходженням; наявності у контролюючого органу передбачених законами України інших підстав для постановлення судового рішення щодо припинення (ліквідації) чи скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання, то керівник контролюючого органу приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.


      Доходи у вигляді грошового забезпечення учасників АТО звільнятимуться від оподаткування військовим збором з вересня 2015 року

 

Законом України від 18 червня 2015 року № 548-VIII «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування військовим збором грошового забезпечення військовослужбовців та інших осіб, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції» тимчасово, на час проведення антитерористичної операції, звільнено від оподаткування доходи у вигляді грошового забезпечення працівників правоохоронних органів, військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівники Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції на період її проведення.
Порядок підтвердження статусу зазначених осіб з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором визначається Кабінетом Міністрів України.
Даний закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (опубліковано в газеті «Голос України» 8 липня 2015 року) та вводиться в дію через два місяці після набрання чинності.


                                                                                      Змінено порядок розрахунку лікарняних та декретних виплат працівникам

 

4 липня 2015 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 р. № 439 згідно з якою оновлено порядок розрахунку лікарняних та декретних виплат працівникам.
Середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на яку нарахований ЄСВ / або обов’язкові страхові внески, на кількість календарних днів зайнятості (вважається період перебування працівника у трудових відносинах, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими договорами, проходження служби, здійснення підприємницької або іншої діяльності, пов’язаної з отриманням доходу безпосередньо від такої діяльності) в такому розрахунковому періоді без урахування календарних днів, не відпрацьованих з поважних причин(в даному випадку слід розуміти тимчасову непрацездатність (перебування працівника "на лікарняному"), відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком, відпустка без збереження заробітної плати).
Сума страхових виплат та оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця обчислюється шляхом множення суми денної виплати на кількість календарних днів, що підлягають оплаті.
 При цьому сума денної виплати встановлюється у відсотках середньоденної заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) залежно від страхового стажу, якщо його наявність передбачена законодавством.


                                                                                      Забруднення довкілля Каховщини коштувало більше 440 тис. гривень

Цього року платники екологічного податку Каховщини сплатили до бюджетів всіх рівнів 444,3 тис. гривень. В тому числі, у червні було сплачено 16,2 тис. гривень .
Переважна частина коштів - 355,4 тис гривень, поповнила місцеві бюджети. Державний бюджет України отримав майже 90 тис. гривень.
Захист навколишнього середовища - одне з пріоритетних завдань у процесі створення екологічно чистого майбутнього та підвищення рівня тривалості життя наших громадян. Тому екологічна податкова політика держави стимулює платника податків відповідально ставитись до навколишнього природного середовища зазначив в.о. начальника Каховської ОДПІ Віталій Суліменко.

 

                                                                              За продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім - відповідальність

 

Важливим аспектом розвитку суспільства є здорова нація та добробут його громадян. Законодавством України заборонено продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років. Однак це, на жаль, не стимулює наших підприємців на дотримання зазначених норм законодавства. Не лякають їх навіть фінансові санкції, які є чималими. Вочевидь, в наш час вигідно продавати алкоголь та тютюн дітям, навіть попри загрозу понести за це фінансову відповідальність.
Сьогодні чинне законодавство України передбачає відповідальність за продаж алкогольного пива, алкогольних напоїв і тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.
Так, згідно зі ст. 15-3 Закону України від 19.12.95 р. №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва й обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, та передбачає накладення штрафу за порушення вимог статті у розмірі 6800 гривень та анулювання ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.
Крім того, відповідно до частини 2 ст. 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-Х порушення працівником підприємства (організації) торгівлі або громадського харчування правил торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами, а саме: продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв або тютюнових виробів особі, яка не досягла 18 років - тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


                                                                                      Визначаємо платника земельного податку у разі укладання договору суборенди

 

Платниками податку відповідно до норм ст. 269 Податкового кодексу України є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Згідно зі ст. 90 Земельного кодексу України власники земельних ділянок мають право продавати або іншим шляхом відчужувати земельну ділянку, передавати її в оренду, заставу, спадщину.
Статтею 93 Земельного кодексу України встановлено, що орендована земельна ділянка або її частина може за згодою орендодавця передаватись орендарем у володіння та користування іншій особі (суборенда).
Відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Законом України від 06.10.1998 року  № 161-XIV "Про оренду землі".
Цим Законом визначено, що об’єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності, а орендодавцями земельних ділянок є громадяни та юридичні особи, у власності яких перебувають земельні ділянки, або уповноважені ними особи.
Орендована земельна ділянка чи її частина може передаватись орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця. Договір суборенди земельної ділянки підлягає державній реєстрації і його умови повинні обмежуватися умовами договору оренди земельної ділянки та не супе­речити йому.
Відповідно до ст. 21 Закону № 161 орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Тобто, орендар земельної ділянки сплачує орендодавцю орендну плату відповідно до договору оренди (суборенди), а власник земельної ділянки подає податкову декларацію відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки та сплачує земельний податок до бюджету.
                                                                                

                                                                                       Правом на податкову знижку можна скористатися до кінця року


Каховська ОДПІ нагадує, що прийом податкових декларацій від громадян на отримання податкової знижки за підсумками 2014 року здійснюється до кінця 2015 року.
Право на податкову знижку мають громадяни, які в 2014 році отримували дохід у вигляді заробітної плати та: сплачували за навчання закладам освіти, сплачували проценти за іпотечним житловим кредитом, страхували себе або членів своєї сім’ї, оплачували допоміжні репродуктивні технології, всиновлювали дітей або понесли витрати у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу.
Якщо платник податку не скористується правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, то таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

                                                                  Нарахування ЕСВ фізичним особам, які працюють за основним місцем роботи на неповній ставці

 

Основне місце роботи - це місце роботи, де працівник працює на підставі укладеного трудового договору та знаходиться (оформлена) його трудова книжка, до якої вноситься відповідний запис про роботу.
Якщо база нарахування єдиного внеску фізичним особам, які працюють за основним місцем роботи за місяць менша, ніж розмір мінімальної заробітної плати, то база для нарахування визначається як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.
Отже, підприємство має нарахувати єдиний внесок виходячи з мінімальної заробітної плати. При цьому утримання єдиного внеску із заробітної плати (доходу) найманого працівника здійснюється із фактично нарахованої заробітної плати (доходу).
Наприклад: Заробітна плата у червні 2015 року за основним місцем роботи на 0,75 ставки - 900 грн.
Нарахований єдиний внесок за ставкою (умовно) 36,76% складає - 447,74 грн. (1218 х 36,76%), утриманий єдиний внесок за ставкою 3,6% складає - 32,40 грн. (900 х 3,6%.).
Зазначений порядок роз’яснений листом ДФС України від 14.02.15 № 4979/7/99-99-17-03-01-17 "Про застосування норм законодавства".
                                                                                               

                                                                                                        На Каховщині виявлено більше однієї тисячі "нелегалів"

 

Каховська ОДПІ разом із представниками райдержадміністрації і міської ради, за 7 місяців 2014 року виявили 1316 неоформлених працівників.
Найбільше від трудового невігластва потерпає сільське господарство. Тут працювало 1281 „нелегал".
На другому місці - оптова та роздрібна торгівля. У цій сфері виявлено 35 осіб, які погодилися на виплату зарплати у „конвертах".
З легалізованої заробітної плати, виплаченої роботодавцями після офіційного оформлення працівників, до бюджету додатково надійшло більше 100 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб.
Нагадуэмо: Статтею 265 Кодексу законів про працю України передбачена відповідальність за порушення трудового законодавства. Зокрема, з 1 січня 2015-го за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (чи контракту) підприємцям загрожує штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат за кожного неоформленого працівника: з 1 січня по 30 листопада - 36540 грн. (1218 грн. х 30), а з грудня - 41340 грн. (1378 грн. х 30)).
Каховська ОДПІ закликає всіх роботодавців до легального оформлення найманих працівників. Адже це не тільки сьогоднішній день , а й завтрашній - це соціальне забезпечення , лікарняний , відпустка , пенсія вашого працівника .


В.о. начальника Каховській ОДПІ В.П. Суліменко


Моргулець 40050