UKR
Неділя 19 Листопада 2017 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт територіальної громади міста
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


17.11.2017

Інформація про результати проведення конкурсу суб’єктів оціночної діяльності

Детальніше

15.11.2017

22 листопада 2017 року о 14.00 в залі засідань (III поверх) міськвиконкому відбудеться засідання Громадської ради при виконавчому комітеті Каховської міської ради.

Детальніше

08.11.2017

Оголошується конкурс з відбору суб’єктів оціночної діяльності з оцінки земельних ділянок (з метою викупу)

Детальніше

12.10.2017

15 жовтня 2017 року о 13.00 в Каховській школі мистецтв відбудеться звіт міського голови про діяльність виконавчих органів ради з 01.11.2016 по 01.10.2017.

Детальніше

12.10.2017

14 жовтня 2017 року з нагоди Дня захисника України та Дня Українського козацтва, в місті:

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні71
Вчора179
На цьому тижні1767
Минулого тижня1711
У цьому місяці4629
Минулого місяця6950
За весь період271666
21.11.15

Каховська ОДПІ інформує 19.11.2015


Дані про здійснення торгівлі чи громадського харчування обов’язково вносяться в статут

Щоб мати статус підприємства торгівлі або громадського харчування, дані про здійснення такої діяльності обов’язково вносяться в статут, - наголошують в Каховській ОДПІ.

Якщо статутом підприємства визначено основним видом діяльності торгівля або громадське харчування та  діяльність суб’єкта господарювання відповідає вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року № 833 „Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення”, то лише за таких умов суб’єкт господарювання  належить до підприємств торгівлі або громадського харчування.

Відповідно до ст. 62 Господарського кодексу України  підприємство - це самостійний суб’єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб’єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами.

Згідно із ст. 58 Кодексу установчими документами суб’єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб’єкта господарювання.

В установчих документах повинні бути зазначені найменування суб’єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом.

Статут суб’єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб’єкта господарювання, а також інші відомості, пов’язані з особливостями організаційної форми суб’єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.

Статут (положення) затверджується власником майна (засновником) суб’єкта господарювання чи його представниками, органами або іншими суб’єктами відповідно до закону.

Підприємство, якщо законом не встановлено інше, діє на основі статуту.

При цьому, відповідно до форми № 6 „Реєстраційна картка про включення відомостей про юридичну особу”, затвердженої наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 20.04.07 № 54, юридична особа зазначає назви видів економічної діяльності. Вид економічної діяльності, який записаний першим вважається основним.

Відсутність об’єктів оподаткування – головна умова зняття з обліку платника податку за не основним місцем реєстрації

Зняття з обліку платника податків за не основним місцем обліку здійснюється  на підставі норми п.7.5 розділу VII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11 №1588 зі змінами та доповненнями, - повідомляють в Каховській ОДПІ.

Головна умова зняття платника податку -  відсутність в останнього об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, за якими такий платник податків був взятий на облік за не основним місцем обліку. Також не менш важливими умовами є :

- надходження (наявність) відповідних підтвердних документів;

- закінчення бюджетного періоду за умови сплати податків, зборів до бюджету на підставі службових документів контролюючого органу.

Інформація про зняття з обліку за не основним місцем обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб.

Застосування РРО не залежить від кількості господарських одиниць платників єдиного податку

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265), дія якого поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування РРО в інших законах, крім Податкового кодексу України, не допускається.

Так, Законом України від 01 липня 2015 року N 569-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій" встановлено, що РРО не застосовуються платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичними особами - підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Таким чином, законодавством встановлено залежність обов’язковості застосування РРО не від кількості господарських одиниць платника єдиного податку (фізичної особи - підприємця), виду чи місця проведення діяльності, а від перевищення ним протягом календарного року обсягу доходів у 1000000 гривень.

Використання РРО інтернет-магазинами

Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлено обов’язок суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу:

- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Що стосується доставки товарів кур’єрською службою, то при продажу товарів продавець повинен забезпечити доставку покупцю раніше роздрукованого розрахункового документа (чеку) разом із придбаним товаром за допомогою кур’єрської служби (поштової служби), яка може бути як сторонньою організацією, так і структурною одиницею продавця.

Також розрахунковий документ (чек) може бути виданий покупцю кур’єром (поштовою службою) при передачі покупцю придбаного товару та сплаті ним коштів за його придбання. При цьому такий розрахунковий документ (чек) повинен бути роздрукований з використанням РРО, зареєстрованого на такого кур’єра (поштову службу).

Детальна інформація щодо використання платниками податків реєстраторів розрахункових операцій розміщена у листі ДФС України від 01.10.2015 № 20887/6/99-99-22-07-03-15

Яка сума нарахованого доходу відображається у рядку «Військовий збір» податкового розрахунку за ф. 1ДФ?

Порядок відображення відомостей у розділі II «Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір» податкового розрахунку за ф. 1ДФ визначено п. 3.11 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зокрема:

у рядку «Військовий збір» загальна сума нарахованого доходу, загальна сума виплаченого доходу, загальна сума нарахованого військового збору та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору відображаються у грошовій формі, вираженій у національній валюті (у гривнях з копійками). Відомості про фізичну особу - платника податку, якій нараховані доходи, з яких утримується військовий збір, не зазначаються.

Яким чином оподатковується вартість спадщини (подарунку), отриманого ФО - нерезидентом від ФО - нерезидента на території України?

Правові аспекти спадкового права регулюються Цивільним кодексом України (далі - ЦКУ), згідно зі ст. 1216 якого спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).

Місце відкриття спадщини визначено ст. 1221 ЦКУ, відповідно до якої місцем відкриття спадщини є: останнє місце проживання спадкодавця; якщо місце проживання спадкодавця невідоме, місцем відкриття спадщини є місцезнаходження нерухомого майна а о основної його частини а за відсутності нерухомого майна - місцезнаходження основної частини рухомого майна; в особливих випадках місце відкриття спадщини встановлюється законом.

Водночас відповідно до ст. 717 ЦКУ за договором дарування одна сторона (дарувальник) передає або зобов’язується передати в майбутньому

Згідно зі ст. 718 ЦКУ дарунком можуть бути рухомі речі, в тому числі гроші та пінні папери, а також нерухомі речі

Крім того, дарунком можуть бути майнові права, якими дарувальник володіє або які можуть виникнути у нього в майбутньому.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі - ПКУ). відповідно до п.п 162.1.2 а, 162.1 ст. 162 якого платником податку на доходи фізичних осіб є, зокрема фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Згідно з п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст 164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді варто:ті успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковуються згідно з розд. IV ПКУ.

Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину коштів, майна, майнових чи немайнових прав, регулюється ст. 174 ПКУ.

Разом з тим, п. 174.6 ст. 174 ПКУ передбачено, що оподаткування доходу, отриманого платником податку як дарунок (або в результаті укладення договору дарування; від фізичних осіб, а саме кошти, майно, майнові чи немайнові права вартість робіт, послуг, подаровані платнику податку, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розділом IV ПКУ для оподаткування спадщини.

Зокрема, будь - який об’єкт спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця - нерезидента, оподатковується за ставками 15(20) відс., визначеними в п. 167.1 ст. 167 ПКУ (п.п. 174.2.3 п. 174.2 ст. 174 ПКУ).

Підпунктом 174.3 ст. 174 ПКУ передбачено, що особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, маймо, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців - нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини.

Якщо міжнародним договором, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору (п. 3.2 ст. З ПКУ).

Одночасно інформуємо, що кожний конкретний випадок слід розглядати з урахуванням документів, що стосуються окремої справи.

Як визначається «повторне» порушення з метою застосування штрафу у розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за неподання звітності по ЄВ?

Відповідно до п. 7 частини одинадцятої ст. 25 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом № 2464, фіскальним органом здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою.

Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ), до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом № 2464.

Рішення про застосування штрафних санкцій складається за формою згідно з додатком 16 до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449.

Для визначення повторності порушення нормами п. 7 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464 передбачено період, протягом якого до платника ЄВ було накладено штраф, а саме – протягом року, при цьому не прив’язано термін «календарний рік» до можливості накладення підвищеного розміру штрафу.

Згідно зі ст. 35 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями (далі – КУпАП) обставиною, що обтяжує відповідальність за адміністративне правопорушення, є повторне протягом року вчинення однорідного правопорушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню; вчинення правопорушення особою, яка раніше вчинила злочин.

Таким чином, повторним порушенням, за яке передбачено штраф в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, буде неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності по ЄВ, за яке до такого платника протягом року вже було винесено рішення про застосування штрафних санкцій та його застосовано. З дати винесення фіскальним органом такого рішення починається відлік 365 днів (для високосного року – 366 днів) для визначення повторності правопорушення про застосування штрафних санкцій.

З початку року на Каховщині надано майже 5000 адміністративних послуг

Протягом січня – жовтня 2015 року фахівцями Каховській ОДПІ надано 4830 адміністративних послуг.

Серед послуг, якими здебільшого цікавились платники податків, залишаються послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За 10 місяців було надано 2753 таких послуг.

Також популярними залишаються послуги з надання витягів з реєстру платників єдиного податку – 602 послуги, видача ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та  тютюновими виробами – 5051, реєстрації книг обліку розрахункових операцій – 362 послуги,

Нагадуємо, що в центрі обслуговування платників надаються консультаційні та інформаційні послуги з питань податкового законодавства, адміністрування єдиного соціального внеску тощо.

Заступник начальника Каховської ОДПІ  Л.С. Яремчук

Моргулець40050