UKR
Понеділок 20 Листопада 2017 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт територіальної громади міста
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


17.11.2017

Інформація про результати проведення конкурсу суб’єктів оціночної діяльності

Детальніше

15.11.2017

22 листопада 2017 року о 14.00 в залі засідань (III поверх) міськвиконкому відбудеться засідання Громадської ради при виконавчому комітеті Каховської міської ради.

Детальніше

08.11.2017

Оголошується конкурс з відбору суб’єктів оціночної діяльності з оцінки земельних ділянок (з метою викупу)

Детальніше

12.10.2017

15 жовтня 2017 року о 13.00 в Каховській школі мистецтв відбудеться звіт міського голови про діяльність виконавчих органів ради з 01.11.2016 по 01.10.2017.

Детальніше

12.10.2017

14 жовтня 2017 року з нагоди Дня захисника України та Дня Українського козацтва, в місті:

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні83
Вчора151
На цьому тижні83
Минулого тижня1847
У цьому місяці4792
Минулого місяця6950
За весь період271829
08.10.15

Каховська ОДПІ інформує 01.10.2015


Електронне адміністрування ПДВ принесло Каховщині маже 34 млн. грн цього податку

За  січень-вересень 2015 року від суб’єктів господарювання Каховщини державний бюджет отримав 33,8 млн. грн. податку на додану вартість, що на 10.4 млн.грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Лише за вересень цього року до бюджету надійшло 6,6 млн. грн. ПДВ. У порівнянні з вереснем минулого року надходження податку зросли на 3,4 млн. грн. Про це повідомила заступник начальника Каховської ОДПІ Людмила Яремчук.

За словами посадовця, запровадження системи електронного адміністрування ПДВ посприяло росту податкових зобов’язань з цього податку, значно зменшило розмір ризикового податкового кредиту і, як наслідок, збільшило надходження до бюджету. Адже електронна система поставила всіх платників в однакові умови  нарахування та сплати ПДВ, унеможливила використання схем мінімізації сплати податку недобросовісними бізнесменами.

Нагадаємо, що тестовий режим системи електронного адміністрування ПДВ запроваджено з 1 лютого 2015 року, а повноцінно ця система запрацювала з 1 липня п.р.

  1. Проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником відділу реєстрації платників та електронних сервісів Талєб О.В.

Днями у Каховській ОДПІ проведено черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Право громадян на звернення». З начальником відділу реєстрації платників та електронних сервісів Талєб О.В.

Наводимо найбільш актуальні питання, які були порушені в ході проведення сеансів телефонного зв‘язку «гаряча лінія»:

Як правильно оформити звернення?

Відповідь: Враховуючи норми Закону України «Про звернення громадян» у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може бути усним (викладеним громадянином записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо повноваження оформленні відповідно до чинного законодавства.

Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Звернення оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями.

Які дані необхідно зазначити, щоб залишити своє звернення?

Відповідь: При наданні звернення бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи), та обов’язково зазначили назву органу податкової або митниці, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника відповідного відомства, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми.

Що відноситься до публічної інформації?

Публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Чи можливо  одержати в органах Державної фіскальної служби інформацію про доходи іншої фізичної особи ?

Відповідь:  Відповідно до ст. 11 Закону України «Про інформацію», ст. 10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» право доступу до інформації про фізичну особу має лише та особа, якої ця інформація стосується.

Крім цього, відповідно до пп.17.1.9 статті 17 Податкового кодексу України платник податків має право на нерозголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника без його письмової згоди та відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов’язків, крім випадків, коли це прямо передбачено законами.

Які права громадянина при розгляді заяви чи скарги?

Відповідь: Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

- особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;

- ознайомитися з матеріалами перевірки;

- подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;

- бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;

- користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;

- одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;

- висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;

- вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.

  1. Офіційно: в Україні збільшилися розміри соціальних стандартів

Зміни відбулися завдяки прийняттю Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» від 17.09.2015 р. №704-VІІІ, який опубліковано в газеті “Голос України” №174 від 19 вересня 2015 року.

Відповідно до норм вказаного Закону з 1 вересня 2015 року мінімальна зарплата складає 1378 гривень на місяць (у погодинному розмірі - 8,29 гривні), прожитковий мінімум - 1330 гривень на одну особу на місяць. Прожитковий мінімум для основних соціальних і демографічних груп населення також зріс:

для дітей віком до 6 років - 1167 гривень;

для дітей віком від 6 до 18 років - 1455 гривень;

для працездатних осіб - 1378 гривень;

для осіб, які втратили працездатність - 1074 гривні.

Окрім того, дозволено органам влади здійснювати підвищення зарплати понад розміри, визначені відповідно до рішень КМУ, за рахунок та в межах власних коштів з урахуванням прийнятих рішень станом на 1 вересня 2015 року та можливостей, наданих ст. 101 Бюджетного кодексу України.

  1. При донарахуванні зарплати за минулі періоди можна застосувати понижуючий коефіцієнт по єдиному соціальному внеску

У разі нарахування заробітної плати за попередні періоди працедавець може скористатися понижуючим коефіцієнтом по єдиному соціальному внеску (далі – єдиний внесок), якщо усі інші умови відносно застосування понижуючого коефіцієнта дотримані.

Якщо хоча б по одній застрахованій особі здійснюється донарахування єдиного внеску до розміру мінімальної заробітної плати (виключенням є лікарняні, відпускні і допомога по вагітності і пологах), коефіцієнт страхувальником не застосовується взагалі. Навіть якщо працедавцем виконані усі умови щодо нарахування єдиного внеску.

Щодо проведення працедавцем перерахунку сум нарахованого єдиного внеску за попередній звітний місяць, якщо працедавець виконав умови для застосування понижуючого коефіцієнта по єдиному внеску, але коефіцієнт не застосував, то оскільки обчислення єдиного внеску здійснюється щомісячно на підставі бухгалтерських і інших документів, законодавством не передбачений перерахунок єдиного внеску за минулий період в цілях застосування коефіцієнта.

Роз’яснення з цього питання надано Державною фіскальною службою України в листі від 20.08.2015 р. №31041/7/99-99-17-03-03-17.

  1. Фіскальна служба роз’яснює порядок заповнення підприємцями книги обліку доходів або книги обліку доходів і витрат

Відповідно до п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої - третьої груп ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 - 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 ПКУ.

Згідно із п.п. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Підпунктом 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ передбачено, що платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат.

Порядок ведення книги обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, та Порядок ведення книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, затверджені наказом Міністерства фінансів України 19.06.2015 № 579 (далі – Порядки № 579).

Відповідно до вимог Порядків № 579 фізичні особи - підприємці платники єдиного податку першої - третьої груп відображають фактично отриману суму доходу та фактично понесених витрат від провадження діяльності.

Записи в книгах обліку доходів або книгах обліку доходів і витрат виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

Якщо фізична особа - підприємець платник єдиного податку протягом робочого дня не отримувала дохід, то заповнювати книгу обліку доходів або книгу обліку доходів і витрат не потрібно.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 107.07).

  1. В якому розмірі застосовується податкова соціальна пільга до доходу у вигляді заробітної плати?

Відповідно до п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) будь – який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 100 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунок на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.

Згідно із ст. 1 розділу ХІХ ПКУ до 31 грудня 2015 року для цілей застосування п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст.169 ПКУ податкова соціальна пільга надається в розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року

Згідно із абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

У 2015 році податкова соціальна пільга дорівнює 609,00 грн. при граничному доході 1710,00 грн.

  1. З вересня змінено порядок обліку нерезидентів

Законом України від 17 липня 2015 року № 655-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків”, який набрав чинності з 1 вересня 2015 року, внесено зміни  до статті 64 Податкового кодексу України,  відповідно до якої нерезидент береться на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням відповідного об’єкта у разі отримання іноземною компанією або організацією майнових прав на нерухомість або землю в Україні, які підлягають оподаткуванню, якщо спосіб та цілі отримання цього майна не потребують створення такою компанією (організацією) відокремленого підрозділу або постійного представництва нерезидента в Україні.

Такий нерезидент береться на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням відповідного об’єкта після подання визначеного переліку документів, а саме:

заяви за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

копії витягу з торговельного, банківського або судового реєстру, виданого в країні реєстрації іноземної компанії, організації та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;

нотаріально засвідченої копії правовстановлювальних документів, якими підтверджується право власності на нерухомість або право власності чи користування земельною ділянкою, виданих та зареєстрованих на ім’я нерезидента уповноваженими органами України;

даних про представника платника податку.

  1. За несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЕРПН з 1 жовтня 2015 року застосовуватимуться штрафні санкції

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН). Реєстрація податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних  здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання, але не пізніше 180 календарних днів від дати їх складання.

Згідно з пунктом 35 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового Кодексу України, при порушенні термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних/ розрахунків коригування, складених до 1 жовтня 2015 року, не застосовуються штрафні санкції, визначені пунктом 1201.1 статті 1201 розділу ІІ Кодексу.

З 1 жовтня 2015 штрафи за порушення платниками податку термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, застосовуватимуться у таких розмірах:

10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 1 до 15 календарних днів;

20 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів;

50 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації постачальником протягом 180 календарних днів та втратою права покупця на формування податкового кредиту.

  1. В зв’язку зі зростанням мінімальної зарплати розмір ЄСВ становитиме 478,17 гривень

Для фізичних осіб - підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування та для підприємців на загальній системі оподаткування (в місяцях, в яких був отриманий оподатковуваний дохід) з 1 вересня 2015 року мінімальний розмір єдиного внеску  становитиме 478,17 грн. (1378 * 34,7 %), - звертають увагу в Каховській ОДПІ.

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску з 1 вересня 2015 року становитиме  23426,00 грн..

Як відомо, відповідно до Закону України від 19.09.2015 року № 174 «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» змінено розмір мінімальної заробітної плати та розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць.

З 1 вересня 2015 року мінімальна заробітна плата  становить 1378 гривень.

  1. На семінарі у Каховській ОДПІ розповіли про зміни у неприбутковості

Основною метою органів ДФС є упередження порушень податкового законодавства, за рахунок своєчасного інформування платників податків, щодо змін у податковому законодавстві, за рахунок постійного проведення  заходів з платниками. Так днями, актовому залі Каховської ОДПІ відбувся семінар для бухгалтерів на тему: «Оподаткування неприбуткових установ та організацій. Зміни в податковому законодавстві», під час якого фахівці інспекції розповіли про зміни які були внесені до податкового законодавства останнім часом.

13 серпня 2015 року набрав чинності Закон України від 17 липня 2015 року №652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій». Даним Законом внесено зміни стосовно умов для визнання організації неприбутковою, затверджено порядок подання неприбутковими організаціями звітності про використання доходів. Відповідно до внесених змін, неприбуткові організації у разі недотримання  вимог Закону №652 щодо статусу неприбутковості, подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, у термін визначений для місячного податкового (звітного) періоду, за період з початку року по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення. Крім того, такі неприбуткові організації повинні зазначити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток. Податкове зобов’язання розраховується, виходячи із суми операції нецільового використання коштів. Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначає Кабінет  Міністрів України. До затвердження Кабінетом Міністрів України нового Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій діє Положення  про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Мінфіну України від 24.01.2013 № 37.

Фахівцями податкової інспекції запропоновано бухгалтерам переглянути статутні документи на предмет відповідності їх вимогам діючого законодавства та у разі необхідності до 1 січня 2017 року внести необхідні зміни у статутні документи, з метою подальшого перебування організації у Реєстрі неприбуткових організацій та установ.

На закінчення семінару фахівці інспекції надали відповіді на поставлені запитання та нагадали, що усі платники податків мають можливість зекономити робочий час за допомогою електронних сервісів від ДФС.

Заступник начальника Каховської ОДПІ Л.С. Яремчу