UKR
Неділя 19 Листопада 2017 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт територіальної громади міста
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


17.11.2017

Інформація про результати проведення конкурсу суб’єктів оціночної діяльності

Детальніше

15.11.2017

22 листопада 2017 року о 14.00 в залі засідань (III поверх) міськвиконкому відбудеться засідання Громадської ради при виконавчому комітеті Каховської міської ради.

Детальніше

08.11.2017

Оголошується конкурс з відбору суб’єктів оціночної діяльності з оцінки земельних ділянок (з метою викупу)

Детальніше

12.10.2017

15 жовтня 2017 року о 13.00 в Каховській школі мистецтв відбудеться звіт міського голови про діяльність виконавчих органів ради з 01.11.2016 по 01.10.2017.

Детальніше

12.10.2017

14 жовтня 2017 року з нагоди Дня захисника України та Дня Українського козацтва, в місті:

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні70
Вчора179
На цьому тижні1766
Минулого тижня1711
У цьому місяці4628
Минулого місяця6950
За весь період271665
22.07.15

Каховська ОДПІ інформує 16.07.2015


                                                                                                             Шановні бухгалтера Каховщини!
                                                                                  Прийміть  щирі вітання з нагоди Вашого професійного свята -
                                                                                                                           Дня бухгалтера !
Бухгалтер - професія незамінна. Ви - інтелектуальна основа всіх економічних задумів і практичних результатів кожного колективу.
Бажаю миру й радості на щодень, у кожен Ваш дім. Здоров’я Вам міцного, добра й любові від долі та людей. Нехай Ваша витримка, невичерпна енергія, працездатність не тільки постійно перебувають в обігу та дають високий гарантований прибуток.
Будемо й надалі зважено і сумлінно дбати про те, щоб на Каховщині утвердилася культура сплати податків, а бюджетні кошти слугували зростанням добробуту кожній людині, кожній родині.


                                                                                         Як сплачувати земельний податок підприємцям, які мають тимчасові споруди

Відповідно до статті 206 Земельного кодексу використання землі в Україні є платним.
Плата за землю - це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).
Згідно із ст. 269, 270 Податкового кодексу платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу).
Дані державного земельного кадастру - сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону (пп. 14.1.42 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).
Статтею 28 Закону України від 17.02.2011р. №3038-VI „Про регулювання містобудівної діяльності" надано визначення тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, згідно з яким - це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури.
Відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011р. № 244 „Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності" (далі - Порядок) підставою для розміщення тимчасової споруди є Паспорт прив’язки тимчасової споруди.
Пунктом 2.6 Порядку передбачено, що для оформлення паспорта прив’язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із заявою щодо оформлення паспорта прив’язки ТС, до якої поряд з іншими документами надає схему розміщення ТС, що затверджена додатком 1 Порядку. Додаток 1 Порядку містить форму схеми розміщення ТС із вказівкою площі земельної ділянки згідно з документами на землекористування. Тобто, перш ніж оформлювати паспорт прив’язки, суб’єкт господарювання має отримати документи на землекористування, і лише після їх отримання він може звертатися за оформленням паспорта прив’язки.
Документи, що подаються для отримання паспорта прив’язки, мають містити дані щодо розміру земельних ділянок, які вносяться на підставі отриманих суб’єктом господарювання документів на право користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. 2.27 Порядку внесення таких даних без наявних документів на право землекористування тягне за собою анулювання паспорта прив’язки.
Отже, якщо фізична особа - підприємець має паспорт прив’язки тимчасової споруди, то він повинен мати і правовстановлюючі документи на земельну ділянку (свідоцтво про право власності або користування чи договір оренди земельної ділянки) за якими розраховується плата за землю.
До слова, роз’яснення з даного питання наведено в листі ДФС України від 22.04.2015р. №1842/99-99-17-04-02-18 "Про надання інформації".

 

                                                                                  Вчасно повідомляйте про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням

Фахівці Каховської ОДПІ нагадують платникам податків, що відповідно до пункту 8.4 розділу VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.11.2014р. № 1127 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі - Порядок), повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (додаток 11 до Порядку) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
У разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України повідомлення за формою № 20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи.
Рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування розміщено на офіційному веб-сайті ДФС України (http: //sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html).

 

                                                                                                              Торгівля продукцією власного виробництва: з РРО чи без?

 Каховська ОДПІ повідомляє, що реєстратори розрахункових операцій та розрахункові квитанції не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою в установленому порядку (п. 1 ст. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР).
    Пунктом 4.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 № 637 (далі - Положення № 637), визначено, що усі надходження і видачу готівки в національній валюті підприємства відображають у касовій книзі. Кожне підприємство, що є юридичною особою і має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів).
       Відокремлені підрозділи підприємств, які проводять операції з приймання готівки за продану продукцію (товари, роботи, послуги) з оформленням її прибутковим касовим ордером, а також з видачі готівки на виплати, пов’язані з оплатою праці, виробничі (господарські) потреби, інші операції з оформленням їх видатковими касовими ордерами і відомостями, ведуть касову книгу.
     Тож при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва можна не застосовувати РРО у разі проведення розрахунків у касах підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів відповідно до вимог Положення № 637.
«Спрощенці» Каховщини сплатили у місцеву казну більше 5 млн. грн. єдиного податку

«За шість місяців поточного року платниками, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплачено до місцевого бюджету Каховщини 5,3 млн. грн. єдиного податку, що перевищує надходження за аналогічний  період минулого року на 0,4 млн. грн. », - зазначив в.о. начальника Каховської ОДПІ Віталій Петрович Суліменко.
Фізичні особи - підприємці сплатили 4,6 млн. грн. єдиного податку, юридичні осіб  перерахували 0,7млн грн..
Літо - пора відпусток. Фахівці Каховської ОДПІ нагадують, що згідно норм Податкового кодексу України платники єдиного податку 1 і 2 груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
 

        Чи зобов’язані надавати Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування підприємці, які тимчасово не здійснюють підприємницьку діяльність?

Фізичні особи - підприємці як загальної, так і спрощеної системи оподаткування, та  особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подавати самі за себе Звіт незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність, крім  підприємців спрощеної системи оподаткування які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію за віком або соціальну допомогу. Звіт зазначеними особами не подається. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їхньої добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

                                                          Операція з повернення основних засобів, внесених до статутного фонду підприємства оподатковується ПДВ на загальних підставах

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі, зокрема, обмін.

Отже, операція з повернення основних фондів, попередньо внесених до статутного фонду юридичної особи іншими юридичними або фізичними особами, у разі їх виходу з числа засновників або учасників такої юридичної особи, підпадає під визначення об’єкта оподаткування ПДВ та має оподатковуватись на загальних підставах за основною ставкою 20 відсотків.

 

                                                                                            Що необхідно для підтвердження статусу податкового резидента України

Форма довідки-підтвердження статусу податкового резидента України та порядок її видачі контролюючими органами визначено наказом ДПА України від 12.04.2002 № 173 «Про підтвердження статусу податкового резидента України» зі змінами та доповненнями (далі - Наказ № 173).
Згідно з п. 2 Наказу № 173 довідку-підтвердження статусу податкового резидента України видає державна фіскальна служба за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) на своєму бланку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи.
Фізичні особи-підприємці можуть отримати довідку-підтвердження статусу податкового резидента України у контролюючому органі за місцем податкової адреси.
Відповідно до п. 3 Наказу № 173 державні податкові інспекції за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) при поданні такою особою заяви про звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерел у зарубіжній державі або заяви про відшкодування уже сплачених податків на території зарубіжної держави за формами, затвердженими компетентним органом цієї зарубіжної держави з виконання міжнародних договорів про уникнення подвійного оподаткування на її території, зобов’язані підтверджувати статус податкового резидента на цих формах підписом начальника Державної податкової інспекції та печаткою.
Згадані заяви подаються з перекладом на українську мову, крім заяв, оформлених російською мовою.
Звернення щодо отримання довідки-підтвердження статусу податкового резидента України може бути подано особисто заявником, уповноваженою на це особою або надіслано поштою.
Довідка-підтвердження статусу податкового резидента України, засвідчені підписом керівництва контролюючого органу та печаткою заяви про звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерел у зарубіжній державі або про відшкодування уже сплачених податків на території зарубіжної держави видаються заявнику (уповноваженому представнику заявника) або відправляються поштою.
Довідка-підтвердження статусу податкового резидента України діє в межах календарного року та потребує щорічного її оновлення.

 

                                                                             Бюджетні компенсації щодо мобілізованих працівників: здійснюємо перерахунок ПДФО

 

Каховська ОДПІ нагадує, що відповідно до норм трудового  законодавства  працівникам, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, гарантується збереження місця роботи, посади і виплата компенсації із бюджету у розмірі середнього заробітку. Відшкодування зазначених витрат провадиться за рахунок коштів Державного бюджету в порядку, визначеному Кабміном та затвердженому Постановою КМУ  від 04.03.2015р. №105.  
Для виплати компенсації підприємство, установа або організація подає щомісяця до 15 числа органу соціального захисту населення звіт про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам. Звіт необхідно погодити з районним (міським) військовим комісаріатом, який здійснював призов працівника на військову службу.
Законодавчо визначено, що дохід, отриманий мобілізованими працівниками за рахунок коштів державного бюджету у вигляді компенсації в межах середнього заробітку, не включається до оподатковуваного доходу такого працівника, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором. Також не нараховується та не утримується єдиний внесок з таких виплат. Вказаний Порядок  суб’єктами господарювання застосовується починаючи з березня місяця.
Додамо, у разі нарахування та  виплати установою середнього заробітку мобілізованим працівникам, без подання звітності до органів соцзахисту щодо відшкодування зазначених витрат, сума середнього заробітку оподатковуватиметься  єдиним внеском, податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах.
Тобто доходи отримані працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, у вигляді суми середнього заробітку та компенсаційної виплати з бюджету у межах середнього заробітку, слід розглядати окремо, оскільки види таких доходів є різними.
Сума коштів, у вигляді зарплати працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, відображається у формі № 1ДФ за ознакою доходів «101».
А сума компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, отриманих платником, відображається у формі № 1ДФ за ознакою доходів «128».
Отже, у разі повернення підприємству, організації, установі коштів з державного бюджету у межах компенсації середнього заробітку працівників, призваних на військову службу, платник податку проводить перерахунок на повернення податку і зазначає їх у податковому розрахунку (форма №1ДФ) у періоді, в якому проведено таке повернення, з від’ємним значенням.
Більш детальнішу інформацію з даного питання можна отримати, ознайомившись з листом ДФС України від 24.04.2015р. №8720/6/99-99-17-03-03-15.
  

                                                                                                Громадянам про пільги по сплаті земельного податку

 

Перелік категорій фізичних осіб, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у п.281.1 ст. 281 Податкового кодексу України  та поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)  в містах - не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Фізична особа, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання та право на застосування пільги щодо сплати  земельного  податку, може самостійно обрати земельну ділянку, на яку буде отримано пільгу.
Додатково повідомляємо, що відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації цих прав. Оформлюється таке право відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
 Для отримання пільги щодо сплати земельного податку фізична особа повинна подати до податкової інспекції за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують право такої особи на пільгу (паспорт, пенсійне посвідчення, посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи», посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Інваліда війни», посвідчення «Учасник війни», посвідчення «Члена сім’ї загиблого» тощо.
Особливості справляння земельного податку визначені у ст. 269-290 Податкового кодексу України.
Звертаємо Вашу увагу, що земельний податок у 2015 році громадянам необхідно сплатити до 28 серпня 2015 року.

 

                                                                                                                   Право на отримання публічної інформації

 

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»   публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
За словами в.о. Начальника Каховської ОДПІ Віталія Суліменка за 6 місяців 2015 року до інспекції  надійшло 4 запити на публічну інформацію, у т.ч. від юридичних осіб - 2; від засобів масової інформації - 2. Кожен запит, що надійшов до інспекції був розглянутий. Запитувачі отримали відповіді у встановлені законодавством терміни.
Для отримання публічної інформації запитувачу необхідно подати відповідний запит на інформацію, який може бути індивідуальним або колективним, а також може подаватися в усній, письмовій чи іншій формі електронною поштою або особисто до спеціалістів відділу надання адміністративних послуг, розгляду звернень  та забезпечення доступу до публічної інформації за адресою: м. Каховка, вул. Кірова, буд. 13, тел. для довідок:  4-00-50. На конверті вказувати «Публічна інформація».
У запиті  необхідно зазначити:
- прізвище, ім’я, по батькові (найменування) запитувача, поштову адресу, адресу електронної пошти або номер засобу зв’язку (якщо такий є);
- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит (якщо запитувачу це відомо);
- підпис і дату (за умови подання письмового запиту);
- зручну форму отримання інформації.
Відповідь на запит надається у спосіб, обраний запитувачем, протягом п’яти робочих днів з дня надходження запиту. Інформація на запит надається безкоштовно. 
В той же час розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) розпорядник інформації не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію.

 

                                                                                                     Електронні сервіси від ДФС - зручно та практично

 

Каховська ОДПІ нагадує платникам, що з метою створення якісних умов обслуговування платників та забезпечення швидкості процесу адміністрування податків  Державною фіскальною службою України розроблено та  підтримується в актуальному стані ряд сервісів, завдяки яким можна сформувати, перевірити та надіслати до ДФС податкову звітність, дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, а також іншу корисну інформацію. Зокрема:
- «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до "Єдиного вікна подання електронної звітності"» -  програмне забезпечення використовується для формування і подання звітності до Пенсійного Фонду України, Державної служби статистики України, ДФС України, а також накладання електронного цифрового підпису та шифрування електронних документів. Слід зазначити, що дане програмне забезпечення на сьогодні функціонує в дослідній експлуатації.
- ОПЗ (OPZ) - програмне забезпечення по формуванню платниками податків податкової звітності та реєстру отриманих та виданих податкових накладних до органів ДФС в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку. Також програма автоматично виконує чимало спеціальних розрахунків, самостійно визначає допущені неточності, дає підказки щодо заповнення того чи іншого показника податкової звітності, контролює заповнення всіх реквізитів, що дуже зручно для подання звітності електронною поштою.
- Електронний кабінет платника податків - це персональне автоматизоване робоче місце платника, працювати в якому він може без використання спеціально встановленого клієнтського застосування.
Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної фіскальної служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. За допомогою даного сервісу платник податків має змогу:
- підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді;
- переглядати дані про стан розрахунків з бюджетом (картки особових рахунків).
На даний час в сервісі «Електронний кабінет платника податків» поки що  не реалізовано функції подання звітності з єдиного соціального внеску.
Варто зазначити, що на ринку програмного забезпечення України у сфері подачі звітності в електронному вигляді представлена значна кількість програмних продуктів інших розробників, за допомогою яких платники податків можуть подавати звітність в електронному вигляді як на безоплатній основі так і на засадах купівлі ліцензійного програмного забезпечення.

 

В.о. начальника Каховській ОДПІ В.П. Суліменко

 

 


Моргулець 40050