UKR
П'ятниця 22 Вересня 2017 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт територіальної громади міста
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


21.09.2017

Козацький фестиваль "Кварта"

Детальніше

20.09.2017

23 вересня 2017 року громада міста Каховки святкуватиме 226-у річницю з Дня заснування міста. В зв’язку з проведенням ряду масових заходів, з метою безпечного пересування мешканців, буде тимчасово обмежено рух автомобілів

Детальніше

14.09.2017

Оголошення про намір встановлення тарифу на теплову енергію для потреб населення, бюджетних установ та інших споживачів (крім населення) та тарифу на послугу з централізованого опалення що надається населенню

Детальніше

12.09.2017

Інформація про результати проведення конкурсу суб’єктів оціночної діяльності

Детальніше

07.09.2017

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ СУБ’ЄКТІВ ОЦІНОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні167
Вчора231
На цьому тижні1117
Минулого тижня1459
У цьому місяці4382
Минулого місяця6204
За весь період258423
27.03.15

Звіт про діяльність виконавчих органів ради за 2008 рік


ЗВІТ
міського голови  О П. Карасевича про діяльність виконавчих органів ради  за 2008 рік

Шановні каховчани!

2008 рік для міста, як і для держави в цілому був дуже складним. І не лише через економічну ситуацію, а й через політичні розбіжності, які даються взнаки як на державному, так і на місцевому рівні.
Міська рада, виконавчий комітет, виконавчі органи ради  впродовж року докладали максимум зусиль для об’єднання політичних сил, представлених у міській раді, і спрямовували їх у єдине русло, в основі якого – інтереси територіальної громади.


Я глибоко впевнений в тому  що усі задуми реально втілити, якщо за справу береться команда, яка має єдність думок, цілей і, найголовніше, має бажання працювати на користь громаді. На мою думку, відповідальність влади перед людьми повинна бути не тільки особистою справою того чи іншого керівника - мусить діяти система. Тому усі свої зусилля я спрямовую на створення єдиної команди, яка б забезпечила виконання планів соціально-економічного розвитку міста.

В цій діяльності я керуюсь  програмою, з якою йшов на цю посаду. Пріоритетними напрямками була робота, скерована на:

  • залучення інвестицій у розвиток існуючих промислових підприємств та в розбудову інфраструктури міста,
  • сприяння розвитку ділової активності;
  • участь у всеукраїнських та міжнародних програмах для залучення коштів та  виконання проектів розвитку міста;
  • контроль за заощадженням коштів міського бюджету та ефективним їх використанням;
  • оптимізацію системи надання комунальних послуг;
  • сприяння забезпеченню зайнятості населення та дотримання роботодавцями вимог існуючого законодавства щодо оплати праці;
  • збереження та розвиток соціальної, культурної та освітянської галузі тощо.


Ми прагнули організувати роботу таким чином, щоб виконавчі органи якомога ефективніше виконували свої обов’язки, діяли послідовно, з вболіванням за інтереси територіальної громади.

Місто – як  велика родина. В основі його добробуту, як будь-якої сім”ї,  лежить економічна діяльність. ЇЇ напрямки окреслюються в Програмі економічного і соціального розвитку міста на кожен рік.
Аналіз стану виконання Програми 2008 року показує, що, не зважаючи на негативні тенденції в економіці, нам вдалося виконати основні завдання: забезпечити надходження коштів до міського бюджету, зберегти досягнутий рівень соціального захисту населення, забезпечити   розвиток галузей освіти та культури, виконати заплановані заходи з будівництва та реконструкції міських об’єктів.

Обсяг виробленої підприємствами міста промислової продукції перевищив 1 млрд. грн., а як відомо, саме промислове виробництво є фундаментом економіки країни.

Наше місто має найвищий показник обсягів реалізованої продукції в розрахунку на одного мешканця: 24,7 тис грн. на одну особу при середньо обласному показнику 5,5 тис.грн. (у 4,2 рази).

У 2008 році  також збільшено на 5,2% обсяги виконаних будівельних робіт, на 23,6% - обсяг послуг населенню, перевезено у 2,3 рази більше вантажів, на 15,3% зріс обсяг товарообороту.

Середня заробітна плата штатних працівників на підприємствах міста за 2008 рік  склала 1439 грн., це на 4,7% перевищує середню заробітну плату по Херсонській області .

Виконання завдань програми соціального і економічного розвитку міста  можливо за умови стабільного наповнення міського бюджету. Давайте розглянемо, як поповнювався наш бюджет в минулому році. Тобто звідки місто отримувало і як заробляло кошти.

В 2008 році  доходи міського бюджету склали 56,6 млн. грн.

45 % міського бюджету, а це 25,6 млн.грн  - складають субвенції з державного бюджету, які  спрямовуються  на соціальні програми (надання пільг, субсидій, дитячих допомог, компенсацій), забезпечення освіти та  медичного обслуговування громадян.

На жаль, за минулий рік місто  недоотримало  субвенцій з державного бюджету на соціальні програми на загальну суму більш ніж 1,4 млн  грн. Заборгованість державного бюджету з надання пільг та субсидій населенню  на оплату житлово-комунальних послуг, послуг зв’язку, пільгових перевезень пасажирським транспортом та інших передбачених законодавством пільг на початок 2009 року склала майже 700 тис. грн., що негативно вплинуло на фінансовий стан комунальних підприємств, в тому числі – на стан розрахунків теплопостачальних підприємств за газ.

План з власних доходів загального фонду бюджету виконано за 2008 рік на 100,3%,  по надходженням до спеціальних  фондів – на 110,2%.  Всього до міського бюджету  надійшло  31 млн. грн.  податків та зборів.

У структурі власних доходів загального фонду бюджету найбільшу питому вагу займає податок з доходів фізичних осіб –  майже 19,4 млн грн. У порівнянні з 2007 роком надходження від цього податку збільшилися на 4,5 млн грн. за рахунок збільшення розміру мінімальної заробітної плати для працівників бюджетних установ та середнього розміру заробітної плати на підприємствах міста, легалізації  нелегально зайнятих працівників.
Наступним  найбільш вагомим джерелом формування власних доходів міського бюджету залишається  плата за землю – 7 % (1,9 млн грн.). У порівнянні з 2007 роком надходження від цього податку збільшилися більш ніж на 0,5 млн. грн. за рахунок збільшення ставки оренди землі та посиленням контролю за її використанням.
Хочу звернути вашу увагу на суттєве збільшення в минулому році (у порівнянні з 2007-м) надходжень від суб’єктів малого підприємництва. До міського бюджету надійшло  єдиного податку на суму 1,6 млн грн., плати за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності  - 0,8 млн грн., місцевих  податків та зборів – 0,7 млн грн.  Тобто малий та середній бізнес як частина економічної інфраструктури міста розвивається досить успішно.
Ми розглянули джерела наповнення міського бюджету. Давайте подивимось, куди ми витрачали міські кошти, тобто основні напрями  видатків.
Забезпечення надходжень до міського бюджету в запланованому обсязі дозволило здійснити цілий ряд вкрай важливих для мешканців міста заходів.
У порівнянні з 2007 роком видатки загального фонду  збільшилися на  10,3 млн грн або на 27,4 %. Видатки міського бюджету у 2008 році були спрямовані:

  • на освіту – 23,5 млн.грн. (41% міського бюджету);
  • на соціальний захист населення – 16,0 млн. грн. (37 %);
  • органи місцевого самоврядування – 4,5 млн. грн. (8%);
  • житлово-комунальне господарство – 4,9 млн. грн.. (9%);
  • капітальні вкладення в будівництво – 1,4 млн.грн (3%);
  • утримання та ремонт доріг – 0,7 млн.грн. (2%);
  • міські цільові програми – 2,1 млн.грн. (4%).
  • на культуру та спорт – 3,3 млн. грн. (5%);


Таким чином, 95 % видатків бюджету - це захищені статті (заробітна плата працівників бюджетних організацій, субсидії та пільги, плата за енергоносії).
Кошти, за які можливо вирішити найболючіші проблеми розвитку міста, будівництво та реконструкцію об’єктів загального користування, газифікацію, капітальні ремонти -  це кошти бюджету розвитку, який можливо наповнити лише за рахунок продажу майна та земельних ділянок. Тож доводиться вирішувати – або продавати і розвиватись, або не продавати, не отримувати коштів до бюджету розвитку і відповідно - не мати єдиного джерела для будівництва, реконструкції  та розвитку інфраструктури міста.

 

Бюджет розвитку формується за рахунок:

  • надходжень від продажу землі та комунального майна
  • коштів, отриманих від державного бюджету  на реалізацію цільових програм.

 

В минулому році  нам вдалося забезпечити надходження до бюджету розвитку в запланованому обсязі, хоча на засіданнях сесій міської ради навкруги питань оренди або продажу комунального землі та майна постійно розгоралися суперечки (іноді справедливі, а іноді – просто відстоювання чиїхось особистих інтересів).

Укладено 25 договорів купівлі-продажу земельних ділянок. Загальна сума продажу по укладених договорах – 1782,6 тис.грн.


В результаті посилення контролю за використанням комунального майна, земельних ділянок та перегляду орендних ставок також забезпечено збільшення надходжень до бюджету.
Від оренди землі до міського бюджету надійшло 1365,4  тис.грн. – у 2,2 рази більше, ніж у 2007 році. Внаслідок невиконання умов договорів  рішеннями Господарського суду Херсонської області були  розірвані договори оренди землі з ТОВ  «Соціальна допомога» та ПСП «Камелія-1».

Від оренди комунального майна отримано 583,1 тис. грн., у тому числі до міського бюджету надійшло 216,6 тис.грн., що на 64,5 % більше ніж у 2007 році.

На жаль, безвідповідальна поведінка орендаторів та невиконання ними умов договору, змусила нас у судовому порядку розірвати з ТОВ «Астарта ЛТД» договір щодо оренди кінотеатру. В результаті: замість обіцяного сучасного кінотеатру маємо судовий процес та марно втрачений рік.
Протягом року здійснено приватизацію 4 об’єктів комунальної власності, від чого  міський бюджет отримав 467,3 тис.грн., на 40% більше проти 2007 р.
а саме:

  • нежитлове приміщення по вул. Леніна, 24;
  • комплекс будівель та споруд (котельня №7) по вул. Промислова, 4«А»;
  • нежитлове приміщення по вул. Мелітопольська, 184;
  • теплопункт по вул. Декабристів, 23.


Саме за кошти  бюджету розвитку  в минулому році було виконано :

  • часткову реконструкцію мережі газопостачання ж/м Свєтлово;
  • газифікацію житлового фонду по вул. Декабристів, З.Космодем’янської;
  • реконструкцію об’єктів водопостачання та встановлення енергозберігаючого обладнання для забезпечення зниження собівартості послуг (КВУ «Каховський водоканал);
  • реконструкцію теплових мереж по вул. Першотравневій;
  • реконструкцію ЦТП № 4 по вул. Мелітопольській;
  • реконструкцію санвузлу  в ЗОШ № 2;
  • улаштування пандусу в ЗОШ № 4;
  • реконструкцію покрівлі Палацу Культури.

 


Шановні каховчани!
Я глибоко впевнений в тому, що одним  з головних стратегічних пріоритетів міста є підвищення його інвестиційної привабливості. Незважаючи на песимістичні погляди певної частини депутатського корпусу, Каховка  є достатньо перспективною з точки зору інвесторів. Перш за все, тому, що в місті є вільні ділянки для житлової та промислової забудови, в наявності кваліфіковані трудові ресурси, достатньо енергетичних ресурсів та досить розвинута інфраструктура. Крім того, Каховка залишилась єдиним містом в Херсонській області, де сальдо міграції позитивне, тобто до нас приїжджає більше людей, ніж виїжджає. І на це звернули особливу увагу інвестори, коли у 2008 році здійснювали аналіз інвестиційної привабливості  Таврійського регіону.


Загальний обсяг прямих іноземних інвестицій, залучених в економіку міста, за станом на 01.01.2009 р. становить 28,7 млн.дол.США (16,7 % до загального обсягу по області) і складає 761 дол. на одну особу.



Обсяг інвестицій в основний капітал збільшився на 18,3%.


Протягом 2008 року місто презентувало свої інвестиційні можливості на обласному інвестиційному ярмарку, на семінарах в Києві, Чернівцях, Бердянську.


Виготовлено Концептуальний план промислової зони міста (східна частина), надруковано інформаційно-рекламні буклети та підготовлено презентаційну програму про Каховку. На цей час практично закінчена робота над Стратегічним планом підвищення конкурентноспроможності Таврійського регіону, яка включає п’ять адміністративних одиниць – Каховку, Н. Каховку, Берислав, Каховський та Бориславський райони. Залишилось лише схвалити її на сесії. І ми сподіваємось плідно продовжити цю роботу, тому що наші партнери по стратегічному плануванню - програма USAID «Економічний розвиток міст» розпочинають новий проект «Регіональний розвиток» з бюджетом 22,0 млн. доларів США  і ми зробимо все, щоб взяти в ньому участь.


Головною  та найбільш проблемною галуззю міста є  житлово – комунальне господарство. Ніяка сфера не викликає сьогодні більше  критики та більше  рецептів оздоровлення, ніж вона. Фінансових ресурсів  міста катастрофічно не вистачає для вирішення комунальних проблем. Головним носієм цих проблем вважаються ЖЕКи. Але хочу нагадати, що  на сьогодні вже  92% квартир в місті - це власність громадян.  І альтернатива ЖЕКам – це   об»єднання власників багатоквартирних будинків, так зване ОСББ, в якому мешканці будинку самі можуть управляти своїм майном та розпоряджатися своїми фінансами, вирішувати, з ким укладати угоди на проведення тих чи інших робіт по ремонту  та утриманню будинку. Але процес створення  ОСББ в місті дуже повільний. Сьогодні в нас їх зареєстровано 6 . Мешканцям ж більшості комунальних будинків  поки що, на жаль, не вистачає господарського ставлення  до їх утримання. Це  позиція сторонніх спостерігачів, а не справжніх господарів, в очікуванні, коли у міста з’явиться декілька „зайвих” мільйонів для розв’язання комунальних проблем.
В минулому році до розвитку галузі залучалися кошти різних джерел:

  • 4,9 млн. грн. з міського бюджету,
  • 3,3 млн.грн. – субвенції з державного бюджету на компенсацію різниці в тарифах,
  • 2,8 млн.грн.  з державного бюджету на виконання програм з реформування ЖКХ та впровадження енергозберігаючих технологій.

 


Особлива увага приділяється питанням благоустрою, санітарної очистки та озеленення міста. В минулому році  на проведення цих робіт використано 610,0 тис.грн.


В тому числі успішно реалізовано проект «Модернізація системи зовнішнього освітлення міста Каховки шляхом запровадження нових енергозберігаючих технологій», який  переміг во Всеукраїнському  конкурсі проектів та програм місцевого самоврядування.
Кошторис проекту  склав 386,3 тис.грн., із них 198,5 тис.грн. надійшло з державного бюджету, 133,2 тис.грн.склали кошти міського бюджету. Згідно з заходами проекту були виконані роботи по реконструкції вуличного освітлення по вулицях Пушкіна, К.Лібкнехта, Освіти, Жовтневій, Миру, Будівельників, Першотравневій та Мелітопольській. Встановлено 105 світильників з натрієвими лампами, замінено майже 9 тис. погонних метрів електричних мереж). Роботи по реконструкції та відновленню вуличного освітлення будуть продовжені і в цьому році.
На прибирання і вивезення сміття з зелених зон міста та ліквідацію стихійних звалищ витрачено 152,2 тис.грн. з міського бюджету. Вважаю це неефективним використанням коштів міського бюджету, якого можна було б уникнути. Впевнений, що скільки б коштів з міського бюджету ми не витрачали на ці заходи, поки самі громадяни не стануть по - господарські ставитись до порядку на вулицях, подвір»ях , зелених зонах , місто чистим не буде. Як приклад, тільки за минулий рік на вулицях встановлено 49 нових урн, відремонтовано 18 поламаних та встановлено  20 нових лавок. Але ці роботи можна  вважати марними, тому що більшість зі встановленого вже поламано – потрощено.

На утримання, ремонт та реконструкцію доріг в минулому році  було направлено  683,5 тис.грн., в тому числі на встановлення світлофорів було використано 156,3 тис.грн. На жаль, відсутність коштів не дозволила нам виконати капітальний ремонт та реконструкція доріг та ремонт тротуарів по місту в повному обсязі.


Проблема теплопостачання в осінньо–зимовий період є достатньо болісною. На сьогодні в нас  працюють 2 теплопостачальних підприємства,  6 котелень,  які обслуговують 7 тис. абонентів. Зростає кількість заяв від бажаючих встановити автономне опалення в своїх квартирах.
Для того, щоб визначитися з перспективою розвитку теплопостачання міста, була розроблена і в листопаді сесією міської ради затверджена схема оптимізованого теплопостачання. Відповідно до цієї схеми буде здійснюватися поступовий перехід житлових будинків Свєтлово на індивідуальне опалення і будівництво міні–котелень для закладів бюджетної сфери та негазифікованих багатоквартирних житлових будинків.


Для цього вже здійснено часткову реконструкцію мережі газопостачання по ж/м Свєтлово (217,7 тис.грн.).  Здійснено також реконструкцію теплових мереж по вул. Першотравневій та по вул. Пушкіна. Передбачається запровадити спрощену процедуру отримання дозволу на встановлення індивідуального опалення в квартирах багатоповерхових будинків.
Для центральної та східної частини міста  пріоритетним залишається напрямок збереження та реконструкції централізованого опалення. З метою зменшення витрат на виробництво тепла ліквідовані дві найбільш нерентабельні котельні  № 7 та №8. По котельні №7 на індивідуальне опалення переведено 8  будинків ( 97 кв). Роботи по підведенню газу до будинків були виконані за рахунок міського бюджету (278,2 тис.грн.), по квартирах – за кошти мешканців. Малозабезпеченим родинам була надана цільова допомога  з міського бюджету.

Замість ліквідованої котельні № 8 на базі ЦТП №4 було споруджено котельню №5 зі встановленням сучасного енергозберігаючого обладнання.  На це були отримані  кошти державного бюджету в сумі    1988,9 тис.грн.,  співфінансування з міського бюджету  склало 298,3  тис.грн , 35,0 тис.грн. – використано з бюджету розвитку .


З метою сталого забезпечення населення міста питною водою для КВУ «Каховський водоканал» з міського бюджету були виділені кошти в сумі 51,5 тис. грн..  для придбання приладу виміру води та багатотарифного лічильнику. До станції водозабору було збудовано  другий  ввід електропостачання для запобігання надзвичайним ситуаціям. На ці заходи витрачено 215,0 тис.грн..  
Всього на утримання та ремонт житлового фонду міста  використано 562,6 тис.грн. з міського бюджету (в т.ч. на капремонт – 209,1 тис.грн.) та 319,3 тис.грн. з державного бюджету, в т.ч. на капітальний  ремонт ліфтів - 144,5 тис.грн; на ремонт покрівель – 64,7 тис.грн.
Шановні присутні!
В житлово-комунальній темі, безумовно, найбільш болючими є питання тарифів. Зростання цін на енергоносії та постійне підвищення рівня мінімальної заробітної плати  призводить  до необхідності їх перегляду  на житлово-комунальні послуги. Спеціалісти виконкому разом з керівниками комунальних підприємств вивчили досвід м. Кривий Ріг щодо впровадження побудинкового обліку витрат та введення побудинкових тарифів.  Придбано спеціальне програмне забезпечення для здійснення побудинкового розрахунку тарифів з утримання будинків. Робота щодо по будинкового обліку практично завершується і  результати будуть винесені  на громадське обговорення.

Не можу обійти увагою тему заборгованості по сплаті за житлово – комунальні послуги. Станом на 1 січня 2009 року заборгованість  населення за житлово - комунальні послуги   за минулі роки складає майже 5,8 млн. грн. Це, в свою чергу, породжує зростання заборгованості комунальних підприємств перед постачальниками, державним та місцевим бюджетами.  Особливе занепокоєння викликає заборгованість теплопостачальних підприємств міста перед  ДК «ГАЗ України». Тільки за опалювальний період 2008 – 2009 року вона склала більше 2,0 млн. грн. А це постійно ставить місто перед загрозою припинення поставок газу. Хочу подякувати найбільш дисціплінованих платників – це наші пенсіонери, які ніколи не дозволяють собі накопичувати борги за комуналку.  Для тих, хто не в змозі одразу розрахуватися по цих боргах, є вихід – укладення договорів щодо їх реструктуризації. При наявності такого договору є можливість оформити субсидії на житлово – комунальні послуги. Але хочу наголосити на тому, що часи «безкоштовних» послуг минули і без грошей ми не отримаємо ані газу, ані електроенергії, відповідно – не зможемо запустити котельні.

Однією з соціально важливих галузей міста є транспортна.  Міськвиконкомом та відділом міського господарства значна  увага приділялась  організації перевезень по місту та  на садово-городні ділянки. 24 січня 2008 року був проведений конкурс на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування. Переможцем визнано ВАТ „Каховське АТП-16506”. В 2008 році відкрито новий маршрут «Свєтлово-Тачанка», в районі міського кладовища побудовано два автопавільйони. Підприємство частково оновило рухомий склад. На міських маршрутах  розпочали роботу 3 нові автобуси.
Питання пільгових перевезень залишається одним з проблемних, тому що в умовах відсутності 100 % фінансування з державного бюджету усі витрати, пов’язані з пільговими перевезеннями, доводиться нести перевізнику, фінансовий стан якого від такої діяльності також погіршується.  Це призводить як до напруги в трудовому колективі через зростання заборгованості по заробітній платі, так і до конфліктів між водіями та пасажирами, які мають право на пільговий проїзд. Обидві сторони в цій ситуації – постраждалі, і обидві – праві.     

Актуальним для нашого міста є питання забезпечення житлом. На сьогодні чисельність осіб, які перебувають в черзі на отримання житла складає 858 сімей, з них має право на  першочергове забезпечення  280 сімей, крім того 52 сім»ї перебувають на позачерговому обліку.  Протягом 2008 року одержали житло та покращили житлові умови 13 сімей.
Сесією міської ради затверджена міська програма «Будівництво житла для малозабезпечених верств населення на період 2008-2012 рр.»  
Наше місто  має великі можливості для подальшого розвитку та будівництва. Каховка стала другим містом в Україні, яка здійснила  розмежування земель державної та комунальної власності. Це дає змогу сьогодні всі кошти від продажу земельних ділянок спрямовувати до міського бюджету.

В Генеральному плані , який відображає комплексний розвиток міста на наступні 20 років, зарезервовано  740 га земель для перспективного розширення міста . Це, в першу чергу , територія V  та VІ  черги житломасива  Свєтлово. 

Для запобігання хаотичності та непрофесіоналізму, якими супроводжувалися забудова житлових масивів Сосновка та Аеропорт, в минулому році були  розроблені детальні плани забудови  V  та VІ  черги житломасива  Свєтлово . Передбачається забудова  цієї території 1-2-3 –х поверховими будинками. Але, перш ніж там розпочнеться житлове будівництво, буде прокладено всі інженерні мережі.
Багато нарікань  наших громадян викликають  проблеми, пов’язані з архітектурним виглядом міста, збереженням його історичної самобутності. В минулому році  підготовлено до розгляду проект Правил забудови міста, виготовлено ескізні пропозиції реконструкції Набережної та проспекту Миру,  обладнано міську зону відпочинку на ж/м Свєтлово.
Згідно з комплексною програмою забезпечення житлом військовослужбовців у 2008 р. придбано 1 квартиру.
Протягом року введено в експлуатацію:

  • 18 об’єктів торгівлі,
  • 7 об’єктів сфери послуг;
  • 29 приватних житлових будинків.

Затверджено Програму забезпечення безперешкодного доступу людей з обмеженими фізичними можливостями до об’єктів житлового та громадського призначення. Відповідно до цієї програми нові містобудівні об»єкти вводяться в дію тільки за умови їх обладнання пандусами.
Серед власних та делегованих повноважень місцевого самоврядування  пріоритетне місце займають питання соціального захисту населення. Управлінням праці та соцального захисту населення  забезпечено прийом громадян за єдиною заявою, своєчасну обробку заяв і документів та прийняття рішень  з максимальною зручністю для відвідувачів. До Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги,  занесено 10129 осіб.
Працівниками Управління соціального захисту за рік нараховано та виплачено 17,6 млн. грн. субсидій на житлово-комунальні послуги  мешканцям Каховки, 9,9 млн. грн. – допомоги сім’ям з дітьми, надано пільг ветеранам війни та праці на суму 2,7 млн. грн.


В 2008 році за отриманням субсидії на житлово-комунальні послуги  звернулося 3407 сімей. Середній розмір субсидії становить 148 грн. на одну сім’ю в місяць протягом опалювального сезону, а на тверде паливо та скраплений газ середній розмір субсидії становить 542 грн. на рік.
Якщо сім’ї з якихось причин не може бути призначено субсидію, то такі заяви розглядаються комісією по соціальному захисту населення при Каховському міськвиконкомі,  і як правило, вирішуються позитивно. У 2008 році 598 таких сімей  отримали субсидію.
Протягом року спеціалістами Управління проведено 44 тис. перерахунків субсидій з причин зміни тарифів та по фактичному витрачанню тепла, газу, води, електроенергії.
На обліку управління  перебувають 1875 інвалідів.
На фінансування заходів програми соціального захисту інвалідів з міського бюджету було виділено   16,05 тис. грн.  
Протягом року отримали
з міського бюджету:

  • 40 інвалідів по зору І та ІІ груп - пільги на користування квартирним телефоном та радіоточкою в сумі 12,1 тис. грн.
  • 10 ветеранів війни та 24 інваліди загального захворювання матеріальну допомогу на суму 2,7 тис. грн.
  • з державного бюджету:
  • 30 інвалідів одноразову матеріальну допомогу на суму 10,2 тис. грн
  • 135 чол. отримали технічні засоби реабілітації,
  • видано 134 направлення на забезпечення протезно-ортопедичними виробами
  • 58 інвалідів  отримали санаторні путівки. 3 інваліда отримали автомобілі “Славута».

 

На обліку Управління знаходяться 242 особи, що мають статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. На реалізацію 5-ти  чорнобильських програм були перераховані кошти в сумі 51,5 тис.грн. До Дня Перемоги ветеранам війни  (2133 чол.) виплачена щорічна грошова допомога на суму 339,9 тис. грн.


За рік майже 3 тис. пенсіонерів та одиноких громадян  отримали послуги  Територіального центру соціального обслуговування.
Центр  соціальної  реабілітації  дітей-інвалідів відвідували  19 вихованців  з  різними  вадами  захворювання. Всього  за  весь  час  існування  Центру  пройшли  реабілітацію  183 дитини-інваліда.
Лише  в 2008  році  для дітей-інвалідів  Центру  придбана комп’ютерна  техніка,  мікрохвильова  піч, комп’ютерні столи, реабілітаційне  обладнання  на  загальну  суму  33,8 тис. грн.
Не всі проблеми соціального захисту населення вдалося вирішити. Наприкінці 2008 року підприємства Каховки  відчули на собі вплив світової фінансової кризи – нестабільність грошової одиниці, недостатність обігових коштів, брак ринків збуту. Це призвело до виникнення заборгованості із заробітної плати на підприємствах ВАТ „Каховський завод електрозварювального устаткування” та ТОВ „Тачанка”. Вживаються усі можливі заходи для стабілізації роботи підприємств міста та погашення заборгованості і за станом на сьогоднішній день вона скорочена на 1 млн грн.

Нелегальна зайнятість, отримання заробітної плати “в конвертах” – це одна з найболючіших  та найгостріших проблем. Для міської влади не можуть бути прийнятними пропозиції деяких депутатів щодо „узаконення” нелегальної праці з оглядом на економічні труднощі. Мовляв, „війна все спише”. Навряд чи хтось  з пересічних громадян скаже, що його влаштовує отримання заробітної плати в конверті, неврахування робочого стажу і, врешті – решт, відсутність пенсійних нарахувань. Я вже не кажу про втрати міського бюджету, що відобразиться на освіті, культурі, соціальній сфері. Тому робочою групою у складі представників управління праці та соціального захисту населення, Каховської Податкової інспекції, Пенсійного фонду, центру зайнятості систематично здійснювалися  перевірки  підприємств міста, У 2008 році більше 900 працівників були працевлаштовані та легально почали отримувати заробітну плату.
Під постійним контролем знаходяться питання охорони праці та безпечної життєдіяльності мешканців міста. На 40 підприємствах міста здійснені перевірки щодо дотримання чинного законодавства про охорону праці.
Відділом захисту прав споживачів у 2008 році спільно із різними органами державного контролю проведено 35 перевірок суб’єктів підприємницької діяльності, за результатами розгляду звернень повернуто громадянам понад 53 тис. грн.      Відділом підготовлено 24 позовні заяви до міськрайонного суду, щодо захисту прав споживачів, значна частина позовів вирішена на користь споживачів. В минулому році значно виросла свідомість мешканців міста, що свої права, у першу чергу, захищати повинні вони самі.  Громадяни все частіше стали звертатися  до суду щодо порушення своїх прав.

Освітня галузь міста - це 6 загальноосвітніх шкіл, гімназія, середня вечірня школа, 8 дитячих садків, 4 позашкільні заклади та міжшкільний навчально–виробничний комбінат. Це майже 5 тис. дітей та 1 тис. працівників освіти.

Збільшується кількість дошкільнят: в 2006 р. в дошкільних закладах виховувалось 1100 дітей, у 2008р. - 1308.   За останні 2 роки додатково відкрито 7 груп, що дало змогу зняти соціальну напругу по влаштуванню дітей в дитячі садки.

Збільшилась питома вага коштів на капітальні видатки. В  2008р. для проведення капітальних ремонтів і реконструкцій об’єктів з міського бюджету  виділено 512 тис. грн., це дало змогу поставити 9 лічильників теплопостачання, закінчити ремонти тепломереж в ЗОШ № 4, частково в ЗОШ № 3, провести ремонт покрівлі в гімназії, я/с № 6 "Сонечко", облаштувати внутрішній санвузол в СЗОШ № 2, частково встановлені склопакети в дошкільному закладі № 5 "Берізка".

Вперше в 2008 р. випускники масово проходили тестування в рамках зовнішнього незалежного оцінювання. Випускники шкіл підтвердили свої знання під час тестування і 65% учнів скористалися сертифікатами для вступу до Вищих навчальних закладів (в 2007р. - 63% вступили до ВНЗ).


Реалізація міської програми «Обдарована дитина», під яку з міського бюджету було виділено 5 тис. грн., дозволила обдарованим учням одержувати консультації, додаткові заняття, приймати участь у олімпіадах, змаганнях, конкурсах різного рівня. За підсумками 2008 року 13 учнів стали призерами обласних олімпіад, 2 - Всеукраїнських. 10 учнів зайняли призові місця при захисті науково-дослідницьких робіт Малої академії наук, троє перемогли на Всеукраїнському рівні. 65 учнів,  що закінчили школу з медаллю та переможці олімпіад, - одержали премії міського голови.


В навчально-виховному процесі сьогодні використовується 128 комп’ютерів, 48 телевізорів, 11 музичних центрів, 12 відеоплеєрів, 3  мультимедійних проектора. Це забезпечує інноваційність і сучасність в викладанні основ наук. Всі комп’ютерні класи підключені до мережі Інтернет.
Особливу увагу приділяється соціальному захисту дітей-сиріт та дітей, що знаходяться під опікою, з вадами здоров’я, з малозабезпечених родин. Учні 1-4-х класів, діти-сироти та  діти з малозабезпечених сімей харчуються безкоштовно. Для 19 дітей-інвалідів організовано індивідуальне навчання.
Здобутки наших закладів освіти, педагогів, учнів відомі  далеко за межами міста.


Адміністрація СЗОШ № 2 та гімназії проводили майстер-класи для слухачів курсів підвищення кваліфікації регіонального інституту післядипломної освіти.  Вчитель історії гімназії Панасюк Валентина Іванівна стала лауреатом Всеукраїнського конкурсу "Вчитель року".
Почесні нагороди одержали:
•    директор ЦДТ Матросова Інна Олександрівна. - нагрудний знак "Софії Русової"
•    директор СЗОШ № 2 Соломахіна Галина Михайлівна. - нагрудний знак ім.. О Захаренко.
Троє учнів - з ЗОШ № 4, № 6 та гімназії перемогли в конкурсі, що проводило посольство США і зараз навчаються в Америці.



В Каховці живуть, навчаються та працюють 12,5 тис. молодих людей віком до 35 років, (третя частина населення міста), діє 19 молодіжних організацій. На  проведення молодіжних заходів, на підтримку обдарованих дітей, на розвиток Українського козацтва та профілактику негативних проявів у молодіжному середовищі з міського бюджету в минулому році було виділено 22,5 тис. грн.


Одним з пріоритетних напрямків роботи виконавчих органів ради міста  є підтримка молодіжних громадських об’єднань та активістів молодіжного руху.
В 2008 році вдруге проведено міський конкурс соціальних проектів та програм з молодіжних проблем серед міських організацій. 3 молодіжних організації - "Мотоклуб „Колеса Дракона”,  „ДіЛО», ВБО ЛЖВ отримали  4,5 тис. грн. Проблеми молодіжної політики  є темою «круглих столів» з активістами молодіжного та дитячого руху міста. Започаткована стипендія міської ради  для лідерів молодіжного руху, було нагороджено 15 активістів молодіжного та дитячого руху міста.
Протягом року відділом  сім»ї та молоді спільно  з іншими управліннями та відділами міської ради було проведено 153 (в 2007 році – 148) тематичних соціальних акцій та заходів, в яких взяли участь 9 850 чоловік.


Продовжує активно працювати  клуб "Молода сім’я", який об’єднує на сьогоднішній день 39 молодих сімей і є єдиним клубом з підтримки та пропаганди міцної сім’ї в області. В рамках своєї діяльності клуб організовує  засідання молодих сімей, екскурсії, перегляд сучасних фільмів, змагання.


Серед молоді міста популярними є  молодіжні акції, рок-концерти, турніри на кубок міського голови в рамках  відкритої Каховської ліги КВК.
Відділом у справах сім’ї та молоді було проведено 6 мандрівок молоді та дітей міста: "Новорічна ялинка" до Києва, „Богдановими шляхами” на Західну Україну, на Кам’янську Січ, "Одеська гуморина", „За здоровий спосіб життя”, мандрівка по Каховському району, в яких взяло участь 159 осіб.
В минулому році було організовано дві краєзнавчі конференції учнівської молоді „Пам’ятаємо минуле”, присвячені 63-річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні та 65-й річниці визволення Каховки від німецько-фашистських загарбників.
До 63-й річниці Перемоги в квітні – травні  2008 року  на стадіоні "Олімпійський" проведено Спартакіаду допризовної молоді та   ІV міську Спартакіаду молодіжних організацій міста. 18-20 липня 2008 року в Каховці. Пройшов  ІІ Всеукраїнський  мотофестиваль "Тачанка. Єднаємось заради здоров’я".
Продовжуються  шефські зв’язки міста  з моряками ВРК “Каховка”. В 2008 році було організовано  чотири поїздки до м. Севастополь.


2008 рік  пройшов в Україні під знаком  підтримки національного усиновлення та інших форм сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування .     З метою виконання відповідного Указу Президента України  відділом у справах дітей було організовано і проведено широку інформаційну кампанію, розповсюджені буклети про стан влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, роз»яснювався  порядок національного усиновлення та створення прийомних сімей. Станом на 01.01.2009 на обліку перебуває 179 дітей-сиріт.

Із 13 дітей, які у 2008 році набули статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, жодна дитина не була направлена до інтернатного закладу, всі усиновлені або знаходяться під опікою та піклуванням. Кількість дітей, які виховуються в інтернатних закладах, зменшено з 35 до 27 (в тому числі 6 -  в дитячому будинку «Радість»).

При відділі працюють:

  • координаційна рада у справах дітей, яка займається питаннями попередження дитячої злочинності, бездоглядності і безпритульності.
  • комісія з питань захисту прав дітей, яка здійснює  попередній розгляд питань по захисту майнових, житлових прав дітей та влаштуванню дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

 

Спільно з депутатами міської ради, представниками кримінальної міліції у справах неповнолітніх проводяться рейди по перевірці неблагополучних родин, комп’ютерних клубів та залів ігрових автоматів у вечірній час, обстежуються підвали.    
Відділ третій рік поспіль є активним учасником програми викоренення найгірших форм дитячої праці, яка проводиться під егідою ОБСЄ.

В рамках програми з дітьми облікових категорій проведено тренінги, в тому числі – з виїздом на відпочинок до  курортного містечка Залізний Порт.

На даний час 10 підлітків за рахунок програми отримують спеціальність тесляра.


Наше місто на сьогодні займає одне з провідних місць у фізкультурно-спортивному житті області.
Ми маємо найвищий в області показник витрачених на фізичну культуру і спорт коштів з усіх джерел фінансування із розрахунку на одного жителя (30,4 грн.) та найвищий відсоток видатків місцевих бюджетів, спрямованих на сферу фізичної культури і спорту (2,1 %) .


У 2008 проведено 95 спортивно-масових заходів міського,  62 обласного та 19 всеукраїнського (міжнародного) рівня, в яких брали участь близько 7,98 тис.чол.  На проведення 94 фізкультурно-спортивних заходів і змагань серед дітей та дорослих були використані кошти в сумі 42,0 тис.грн.


За рахунок міського бюджету утримується міський спорткомбінат «Олімпійський», Каховська ДЮСШ, виділяються кошти на спортивно-масові заходи та участь спортсменів у змаганнях вищого рівня, в рамках міської програми розвитку футболу здійснювалась підтримка міського спортивного клубу «Каховка» для участі в обласних змаганнях з футболу.


З метою збереження та більш ефективного використання на баланс відділу з питань фізичної культури та спорту було передано спортивний зал міського Палацу культури, який увійшов до складу спорткомбінату «Олімпійський» . На момент передачі спортзал знаходився у критичному санітарно-технічному стані та не працював. Протягом 2008 року було проведено капітальний ремонти даху та системи опалення. Але загальний санітарно-технічний стан спортзалу ще залишається незадовільним, він потребує подальшого ремонту.
За 2008 рік на міському спорткомбінаті «Олімпійський" відбулося 88 спортивно-масових заходів міського, обласного та всеукраїнського рівня.
Команда дівчат з волейболу – Чемпіон області 2008 серед жінок. В змаганнях на приз клубу «Шкіряний м»яч» у вікових групах команди м. Каховки здобули перші місця в обласних змаганнях та брали участь у Всеукраїнських зональних змаганнях і фінальних змаганнях «Шкіряний м»яч».
За підсумками виступів у змаганнях з шахів у 2008 році каховчанину М.Гриценку присвоєний високий спортивний розряд «Майстер ФІДЕ». Каховчанин А.Гурнаков (пауерліфтинг) брав участь у складі збірної команди України у ХІІІ Параолімпійських іграх 2008 в Пекіні.
У 2008 році на території міста проходили:

  • всеукраїнська велогонка „Легендарна тачанка”,
  • міжнародний дитячо-юнацький турнір з дзюдо на призи обласної федерації,
  • всеукраїнський турнір з кіокушин-кан карате,
  • всеукраїнські змагання з футболу на призи клубу „Шкіряний м”яч”,
  • Кубок України з футболу серед аматорів,
  • Чемпіонат та Кубок області з футболу,
  • обласна спартакіада допризовної молоді, тощо.

 

Футбольна команда СК „Каховка” є бронзовим призером Чемпіонату області 2008 року та володарем Кубку області 2008 (до слайду з командою). Протягом 2008 року при підтримці СК «Каховка» дитячо-юнацькі команди міста брали участь у зональних та фінальних Всеукраїнських змаганнях на призи клубу «Шкіряний м»яч», дві юнацьких команди (U-15 та U-17) - у Першості України 2008-2009 серед команд першої ліги Дитячо-юнацької ліги України, інших всеукраїнських та обласних змаганнях і турнірах.
Я щиро вдячний  підприємствам, організаціям, установам і громадянам міста, які протягом року підтримували і підтримують розвиток фізичної культуру в місті, надають допомогу спортсменам і спортивним командам міста.

Каховка залишається центром  культурного життя області. Хоча в минулому році ми не мали змогу використовувати великий зал міського Палацу культури, відділом культури і туризму було організовано і проведено 46 державних і міських заходів. Започаткована обласна виставка-продаж предметів декоративно-ужиткового мистецтва «Каховський ярмарок», на якій зібрались понад 50 майстрів з усієї області. Відновлена традиція виступів духового оркестру на набережній міста у вихідні дні. Вже традиційним стало проведення  «Різдвяних зустрічей», «Грудневих вечорів», конкурсу «Моя бабуся краще всіх».


Звання «народний» та «зразковий» підтвердили 9 колективів.


Місто докладає зусиль для збереження та розвитку закладів культури. Нову покрівлю отримав міський Палац культури. Для цього були виділені кошти з бюджету  розвитку у сумі 650 тис. грн. Проведено ремонтні роботи у бібліотеці із заміною вікон на суму 60 тис. грн. Завдяки спонсорській підтримці в Свєтлово тепер є свої куранти.

В цьому році ми проведемо ремонт великої глядацької зали. І Палац культури знову стане центром культурного життя міста та проведення обласних та всеукраїнських заходів.
Каховська школа мистецтв сьогодні в авангарді духовного та естетичного виховання дітей. В школі навчається 320 дітей, із них 38 дітей пільгових категорій навчаються за рахунок міського бюджету (17,5 тис. грн.). В минулому році в школі  було проведено ремонт фойє II поверху, придбано підсилюючу апаратуру для проведення заходів, костюми для вокального ансамблю «Вербиченька» та духового оркестру на суму 12 тис. грн.

Збереження історичної пам»яті має велике значення для виховання підростаючого покоління. Ми не можемо рухатися вперед, забуваючи про минуле, про трагедії та перемоги, про людей,  які своїм життям творили історію.

Місто пам’ятає та вшановує своїх визволителів в роки Великої вітчизняної війни. Цим подіям були присвячені заходи , які були проведені 29 жовтня – 2 листопада: урочисті збори та мітинг, в Каховському історичному музеї проведено виставку.

Каховський історичний музей  сьогодні є філією Херсонського краєзнавчого музею. Тобто, і організаційно і фінансово він підпорядковується Херсону. Але ми не можемо чекати, поки в Херсоні знайдуть кошти для відродження музейної експозиції, якою колись пишалася Каховка, якою захоплювалися гості  звідусиль. Завдяки об»єднанню коштів міста, підприємців та спонсорів (45 тис. грн),  в минулому році було виготовлено проект музейної експозиції, присвячений Каховці та каховчанам в Великій вітчизняній війні, проведено ремонт в двох залах з заміною системи опалення, виготовлено експозиційне обладнання. Сьогодні в залах вже починають працювати художники.
Музей та його колектив приймає активну участь в громадському  та культурному житті міста, гостинно відкриває свої зали для проведення виставок вихованців Школи мистецтв та Центру дитячої творчості, гуртківців Палацу культури, молодіжних круглих столів, літературно – музичних зустрічей.
Головна мета роботи органів місцевого самоврядування – це забезпечення потреб громади, надання населенню послуг – адміністративних, організаційних, соціальних. Основні питання, з якими звертались громадяни міста до міської ради та її виконавчих органів в минулому році  – це встановлення та облаштування автономного опалення, ремонт покрівель,  надання дозволів на проведення реконструкцій помешкань, надання допомоги в газифікації будинків та квартир, проведення робіт по благоустрою, недостатнє опалення будівель, знесення дерев, робота житлово-комунальних підприємств, освітлення під’їздів, надання матеріальної допомоги,  звернення з питань опіки та піклування тощо.
Для забезпечення більшої прозорості в діяльності виконавчих органів ради, зрозумілості процесу прийняття рішень в 2008 році Каховська міська рада та її виконавчі органи прийняли участь в реалізації завдань проекту «Запровадження етичного та ефективного управління та формування громадського контролю в органах місцевого самоврядування».
Розроблено  Реєстр послуг, які надаються виконавчими органами міської ради та відділом Держкомзему у м. Каховці. На кожну послугу складено відповідну картку, в якій чітко прописані законодавчі основи та організаційні підстави надання послуги. Ці документи оприлюднені на інформаційному стенді  та на сайті міської ради.

Для виявлення найбільш актуальних питань, які турбують мешканців міста, виконавчий комітет Каховської міської ради тісно співпрацює з міськими осередками політичних партій та громадських організацій. Було  оновлено склад Громадської ради та підписано Хартію співпраці органів місцевого самоврядування міста з неурядовими громадськими організаціями. Проводяться зустрічі з населенням, прес- конференції міського голови, прямі лінії з мешканцями, працює інтернет - сайт міста.



Шановні каховчани!
В 2008 році зроблено досить багато, але залишились і невирішені питання. Не виконано:

  • капітальний ремонт та реконструкція доріг по вул. Першотравневій, Мелітопольській, Свердлова та ремонт тротуарів;
  • проект реконструкції міського полігону ТПВ (включено до Програми на 2009 р.).

Багато питань виникає як у міської влади, так і у пересічних громадян з приводу:

  • розміщення та функціонування в місті  закладів грального бізнесу;
  • дотримання правил  торгівлі ;
  • будівництва або реконструкції об»єктів без отримання необхідних дозволів та погоджень

Ми і надалі будемо працювати над вирішенням цих питань, і в Програмі на 2009 рік  передбачено саме ті заходи, які спрямовані на вирішення усіх цих проблем.
Залишаються актуальними питання капітального ремонту багатоповерхових будинків, питання якості та ефективності житлово-комунальних послуг.
Є ще одна делікатна, але вагома за соціальним та людяним змістом проблема. В нашому місті знаходиться геріатричний будинок, в якому живуть інваліди, хворі та самотні люди. Вони, як ніхто, потребують людського співчуття та божого милосердя. Декілька роки тому на території будинку розпочато будівництво каплиці. Власних коштів на будівництво будинок-інтернат не має. Фінансову підтримку з міського бюджету ми виділити не можемо, тож я звертаюсь за підтримкою до громади: надати посильну фінансову допомогу для завершення будівництва каплиці. Реквізити благодійного рахунку ви бачите на слайді.

Впевнений, що виконання наміченого можливе за умови спільної плідної роботи міської ради, її виконавчих органів та за активної участі громади міста.

Дякую за увагу.