UKR
Неділя 19 Листопада 2017 року subscribe_imgПідписатися на новини
kaxobka
Офіційний сайт територіальної громади міста
Версія сайту для людей з вадами слуху та зору

Оголошення


17.11.2017

Інформація про результати проведення конкурсу суб’єктів оціночної діяльності

Детальніше

15.11.2017

22 листопада 2017 року о 14.00 в залі засідань (III поверх) міськвиконкому відбудеться засідання Громадської ради при виконавчому комітеті Каховської міської ради.

Детальніше

08.11.2017

Оголошується конкурс з відбору суб’єктів оціночної діяльності з оцінки земельних ділянок (з метою викупу)

Детальніше

12.10.2017

15 жовтня 2017 року о 13.00 в Каховській школі мистецтв відбудеться звіт міського голови про діяльність виконавчих органів ради з 01.11.2016 по 01.10.2017.

Детальніше

12.10.2017

14 жовтня 2017 року з нагоди Дня захисника України та Дня Українського козацтва, в місті:

Детальніше

Лічильник відвідувачів


Сьогодні101
Вчора179
На цьому тижні1797
Минулого тижня1711
У цьому місяці4659
Минулого місяця6950
За весь період271696
09.04.15

ЗВІТ міського голови О П. Карасевича про діяльність виконавчих органів ради за 2009 рік


Шановні каховчани!

Будь-який звіт про роботу - дуже відповідальна подія, адже це своєрідний "момент істини", коли громада, депутати, колеги можуть порівняти – що обіцяно, і що зроблено.  Як міський голова, я прагнув організувати роботу так, щоб виконавчі органи міської ради якомога повніше та ефективніше виконували покладені на них обов’язки, діяли послідовно й зосереджено у межах Конституції, законодавчих і нормативних актів, Регламенту, із врахуванням інтересів виборців, забезпечували виконання прийнятих радою і виконкомом рішень.
Минулий рік був дуже непростим як для України в цілому, так і для нашого міста. Свої корективи вносила світова фінансово – економічна криза. Важкий фінансовий стан підприємств, відсутність кредитування, заборгованість із заробітної плати, практично повна відсутність державної підтримки, припинення казначейством фінансових операцій у грудні, політична нестабільність, яка відгукувалась і на місцевому рівні - це реалії минулого року.  Але, не зважаючи на усі труднощі,  нам вдалось зберегти в місті стабільність, громадську злагоду, закріпити позитивні тенденції соціально-економічного розвитку, а в деяких напрямках і покращити їх.
Мова йде не лише про сухі статистичні цифри, але й про реальні справи, конкретні кроки, в яких найшла відображення і моя передвиборча програма, про реалізацію якої йдеться в розданих вам матеріалах.
Головний документ, який визначає напрямки розвитку міста – це програма  соціально – економічного розвитку, яка приймається щорічно.
Аналіз стану виконання Програми 2009 року показує, що, не зважаючи на негативні тенденції в економіці, нам вдалося виконати основні завдання: забезпечити надходження коштів до міського бюджету, зберегти досягнутий рівень соціального захисту населення, забезпечити розвиток галузей освіти та культури, виконати в основному заплановані заходи з будівництва та реконструкції міських об’єктів.   

В 2009 році  доходи міського бюджету склали  68,5 млн. грн.

З них 36 % або 25,2 млн.грн  - це субвенції з державного бюджету, які  спрямовуються  на соціальні програми (надання пільг, субсидій, дитячих допомог, компенсацій), забезпечення освіти та  медичного обслуговування громадян.

В минулому році місто  недоотримало  субвенцій з державного бюджету на соціальні програми на загальну суму більш ніж 0,8 млн  грн. Заборгованість державного бюджету з надання пільг та субсидій населенню  на оплату житлово-комунальних послуг, послуг зв’язку, пільгових перевезень пасажирським транспортом та інших передбачених законодавством пільг на початок 2009 року склала майже 751 тис. грн., що негативно вплинуло на фінансовий стан комунальних підприємств.

Власні доходи міського бюджету за 2009 р.  виконано на 102,2 % (32 051 тис.грн.) дякуючи підприємствам та підприємцям, які не зважаючи на дуже скрутне становище, вчасно сплачували податки до міського бюджету.




У структурі власних доходів загального фонду бюджету найбільшу питому вагу -73,8% - займає податок з доходів фізичних осіб –  майже 19,2 млн грн.
У порівнянні з 2008 роком збільшилися  на 0,8 млн. грн. надходження до міського бюджету плати за землю - 2,7 млн грн  (10,3%) за рахунок збільшення ставки оренди землі від нормативної грошової оцінки, посилення контролю за її використанням та застосування індексації.
Від суб’єктів малого підприємництва до міського бюджету надійшло  єдиного податку  1,8 млн грн., плати за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності  - 0,3 млн грн., місцевих  податків та зборів – 0,7 млн грн.  
Забезпечення надходжень до міського бюджету в запланованому обсязі дозволило виконати майже в повному обсязі Програму соціально – економічного розвитку міста та здійснити цілий ряд вкрай важливих для мешканців міста заходів.
У порівнянні з 2008 роком видатки загального фонду  збільшилися на  11,9 млн грн або на 24,7 %.
Видатки міського бюджету у 2009 році були спрямовані:

  • на освіту – 27,4 млн.грн.
  • на соціальний захист населення – 20,9 млн. грн.
  • на культуру та спорт – 3,8 млн. грн.
  • органи місцевого самоврядування – 5,4 млн. грн.
  • житлово-комунальне господарство – 5,5 млн. грн.
  • капітальні вкладення в будівництво – 2,3 млн. грн.
  • утримання та ремонт доріг – 0,8 млн.грн.
  • міські цільові програми – 2,5 млн.грн.


96,3 % видатків бюджету - це захищені статті (заробітна плата працівників бюджетних організацій, субсидії та пільги, плата за енергоносії).

Єдиним джерелом для будівництва, реконструкції  та розвитку інфраструктури міста є бюджет розвитку , який наповнюється за рахунок надходжень від продажу землі та комунального майна та коштів, отриманих від державного бюджету  на реалізацію цільових програм.
З метою збільшення надходжень до бюджету розвитку та приведення у відповідність з чинним законодавством договорів оренди  майна здійснено інвентаризацію орендованих приміщень та перевірку умов договорів оренди комунального майна та приміщень бюджетних установ. Відповідно до вимог Закону України «Про плату за землю» здійснено нормативну грошову оцінку земель м. Каховки.

Від оренди 117 об”єктів комунального майна міський бюджет отримав 127,6 тис.грн., від приватизації 2 об’єктів комунальної власності до бюджету розвитку надійшло  403,6 тис.грн. Зменшення надходжень у порівнянні з 2008 роком пояснюється зменшенням кількості об»єктів приватизації та оренди.
В листопаді 2008 року на підставі рішення господарського суду було розірвано договір оренди цілісного майнового комплексу КП «Екран» ( через невиконання орендарем умов договору). 30 березня 2009 року  на підставі рішення сесії міської ради від 24 вересня 2008 року було здійснено  продаж комплексу будівель і споруд Парку культури і відпочинку , підкреслюю – без землі. 
На жаль, фінансова криза завадила інвестору реалізувати в 2009 році плани щодо реконструкції та будівництва Парку. Але є всі передумови для того, щоб в цьому році  умови договору купівлі – продажу були виконані.
Станом на початок 2010 р. в місті налічується 213 орендарів земельних ділянок, в оренді знаходиться 390,9 га. землі. Надходження від оренди земельних ділянок склали 2000,4 тис.грн.

Протягом 2009 р. продано 16 земельних ділянок на суму 2179,3 тис.грн. При плані 4 млн. грн. бюджет розвитку фактично отримав 3 млн 71,4 тис.грн. Недоотриману суму заборгувало місту ТОВ «Судносервіс» за земельну ділянку по вул. Леніна, 124б площею 6,8 га.  У лютому 2010 р. з власником підприємства укладено договір реструктуризації боргу до кінця 2010 р. з урахуванням суми компенсації за несвоєчасну оплату.

При запланованих  з бюджету розвитку видатках 4 млн.грн. фактично виконано робіт на 3 млн 71,4 тис.грн.,  а це вдвічі більше, ніж у 2008 р.
Саме за кошти  бюджету розвитку  в 2009 році було виконано :

  • реконструкцію покрівлі будинків по вулиці К. Лібкнехта № 114, №116  - 455,7 тис.грн.;
  • реконструкцію газових мереж на ж/м Свєтлово – 1059,5 тис.грн. Недофінансовано 138,6 тис.грн.;
  • виготовлено 7 проектів для будівництва автономних котелень (ЗОШ № 3, № 4; житлові будинки по вул.. Першотравневій; д/з «Джерельце», «Оленка», «Сонечко», «Орлятко», Станція юних техніків, Палац культури, с/к Олімпійський) – 550,0 тис.грн.;
  • реконструкцію вуличного освітлення по вул. Мелітопольській, Радіщева, Свердлова  - 100,00 тис.грн.;
  • будівництво огорожі цвинтаря -  75,3 тис.грн.;
  • будівництво турнікету для пішохідної зони по вул. К.Маркса – 11,0 тис.грн.;
  • проектування та будівництво вуличного освітлення по вул. К.Лібкнехта  № 112, 114, 116, 118 – 10,0 тис.грн.;
  • реконструкція спортивної зали СЗОШ № 2 - 56,00 тис.грн.;
  • реконструкція котельні гімназії - 60,00 тис.грн.



Не вдалося ввести в експлуатацію газопровід в Свєтлово через блокування з 4 грудня 2009 року рахунків Держказначейства, на яких в нас сконцентровано більше 1 млн. грн, якими місто досі не може скористатися. Не повністю закінчені роботи по реконструкції систему полива на Набережній міста тощо. Але всі ці роботи будуть завершені в цьому році.

Шановні каховчани!

Протягом минулого року ми продовжували працювати над підвищенням інвестиційної привабливості міста. На відміну від сусідніх Херсону та Нової Каховки  Каховка  має позитивне сальдо міграції. В нас є вільні ділянки для житлової та промислової забудови, в наявності кваліфіковані трудові ресурси, достатньо енергетичних ресурсів та досить розвинута інфраструктура.
У третьому кварталі 2009 року, після майже 2-х річної перерви, відновилось надходження в економіку міста іноземних інвестицій, це  134,9 тис.дол. США.  Всього станом на 1 жовтня 2009 р. надійшло 28,8 млн.дол. Покращився стан зовнішньоекономічної діяльності. Якщо в минулому році обсяги імпорту перевищували експорт на 26,4 млн.грн., то за підсумками 2009 року обсяги експорту збільшились на 43,6 %.
Закінчено розробку  стратегічного плану підвищення конкурентоспроможності Таврійського об’єднання територіальних громад, яка включає п’ять адміністративних одиниць – Каховку, Нову Каховку, Берислав, Каховський та Бориславський райони.    В розробці плану безпосередню участь приймав відділ економіки та розвитку міста.



В місті  реалізовуються цільові програми з впровадження енергозберігаючих технологій.  У 2009 році  Каховська міська рада прийняла участь в  обласному інвестиційному ярмарку. Продовжується співпраця з проектом “ЛІНК» щодо впровадження сучасних механізмів залучення інвестицій для економічного розвитку міст.
Для сучасного міста дуже важлива розгалуженість малого та середнього бізнесу, умови для його відкриття та розвитку. У сфері малого та середнього бізнесу протягом року створено 714 робочих місць. На реалізацію заходів Програми розвитку малого підприємництва в минулому році було спрямовано 10,0 тис.грн., які були використані на технічне обслуговування та підтримку державного Реєстру фізичних та юридичних осіб та Реєстру дозвільних документів.  Було  забезпечено координацію роботи з міською Радою підприємців з питань життєдіяльності міста та формування бізнес-середовища. За активної участі підприємців проведено ряд заходів з благоустрою міста, організації святкових та культурно-мистецьких заходів.
В межах компетенції органів місцевого самоврядування здійснено подальше вдосконалення організації процедури отримання документів дозвільного характеру.   


Крім реалізації стратегічних завдань, на часі були і залишаються  роботи із життєзабезпечення та нормального функціонування усіх сторін життя міської громади. 
У 2009 році відділом архітектури та містобудування були розроблені та затверджені на сесії міської ради такі важливі для розвитку міста нормативні документи:

  • Правила забудови міста Каховки;
  • Порядок участі замовників у створенні і розвитку інженерно-технічної та соціальної інфраструктури м. Каховки;
  • Міська цільова соціально-економічна програма будівництва (придбання) доступного житла на 2010-2015 роки;
  • Порядок погодження прийняття об’єктів будівництва в експлуатацію.

 


Впровадження цих документів дозволяє упорядкувати процес забудови міста, попередити хаотичність, забезпечити комплексний розиток  та благоустрій території.
Стале функціонування міста в першу чергу залежить від стану житлово – комунального господарства.  Останні роки навкруги цієї галузі точиться багато суперечок, пропонується багато рецептів її оздоровлення. Головне, з чим погоджуються всі : галузь потребує реформування.
Одним зі шляхів  реформування є створення ОСББ як альтернативи ЖЕКам, тим більше що на сьогодня вже  96 % квартир в місті приватизовано.
Протягом 2009 року в Каховці створено та зареєстровано 3 ОСББ: ОСББ «Тачанка» - К.Лібкнехта № 136, № 138;  ОСББ «Пролісок» - Б.Хмельницького № 9; ОСББ «Чайка» - Мелітопольська № 40. У січні 2010 р. зареєстроване ОСББ «Круглий будинок» - К.Лібкнехта № 128. Станом на цей час в місті налічується 9 ОСББ (10 будинків). 
Виконком міської ради , я, як міський голова , підтримуємо бажання ініціативних каховчан стати справжніми господарями власних будинків. Але в цій роботі потрібно дотримуватися всіх вимог, визначених Законом  України
„ Про об”єднання співвласників багатоквартирного будинку”. А до тих пір, поки поряд з житлово – експлутаційними конторами не з”явилися альтернативні структури, готові надавати послуги по обслуговуванню багатоквартирних будинків, просто ліквідувати ЖЕКи, до чого нас закликають деякі депутати, було б  вкрай помилковим.
В минулому році на утримання та ремонт житлового фонду міста  використано 736,0 тис.грн. з міського бюджету, в т.ч.:
на капітальний  ремонт  8 ліфтів та утримання ліфтового господарства – 156,3 тис.грн.;
реконструкцію покрівлі будинків по вул. К.Лібкнехта № 114, 116 – 455,7 тис.грн.
Приємно чути від каховчан та гостей міста, що Каховка стала більш чистою, комфортною, привабливою. Питання благоустрою, санітарної очистки, освітлення та озеленення – в центрі уваги депутатів, виконкому міської ради.  У 2009 році  відділом міського господарства  були розроблені та затверджені на сесії міської ради  нові „Правила благоустрою території, забезпечення чистоти та порядку в місті”  та міська Програма з підвищення безпеки дорожнього руху.

 

На благоустрій та санітарну очистку міста  в 2009 році використано 774,7 тис.грн., які були направлені на:
  • будівництво огорожі міського цвинтаря – 76,9 тис.грн.;
  • виготовлення  та встановлення 60 лавок та 99 урн для сміття  на суму 27,9 тис.грн.;
  • озеленення та прибирання міста – 220,8 тис.грн.
  • Всього за рік  було висаджено 1100 дерев, 2300 шт. квітів, засіяно 1830 м.кв. газонів, омолоджено 357 дерев, знесено 56 аварійних дерев, ліквідовано 28 стихійних звалищ.
За останні роки місто стало світліше, при чому освітлюються вже не тільки центральні вулиці, а й приватний сектор.
В 2009 році на  зовнішнє освітлення міста витрачено   285,8 тис.грн., в т.ч.

 

  • виконано реконструкцію вуличного освітлення на вул. Радищева, Свердлова, Мелітопольській, Рилєєва, Герцена, З. Космодем′янської,  К. Лібкнехта, на яких було відновлено 1,3 км. мереж, встановлено 107 світильників з натрієвими лампами – 110,0 тис.грн. з бюджету розвитку;
  • Вже в січні цього року виконкомом міської ради затверджено  графік освітлення вулиць міста на 2010-2015 роки.
В минулому році місто вже вп”яте перемогло у Всеукраїнському конкурсі проектів та програм місцевого самоврядування з програмою реконструкції Набережної.  На реалізацію заходів програми фактично було використано 401,6 тис.грн., із них  171,6 тис.грн. - кошти державного бюджету. В ході реалізації проекту :

  • виконано роботи з реконструкції системи поливу газонів на вул. Набережній та в центральній частині міста
  • реставровано історичну пам’ятку міста - пам’ятник М. Фрунзе з реконструкцією прилеглої території та встановленням антивандальних світильників

  • здійснено реконструкцію «Фонтану з лебедями»,
  • виконано реконструкцію фонтану на площі Трудової Слави,

  • в зеленій зоні Набережної знесено 38 старих та ветхих дерев, здійснено омолодження зелених насаджень;
  • придбано та висаджено 463 саджанця дерев;
  • організовано та проведено конкурс на кращий логотип міста з призовим фондом для переможців 3,0 тис.грн.;
  • розпочато роботу по розміщенню на Набережній дитячих майданчиків та об”єктів торгівлі



В цій роботі активну участь приймають підприємці міста.
Завершуючи тему благоустрою, в котрий раз хочу звернутися до городян з закликом: ”Давайте будемо любити власне місто!” Не можна вимагати відповідальності за благоустрій міста, дотримання чистоти та порядку, збереження комунального майна тільки від виконкому міської ради, працівників комунально – транспортного підприємства та ЖЕКів.



Це справа кожного жителя міста. Тільки за минулий рік було потрощено 8 лавок, 9 урн, 18 дорожних знаків. На заміну пошкодженого майна витрачено майже 10 тис. грн., які можна було б використати на подальший розвиток міста.
А за понівечених  лебедів та поламані на Набережній ліхтарі, до чого доклали зусиль трое неповнолітніх учнів міських шкіл, в повному обсязі розплатилися їх батьки. А це майже  4 тис.  грн.

На утримання, ремонт та реконструкцію доріг в минулому році  було направлено   з міського бюджету  843,7  тис.грн. та 371,1 тис.грн. з обласного бюджету. Зокрема, були виконані роботи по: 

  • капітальному ремонту дороги по вул. Мелітопольській (4400 кв.м.) та по вул. Радищева (583 кв.м.) – 371,1 тис.грн. з обласного бюджету;
  • поточний (ямковий) ремонт доріг по вулицях К.Маркса, Пушкіна, Радищева, Декабристів, Кірова, Луначарського, Свердлова,  Ворошилова, Освіти, Гірників, Мелітопольській;
  • поточний ремонт тротуарів по пр. Ворошилова, вул. Пушкіна, Мелітопольській, пр. Меліораторів

  • реконструкція тротуару по вул. Пушкіна біля ЦУМу, тротуару по вул.. Леніна та тротуару біля будинку по вул.. Меліораторів,1
  • освітленню магістральних доріг міста
  • виготовленню та встановленню покажчиків вулиць на перехрестях (1205 шт.)
  • встановленню так званих „лежачих поліцейських” по пр. Ворошилова та вул. К. Маркса
  • встановленню світлофорів на перехрестях вулиць Мелітопольська-Свердлова, Мелітопольська - К.Цеткін

Більш ніж 350 тис. грн. було направлено на поточне утримання доріг.
На жаль, відсутність коштів з державного бюджету не дозволила нам придбати прибиральну вакуумну машину.

Теплопостачання в осінньо–зимовий період, особливо, в умовах минулої зими,  є дуже проблемним питанням. Якщо робота централізованого опалення в центральній та східній частинах міста майже не викликає зауважень, то цього не можна сказати про КП „Котельщик”, яке забезпечує теплом житловий масив Свєтлово.
В листопаді 2008 року сесією міської ради була затверджена схема оптимізованого теплопостачання цього мікрорайону для   поступового переходу  житлових будинків на індивідуальне опалення та для  будівництва міні–котелень для закладів бюджетної сфери та негазифікованих багатоквартирних житлових будинків.



В минулому році була виготовлена  проектно-кошторисна документація для будівництва 7  модульних котелень з застосуванням альтернативного виду палива (електроенергії). На ці заходи було спрямовано 553,9 тис.грн. з бюджету розвитку міста. Фінансування будівництва котелень планувалось здійснити за рахунок коштів Стабілізаційного фонду, що було передбачено відповідною Постановою Кабінету Міністрів. Але місто так до цього часу і не отримало кошти з державного бюджету для будівництва цих котелень. Мабуть на державу розраховувати не варто, доведеться нам самим вишукувати кошти для будівництва міні-котелен.

Однією з проблем, які уповільнювали встановлення  систем автономного опалення в Свєтлово, була низька пропускна можливість газових мереж, відповідно – відсутність тиску в мережах.  В минулому році проведено роботи по їх реконструкції. Освоєно 1059,5 тис.грн. Введена в експлуатацію ділянка газопроводу від вул. К.Лібкнехта до будинку № 13 по вул. Б.Хмельницького. На жаль, проблеми з перерахуванням коштів через державне казначейство не дали можливості завершити реконструкцію газопроводу по вул. Будівельників та Першотравневій до Нового року. Але ці роботи будуть завершені зразу ж після прийняття бюджету і відновлення фінансування казначейством.

Шановні присутні!

На відміну від багатьох міст Херсонщини, Каховка має справжнє багатство – високоякісну воду. Комунальний  і приватний сектори, підприємства і установи отримують воду без перешкод, за досить низькими, у порівнянні з іншими населеними пунктами, тарифами.



Каховський водоканал надає послуги не тільки з водопостачання, а також і з водовідведення, прокачуючи кожного дня через каналізаційний колектор тисячі тонн стічної води. В минулому році передбачалось продовжити роботи по модернізації каналізаційних насосних станцій, зокрема , по заміні їх обладнання на менш енергоємне за рахунок коштів державного бюджету, але ці кошти не надійшли.



Виконати ці роботи власними зусиллями місто не в змозі, тому що вони потребують багатомільйонних вкладень. Тому в цьому році сесія міської ради своїм рішенням підтримала участь  комунального виробничого управління „Каховський водоканал” в проекті Міжнародного банку реконструкції та розвитку  „Розвиток міської інфраструктури”, який передбачає отримання спеціальної інвестиційної позики.

Говорячи про проблеми житлово – комунального господарства, не можна обійти увагою тему тарифів. Недосконалість тарифної політики викликає багато нарікань у жителів міста, особливо в частині тарифів на послуги з обслуговування будинків та прибудинкових територій. Зокрема, ставиться питання, чому плата за користування лифтами  нараховується на загальну площу квартири, а не з кількості осіб, які там проживають чи зареєстровані? Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 529 послуга з обслуговування ліфтів належить до переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, тобто врегулювання цього питання відноситься до компетенції Кабінету Міністрів України і повинно вирішуватись на державному рівні.

Через постійне підвищення цін на енергоносії, катастрофічну зношеність інженерної інфраструктури, інфляційну складову рівень тарифів на житлово-комунальні послуги вже давно не відповідає економічно обґрунтованим витратам на їх виробництво. Ключова для життєзабезпечення суспільства галузь - житлово-комунальне господарство - стала заручником політичних ситуацій, об’єктом спекуляцій політичних сил у боротьбі за владу. В цьому можна переконатися в черговий раз за результатами діяльності за 2009 рік, коли участь Держави у фінансовий підтримці житлово-комунальної сфери взагалі зведена до нуля.  Сьогодні житлово-комунальна галузь країни знаходиться на межі виживання й вже практично вичерпала свій запас міцності.
Тому Асоціація міст України спільно з головами міст та представниками житлово-комунальних підприємств пропонують Уряду України розробити чітку систему розрахунків та затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги на державному рівні та встановити державний контроль за їх виконанням.
Законом України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що тарифи повинні бути затверджені на рівні економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво. В іншому випадку  міська рада повинна передбачити кошти на відшкодування різниці в тарифах в міському бюджеті. Постійне зростання мінімальної заробітної плати, вартості матеріалів, запчастин, паливно-мастильних матеріалів, енергоносіїв та інших складових тарифів призводить до необхідності їх постійного коригування. Але, зважаючи на рівень фінансових можливостей населення, виконавчий комітет стримує зростання тарифів. В 2009 році були скориговані тарифи тільки на послуги з водопостачання та водовідведення і на користування ліфтами.
В минулому році спеціалістами житлово – експлуатаційних підприємств були здійснені попередні  розрахунки побудинкових тарифів, як цього вимагає законодавство.  В разі їх введення, нині діючи  тарифи  виростуть  1,5 – 2 рази, а для двоповерхівок  і більше. Тому на сьогодні виконавчий комітет знімає це питання з порядку денного.
Залишається проблемою заборгованість населення спожиті житлово-комунальні послуги. Відсоток проплати за послуги всіх комунальних підприємств складає 90,1 %.  А заборгованість населення за послуги з утримання будинків перед КП «Житловик Свєтлово» та КП «Наш Дім» за 2009 рік зросла на 476,4 тис.грн. За ці кошти можна було б здійснити капітальний ремонт м’якої покрівлі чотирьох будинків, таких як по вул. Освіти, 3 або реконструкцію м’якої покрівлі під шатрову двох будинків, таких як по вул. К.Лібкнехта, 114.
Заборгованість за послуги з теплопостачання протягом 2009 року зросла на 912,4 тис.грн., що не дає можливості своєчасно розраховуватись теплопостачальним підприємствам за спожитий природний газ. Самим низьким відсотком оплати за природний газ є рівень розрахунків КП «Котельщик» - 29,8% (заборгованість за опалювальний період склала 2100,0 тис.грн.). Загальна заборгованість теплових організацій за спожитий газ станом на 01.03.2010р. становить 4137,0 тис.грн.

Пасажирські перевезення в місті здійснювались транспортом ВАТ „Каховське АТП-16506” та приватними перевізниками..
З метою забезпечення населення міста послугами з пасажирських перевезень:
- з міського бюджету надано компенсацію на покриття витрат пасажирського транспорту для перевезень населення на городи в обсязі 100,0 тис.грн.;

Проблемним залишається питання пільгових перевезень. За підсумками 2009 року  заборгованість державного бюджету за здійснення перевезень пільгових категорій склала 150 тис.грн. В таких умовах усі витрати, пов’язані з пільговими перевезеннями, доводиться нести перевізнику. Через це в минулому році АТП -16506 не придбало жодного нового автобусу.
Багато нарікань викликає робота приватних таксі. Виконкомом міської ради спільно з райвідділом ДАІ, технічною автомобільною інспекцією, прокуратурою здійснюються заходи щодо недопущення порушень чинного законодавства з боку підприємців – власників таксі та власне водіїв. З цією метою неодноразово проводилися рейди - перевірки , спільні наради.

Актуальним для нашого міста є питання забезпечення житлом. На сьогодні в черзі на отримання житла налічується 836  сімей. Протягом 2009 року одержали житло та покращили житлові умови 15 сімей.  9 з них отримали квартири, які були придбані державною іпотечною установою в новобудовах міста.
В рамках державної програми «Доступне житло» створено житлово-будівельний кооператив «Добробут» та укладено угоду щодо будівництва еталонного 80-квартирного житлового будинку по пр. Будівельників,18, загальна площа 3527,5 мІ;
Розробляється містобудівне обґрунтування на будівництво багатоповерхових житлових будинків з кафе, дитячим і спортивним майданчиком по вул. П. Морозова (ТОВ «Новий ковчег»);



В минулому році  введено в експлуатацію багатоповерховий 35-квартирний житловий будинок, вул. Гірників, 7, загальна площа 1667 мІ. А всього в місті  введено в експлуатацію житла загальною площею 6276 мІ, темп росту - 137,4% до попереднього року. За індексом введення в експлуатацію житла  Каховка має найкращий показник по Херсонській області.
Протягом року введено в експлуатацію:
10 об’єктів промислового призначення;
8 об’єктів торгівлі;
11 об’єктів послуг.
На конкурентних засадах передано в оренду шість автобусних зупинок для їх реконструкції та обладнання торговельними павільйонами, роботи по їх встановленню вже розпочалися. На прохання  багатьох мешканців житлового масиву Свєтлово  такий комплекс „павільйон – зупинка” вже встановлено на площі біля магазину „Платан”.

Шановні присутні!

Серед власних та делегованих повноважень місцевого самоврядування  пріоритетне місце займають питання соціального захисту населення. Соціальна сфера – галузь особлива, своєрідний барометр життя суспільства, особливо в часи економічних ускладнень. Рівень добробуту людей, їх матеріальна забезпеченість залежить від рівня реалізації соціальних програм.
Цими питаннями займається  Управління праці та соціального захисту населення – найбільше за чисельністю працівників та обсягом  покладених на нього обов’язків. Кожного дня його спеціалісти приймають більше 300 осіб, а загальна чисельність осіб, якими опікується Управління,   становить понад 20 тис.
В минулому році Управління здійснило різного виду  виплат  ( субсидій, пільг, матеріальних допомог , адресної грошової допомоги) на  суму понад  20 млн. грн.


В  тому числі:
пільги - 4 млн 145тис.грн.
субсидії - 2 млн 244,5тис.грн.
державна допомога сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, дітям-інвалідам, інвалідам з дитинства, тимчасова державна допомога дітям та на утримання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях        
13 млн 688 тис.грн.
по міським цільовим програмам   соціальної підтримки  ветеранів, інвалідів, малозабезпечених    родин тощо   
28,8 тис. грн                                                                          
Створено та постійно вдосконалюється Централізований банк даних з проблем інвалідності, електронна система обліку  отримувачів субсидій на житлово-комунальні послуги. До Єдиного державного  реєстру включено 9967 осіб, які мають право на пільги.
Протягом року за субсидією до Управління праці та соціального захисту населення звернулось 3118 сімей ( загальна кількість сімей 14 тис.), сума призначених субсидій складає 2157,9 тис.грн.  Комісією по соціальному захисту населення активно впроваджується практика призначення субсидій у виняткових випадках, протягом року за рішенням комісії призначено субсидію для 731 сім’ї.  Матеріальну допомогу з міського бюджету отримали 251 чол. на суму 28,0 тис.грн. Заборгованість з соціальних виплат населенню (пільг та субсидій) за підсумками 2009 року  склала 825,4 тис.грн.
Для покращення умов роботи з населенням в минулому році в рамках проекту ”Удосконалення системи соціальної допомоги” було проведено ремонт приміщень Управління,  стовідсотково  за кошти  Світового банку.


Управління разом з Каховським центром зайнятості  приймали участь в реалізації міської програми зайнятості. За підсумками 2009 року до Центру зайнятості з питань працевлаштування звернулось 1775 осіб, з них працевлаштовано на вільні та новостворені місця 714 осіб (40,2%). 
Рівень фіксованого безробіття на кінець року становив 1,5.
Протягом року в галузях економіки міста було  створено 940 нових робочих місць, із них  24% - на промислових підприємствах  міста.
Середня заробітна плата штатних працівників на підприємствах міста за січень-грудень 2009 року склала 1532 грн., (у 2008 р. – 1440 грн.), що на 3,4 % перевищує середню заробітну плату по Херсонській області. Темп росту заробітної плати  до 2008 року – 106,4 %. У грудні заробітна плата становила 1895 грн.
Під постійним контролем  виконкому міської ради, надзвичайної фінансової комісії, державного інспектора праці  знаходяться питання погашення заборгованості по заробітній платі, відповідальності керівників за її виплату вчасно і в повному обсязі.
Станом на 01.01.2010 заборгованість по заробітній платі становила – 5 млн 609,2 тис.грн., її мали 5 підприємств.
Левова доля з цієї суми  випадає на ВАТ „Каховський завод електрозварювального устаткування” – 5391,8 тис.грн. У 2008 році  на замовлення Мінтрансу завод «ЕЗУ» вклав власні оборотні кошти у розробку та виготовлення виробничого комплексу колійної техніки (близько 30 млн. грн.) і до цього часу не отримав обіцяного фінансування з боку Міністерства транспорту України, що й призвело до виникнення тривалої заборгованості із заробітної плати.
Робочою групою по контролю за створенням та легалізацією робочих місць протягом року проведено 298 перевірок, виявлено 40 порушень трудового законодавства (використання праці найманих працівників без укладення трудових договорів), матеріали передані до Каховської ОДПІ та Державному інспектору праці. Але, на жаль, практика видачі заробітної плати в конвертах продовжується, що призводить не тільки до втрат бюджету та конкретних родин, але до втрат соціальних: працівник втрачає право на зарахування трудового стажу, отримання лікарняних листів тощо.
П’ятьом приватним підприємцям, порушникам трудового законодавства, винесені штрафні санкції на загальну суму 2,9 тис.грн.
Для забезпечення доступу людей з обмеженими фізичними можливостями до об’єктів соціального призначення протягом 2009 р. побудовано сучасні пандуси в 11-ти адміністративних установах.

Послуги  територіального центру соціального обслуговування отримують 1933   пенсіонера та одиноких непрацездатних громадян.   
30  вихованців  протягом року відвідували   Центр  соціальної  реабілітації  дітей-інвалідів. Всього  за  весь  час  існування  Центру з 2001 року  пройшли  реабілітацію  212 дітей-інвалідів,  з  яких  майже  27%   інтегровано у  дошкільні  та  спеціальні  навчальні  заклади.
Реабілітація, виховання та  навчання  дітей-інвалідів проводилася за  спеціальними програмами.  З  вересня 2009  року  щочетверга  фахівці  Центру разом зі  своїми вихованцями займалися  лікувальною верховою  їздою – іпотерапією.

Протягом  року Центром  отримана  благодійна  допомога  майже на 100 тис.грн. За рахунок цих коштів встановлена тепла електрична підлога та  пластикові  вікна  в  приміщенні  установи, побудовано пандус для  подолання  сходинок  дітьми-інвалідами, придбані  мікрохвильова  піч, світловий, інфрачервоний обігрівач, лампи  з  ультрафіолетовим  випромінюванням,  комп’ютер  тощо. Я вдячний підприємцям, установам та просто небайдужим людям за розуміння та підтримку в цій важливій справі.
У тісному контакті з Управлінням праці, відділом у справах дітей працює міський Центр соціальних служб для сім”ї та молоді. Маючи штатну чисельність всього 3 працівника, він здійснює великий обсяг роботи, спрямованої на  соціальну підтримку сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах . Протягом року проінспектовано 60 кризових  сімей, 23 сім’ї, в яких виховуються 37 дітей,  перебувало під соціальним супроводом. На теперішній час на соціальному супроводі перебуває 5 сімей,  в тому числи одна прийомна.


Центром проводиться робота із звільненими з місць позбавлення волі та умовно засудженими (допомога у працевлаштуванні,  реєстрації, оформлення документів, пенсій, проходження медичного огляду). В 2009 році така допомога була надана 35 особам.
В рамках Консультаційного пункту в пологовому відділенні Каховської ЦРЛ спеціалісти Центру проводять соціальну роботу  з матерями, які мають намір відмовитися від новонародженої  дитини та батьками (або особами, які їх замінюють), які тимчасово влаштували дитину у будинок дитини.
Центр є організатором  щорічного міського фестивалю - конкурсу дитячої та молодіжної творчості і мистецтва для дітей та молоді  з функціональними обмеженнями „Повір у себе і в тебе повірять інші”.  В минулому році у святі взяло участь 23 особи.     Двоє переможців фестивалю–конкурсу отримали путівки  до Міжнародного дитячого центру  „Артек”.


На виконання заходів міської   „Програми профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу та наркоманії на 2007-2011 роки” спільно з Каховською ЦРЛ, Каховською кримінально-виконавчою інспекцією, Каховським РВ УМВС України в Херсонській області, відділом освіти, КВ ВБО „ЛЖВ” Центр проводить профілактичну роботу серед дітей та  молоді з питань здорового способу життя  і профілактики наркоманії та  ВІЛ-інфекції/СНІДу. Це лекторії, показ тематичних фільмів, розповсюдення інформаційно-просвітницьких матеріалів щодо пропаганди здорового способу життя, правил безпечної поведінки для різновікових груп дітей  та молоді, з питань розвитку сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, попередження насильства в сім’ї тощо.
Проблема розповсюдження  ВІЛ-СНІДу є реалією сучасності.
В наркологічному відділенні Каховськї ЦРЛ сьогодні налічується 205 осіб, які  вживають  наркотичні засоби,  з них клієнтами Центру є 39 особи. На обліку лікаря – інфекціоніста знаходиться  208 ВІЛ- інфікованих осіб, до послуг Центру звернулася 31 особа. Серед соціально – медичних послуг, які надаються цим людям: допомога медикаментами, шприцами, засобами індивідуального захисту,  експрес – тестування на ВІЛ – СНІД.
Як бачимо, питаннями соціального захисту населення опікуються багато відділів міської ради. Серед них і архівний, який зберігає документи наших підприємств, установ, організацій.

З 1993 по 2009 рік до архівного відділу  надійшли документи від 100 ліквідованих підприємств, серед них ВАТ “Каховка” (колишній завод ЗБВ ім. 50-річя СРСР), підприємства управління будівництва „Укрводбуд” – ПМК-86, ПМК-223, автобаза, УВТК, підприємства тресту „Каховсільбуд” – ПМК-155, ПМК-158, ПМК-165, завод великопанельного домобудування та ін. Це більше 6500 одиниць зберігання. Відділ надає довідки про стаж роботи, заробітну плату, перейменування підприємств та інші для нарахування громадянам пенсії. Тільки в 2009 році з соціально-правових звернулося 649 осіб, яким видано безкоштовно.843 довідки. З метою забезпечення належних умов зберігання документів в минулому році в архівосховищі були встановлені нові сучасні вікна.
Шановні каховчани!
Освітня галузь міста - це 6 загальноосвітніх шкіл, гімназія, середня вечірня школа, 8 дитячих садків, 4 позашкільні заклади та міжшкільний навчально–виробничний комбінат. Це майже 5 тис. дітей та 1 тис. працівників освіти.

На баланс міського відділу освіти у січні 2009 року прийнято дошкільний навчальний заклад «Іскорка», в якому виховується 210 дітей. Це дало змогу розв’язати проблему черги, яка становила близько 200 дітей дошкільного віку. На даний час охоплення дітей дошкільною освітою становить 69%. Повністю охоплені дошкільною освітою діти п’ятирічного віку.
В дошкільних закладах міста створені сучасні комфортні умови перебування дітей, впроваджується нова програма розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку «Я у світі».
В міських школах навчається 3779 учнів у 160 класах. Вся старша школа стовідсотково є профільною. Це дає можливість учням вже з 10-го класу обрати предмети, поглиблене вивчення яких допоможе одержати додаткові знання при вступі до вищих навчальних закладів, обрати майбутню професію.
Як результат, за 3 останні роки 4 учнів загальноосвітніх шкіл міста стали переможцями програми консульства Сполучених Штатів Америки і навчалися за кордоном протягом 1 року.
За результатами зовнішнього незалежного оцінювання знань учнів у 2009 році  68% учнів нашого міста показали високий та достатній рівні з української мови ( 2008 - 65%), 62 % - з історії України (у 2008 - 51%). У 2009 році 78% випускників 11-их класів вступили  до вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації ( 2008р- 65% ).

На відміну від багатьох інших міст ми зберегли заклади позашкільної світи, які фінансуються з міського бюджету. Сьогодні  кружки, секції  та студії ЦДТ, СЮТ, СЮН, ДЮСШ   відвідує 2000 учнів або  54 % від загальної кількості школярів.
Велика увага приділяється розв’язанню проблем комп’ютеризації та інформатизації навчально-виховного процесу в закладах освіти міста. Інформаційні технології впроваджуються і дошкільній освіті. Протягом 2007-2009  років 40 педагогів дошкільних навчальних закладів пройшли навчання щодо опанування комп’ютером в обсязі користувачів. 
Гарячим харчуванням охоплено 100 % учнів 1-4 класів та  діти пільгових категорій. З міського бюджету на організацію безкоштовного гарячого харчування учнів в загальноосвітніх школах у у 2009 році виділено  1480,4тис.грн. ( 2008 - 1179,7тис. Грн).
Зростає вартість і якість харчування дітей міста під час літнього оздоровлення. Якщо у 2007 році      вартість харчування  становила 3,75 грн на день , то у 2009 році - 13,81 грн. на день
В освітніх закладах міста планомірно виконується програма “Обдарована дитина”. На її фінансування виділено  5 тис грн. Це дозволило забезпечити участь учнів загальноосвітніх шкіл міста у обласних та Всеукраїнських конкурсах, олімпіадах, роботі малої академії наук. Як результат, за цей період 38 учнів загальноосвітніх шкіл міста  здобули перемоги  у обласному конкурсі – захисті науково-дослідницьких робіт Малої академії наук, 4 – на Всеукраїнському рівні. 53 учня стали переможцями обласних, 5 -Всеукраїнських предметних олімпіад з основ наук.

Пріоритетом виховної роботи у закладах освіти міста є виховання громадянина, патріота міста та держави, яке реалізується через роботу спецкурсів, факультативів “Я – громадянин”, “Громадянська освіта” у ЗОШ №1, гімназії, центрі дитячої творчості. Є позитивний досвід  роботи гімназії за напрямком “Школа – соціокультурний центр міста”, педагоги та учні якої стали ініціаторами створення громадської організації “Діло”.
Освіта є невичерпним джерелом розвитку громади міста. Свій внесок учнівські і педагогічні колективи  вносять  у проведення загальноміських заходів, у благоустрій міста. Великий позитивний резонанс серед громадськості міста мають фестиваль випускників «Весна надії», серпневі конференції вчителів, фаховий конкурс «Вчитель року», спортивні змагання «Тато, мама, я  - спортивна сім’я», свято обдарованої молоді, новорічні і різдвяні свята, свята для дітей пільгових категорій.

Школи міста забезпечені педагогічними кадрами. У школах скоротилася плинність кадрів, немає вакансій.
На жаль, минулий рік не дозволив нам передбачити виділення капітальних видатків для освіти в тих обсягах, яких вона потребує. Але віділені 196 тис. грн. були освоєні повністю: встановлені нові енергозберігаючи газові котли в гімназії, відремонтовано спортивну залу СЗОШ №2, відремонтовано аварійні ділянки покрівлі гімназії та дитячого садочку „Сонечко” .
Минулий рік в Україні був проголошений роком молоді.

В Каховці живуть, навчаються та працюють 12,5 тис. молодих людей віком до 35 років, (третя частина населення міста), діє 19 молодіжних організацій. Діє комплексна програма „Молодь”  на 2007 – 2011 роки.  В рамках виконання цієї програми на  проведення молодіжних заходів, на підтримку обдарованих дітей, на розвиток Українського козацтва та профілактику негативних проявів у молодіжному середовищі з міського бюджету в минулому році було виділено 32 тис. грн., в тому числі 10 тис. грн. на проведення ІІІ Всеукраїнського мотофестивалю "Тачанка 2009. Єднаємося заради здоров’я".
Протягом року проведено 106 молодіжних заходів, в яких взяли участь 18,5 тис. чол..


Деякі з них були проведені вперше, а саме:
створено кіноклуб "Без Табу";
проведено рок-концерт "Перемога дідів – наша перемога";
конкурс для школярів "Моє родове дерево";
профілактичний захід "Жива бібліотека", присвячений Всесвітньому Дню пам’яті померлих від ВІЛ/СНІДу
проведено фотовиставку “Каховка молода" та конкурс плакатів «2009 рік – Рік молоді в Каховці»;
семінар-нарада "Протидія торгівлі дітьми та викорінення найгірших форм дитячої праці в м Каховці",
проведено благочинну акцію в рамках Всеукраїнської акції "Миколай про тебе не забуде!" (71 дитина з соціально незахищених сімей отримала святкові подарунки від помічників Миколая);
Вперше отримав статус «Всеукраїнський» самий масштабний захід року - Мотофестиваль "Тачанка-2009. Єднаємося заради здоров’я". Участь у фестивалі взяли: 300 байкерів з 43 населених пунктів України та 11 чоловік з 4 країн Європи (Росія, Молдова, Англія, Іспанія). Всього в заходах мотофестивалю взяло учать близько 5 тис. чол.

Хотілось би відзначити і традиційні заходи:

  • турніри Каховської Відкритої Ліги КВН на кубок міського голови;
  • краєзнавчі конференції учнівської молоді «Кам’янська Січ»» та «Пам’ятаємо минуле»;
  • гра „Котигорошко” серед учнів 5-х класів загальноосвітніх шкіл;
  • засідання молодіжних «круглих столів», в тому числі і з теми «Волонтерський рух міста»;
  • зустріч Всеукраїнського спортивно-патріотичного фестивалю "Козацька Регата";
  • V міську молодіжну спартакіаду та спартакіаду допризовної молоді;
  • VІІ міськрайонний фестиваль козацької пісні „Козацькому роду нема переводу”;
  • свята козачат;
  • рок-концерти

Третій рік діє клуб "Молода сім’я", який об’єднує на сьогоднішній день 50 молодих сімей.
Молодіжні організації міста (“ДіЛО”, „Блудні байкери”, „Драйв”, “Молода Січ”, "Мотоклуб "Колеса Дракона", „Молодіжна політика”, «Союз молоді регіонів України», Відкрита Каховська Ліга КВН), а також інші громадські організації міста (КВ ВБО «ВМ ЛЖВ», КВ ВБО «Жінки трудівниці за майбутнє дітей України») є основними помічниками у проведені міських заходів.
Одним з пріоритетних напрямків роботи виконавчих органів ради міста  є підтримка молодіжних громадських об’єднань та активістів молодіжного руху.
В квітні 2009 року втретє було проведено міський конкурс соціальних проектів та програм з молодіжних проблем. Рішенням конкурсної комісії проекти „Мотофестиваль "Тачанка-2009” (ММГО "Мотоклуб „Колеса Дракона”), проект „Пліч-о-пліч” (Каховське відділення ВБО «ВМ ЛЖВ»), „Енергія руху” (ММГО „ДіЛО”) отримали (з міського бюджету) гранти на суму 3000 грн. 

Продовжуються  шефські зв’язки міста  з моряками ВРК “Каховка”. В 2009 році було організовано  дві поїздки до м. Севастополь, надано шеської допомоги на суму  2 тис грн. А вже 23 лютого цього року  на День захисника Вітчизни делегація міста з представників міської ради, підприємців, журналістів, молодіжніх громадських організацій передала морякам подарунків на суму майже 16 тис. грн.
Особливою категорією дітей займається відділ у справах дітей.



Станом на 01 січня 2010 року на  його обліку перебуває 169 дітей, з них 106 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Створено електронний банк даних дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах (45 проживають в неблагополучних сім’ях, 11 постраждали від насильства в сім’ї,  5 схильні до бродяжництва).
З початку 2009 року  відділом разом з працівниками міліції, депутатами міської ради, представниками преси проведено 40 рейдів. Обстежувалися комп”ютерні клуби, розважальні заклади, автостанція, підвали тощо.
Виявлено 11 дітей, схильних до бродяжництва, усі діти повернуті до сімей.   
Особлива увага приділяється захисту житлових і майнових прав дітей. З цією метою всі питання купівлі- продажу, обміну житла, де зареєстровані неповнолітні, вирішується тільки через комісію по захисту прав дітей та виконком міської ради.

Наше місто на сьогодні займає одне з провідних місць у фізкультурно-спортивному житті області.


Всіма видами фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи у 2009 році в місті було охоплено близько 4,3 тис. чол.
Центром масового відпочинку громадян міста (особливо мешканців житломасиву Свєтлово) залишається  спорткомбінат  «Олімпійський», завантаженість якого у 2009 році склала 47,5 тис.чол.
Завантаженість стадіону «Авангард» склала більш ніж 19 тис. чол.
Фінансові і матеріально-технічні ресурси міського бюджету  спрямовуються, в основному, на розвиток найбільш масових і пріоритетних видів спорту. Всього на проведення спортивно-масових заходів з міського бюджету в минулому році було спрямовано 32,5 тис. грн.
Спортсмени і команди міста постійно беруть участь у змаганнях обласного і всеукраїнського рівнів. Місто Каховка за підсумками 5-х літніх юнацьких спортивних ігор Херсонщини 2009року  посіла ІІІ місце серед команд міст і районів першої групи.



У 2009 році на території міста проходили змагання високого рівня: всеукраїнська велогонка „Легендарна тачанка”, обласні (фінальні) та всеукраїнські (зональні) змагання з футболу на призи клубу „Шкіряний м”яч”, Всеукраїнський турнір з футболу серед аматорських команд пам»яті ЗТУ П.І.Безносенка, першість України з футболу серед юнаків, Чемпіонат та Кубок області з футболу, чемпіонат області з волейболу серед чоловіків, інші заходи вищого рівня.
За підсумками 2008-2009 навчального року команда м.Каховки – срібний призер обласної Спартакіади школярів в загальному заліку серед збірних команд міст і районів.
В Каховській ДЮСШ займаються з одинадцяти видів спорту 453 дитини , це складає 12,4% від загальної  кількості учнів шкіл. Юні спортсмени ДЮСШ неодноразові переможці і призери всеукраїнських і обласних змагань.
В місті зареєстровано 9 громадських організацій фізкультурного напрямку: 8 клубів та Каховська міська федерація кіокушин-кан карате.
Не залишаються без уваги громадяни з фізичними вадами. В місті спортсменами-інвалідами опікується Каховська філія облцентру „Інваспорт” та громадська організація спортивно-реабілітаційний клуб „Прометей”.

Маємо проблемні питання, особливо стосовно незадовільного технічного стану окремих спортивних споруд. Спортивний зал с/к «Олімпійський», який  закритий з причини  аварійного санітарно-технічного стану, потребує негайного ремонту. Також потребує ремонту човнова станція ДЮСШ де відновлено секцію з академічного веслування. У незадовільному стані знаходяться спортивні майданчики за місцем проживання населення, залишається недостатнім рівень фінансування дитячо-юнацького спорту і спортивно-масових заходів, соціального забезпечення спортсменів і тренерів та інше. Все це потребує значних фінансових витрат. Над вирішенням цих питань міська влада працює спільно з громадськістю, фізкультурно-спортивним активом, Радою підприємців, всіх небайдужих до розвитку фізкультурної галузі в місті.
Шановні каховчани!

В минулому році культурно – мистецьке життя Каховки, незважаючи, а можливо , і всуперечь негативним тенденціям в економіці, піднялося на більш високий щабель.

Закінчення ремонту великої глядацької зали міського Палацу культури, на що з міського бюджету було виділено майже 190 тис. грн.,  дозволило повернути до Каховки цілу низку обласних та всеукраїнських заходів. Серед них обласний «Каховський ярмарок», Всеукраїнський фестиваль-конкурс авторських хореографічних творів «Верховинця степова криниця», спектаклі Херсонського музично – драматичного театру ім. Куліша, фінали  відкритої Каховської ліги КВВ тощо. На прохання жителів Светлово, щоб віддати належну шану людям, які своєю працею перетворили посушливий край у квітучий сад, міському Палацу культури повернута назва «Меліоратор» .



В грудні 2009 року відновлено роботу кінозалу кінотеатру ім. Блюхера. В реконструкцію кінозалу, обладнання його сучасними меблями та технікою орендарем вкладено понад 500 тис. грн. власних коштів.



Виготовлено проектну документацію на реконструкцію другого поверху музею. Розпочато роботи по створенню експозиції, присвяченій подіям Великої Вітчизняної війни. Ці роботи виконувалися і виконуються виключно за кошти меценатів, тому що Каховський історичний музей, як філія Херсонського краєзнавчого музею, фінансується за рахунок обласного бюджету.

В місті велика увага приділяється  підтримці аматорських колективів, творчої молоді, майстрам народного мистецтва.    

В закладах культури працює  84 чол.,  7 колективів із званням «народний» та 5 із званням «зразковий». В цьому році звання «народний аматорський колектив» присвоєно любительському об’єднанню ветеранів війни і праці «Каховські зорі». В репертуарі хору понад 100 пісень. Він є незмінним учасником багатьох масових заходів нашого міста. Виступи ветеранів завжди радо зустрічають в інших районах  Херсонської області.
Протягом року було проведено 58 мистецьких заходів, в них 2727 чол. були учасниками, а глядачами – 20068 чол.    Міські конкурси «Моя бабуся краща всіх», «Зорецвіт талантів», свято «Різдвяні зустрічі», «Весела нотка», «Музика над Дніпром» -  це тільки частка того, що рухає культурне життя міста. Наша гордість - лауреати і дипломанти багатьох конкурсів і фестивалів солісти міського Палацу культури –Ольга Гавриленко, Катерина Панова, Сергій Бурдюг, Оксана Коваленко  вступили до вищих навчальних закладів. Але підростають нові таланти. Учасники гурту солістів-вокалістів у складі Катерини Ґрунтової, Христини Сергійчук, Катерини Хиць, Каріни Костецької (керівник Галина Шестакова) стали дипломантами Міжнародного фестивалю мистецтв «У Чорного моря»   (м. Ялта).
На високому професійному рівні аматорські колективи представили наше  місто у звітному концерті Херсонщини на головній сцені країни Національного Палацу культури м. Київ.

В минулому році за підсумками  Х Міжнародного дитячого фестивалю в Болгарії серед 80 колективів учасників  ІІІ місце  зайняв зразковий ансамбль танцю «Радість» (керівник Ольга Волик) а народний ансамбль танцю «Надія» (керівник Надія Сергеєва) отримав Гран-прі.
На Всеукраїнському фестивалі авторських хореографічних творів «Верховинця степова криниця», який проводився у нашому місті,  під супровід інструментального гурту «Троїсті музики» (керівник Юрій Іванов) ансамбль танцю «Надія» отримав Гран-прі.
В Каховській школі мистецтв навчається 300 учнів, з них 39 – безкоштовно.  Учні  школи  є лауреатами та дипломантами Міжнародних, Всеукраїнських, обласних конкурсів, оглядів, тощо.        Юні піаністи КШМ Редькіна Уляна та Біла Аліна (викладач Раїса Подакова) отримали Гран-прі в авторському конкурсі «Ялтинский подснежник» (м. Ялта).
Сергеєв Дмитро (викладач Володимир Маракін) зайняв ІІІ місце серед гітаристів у ІХ Міжнародному фестивалі дитячої та юнацької виконавчої майстерності «Акорди Хортиці» (м. Запоріжжя).
Зразковий хоровий колектив «Перлина» (керівник Ірина Губіна) зайняв І місце серед хорових колективів у обласному конкурсі «Весняні дзвіночки».
Народний оркестр музичних інструментів Каховської школи мистецтв завжди демонструє свою високу професійну майстерність приймаючи участь в міських заходах та святкових концертах.
Одна з основних проблем, яку ми повинні вирішити в цьому році – забезпечити Палац культури „Меліоратор” теплом, проектна документація на будівництво автономної котельні вже виготовлена.

Шановні каховчани!

В форматі звіту не можливо назвати все, що зроблено. Адже зроблено набагато більше, ніж передбачено міським бюджетом.



Тому що поступово громадяни міста, підприємці і громадські організації долучаються до реалізації завдань, які важливі для всієї громади: це освітлення біля магазинів, впорядкування прилеглих територій, допомога дітям-сиротам, встановлення дитячих майданчиків та облаштування спортивних майданчиків.


За кошти підприємств, спонсорів та меценатів відреставровано площу біля ЦУМу, встановлено склопакети в дитячому будинку «Берізка», обладнано теплу підлогу для дітей-інвалідів в Центрі реабілітації, виконано реставрацію старовинної арки по вул.. К.Маркса, висаджено троянди в центрі міста. За активної участі небайдужих приватних підприємців проводяться багаточисленні заходи:
Мотофестиваль „Тачанка”
фестиваль. „Повір у себе і в тебе повірять інші”
акція „Миколай тебе не забуде” 
багаточисленні молодіжні акції
фестиваль випускників тощо



Шановні присутні!

Головна мета роботи органів місцевого самоврядування – це забезпечення потреб громади, надання населенню послуг – адміністративних, організаційних, соціальних. Основні питання, з якими звертались громадяни міста до міської ради та її виконавчих органів в минулому році  – це встановлення та облаштування автономного опалення, ремонт покрівель,  надання дозволів на проведення реконструкцій помешкань, надання допомоги в газифікації будинків та квартир, проведення робіт по благоустрою, недостатнє опалення будівель, знесення дерев, робота житлово-комунальних підприємств, освітлення під’їздів, надання матеріальної допомоги,  звернення з питань опіки та піклування тощо. Протягом останніх років спостерігається щорічне збільшення кількості звернень до відділу захисту прав споживачів. У 2009 році  таках зверень було 430. За підсумками проведеної відділом роботи споживачам повернуті кошти в сумі майже 50 тис. грн. 

Для виявлення найбільш актуальних питань, які турбують мешканців міста, та визначення шляхів їх вирішення проводяться інформаційні зустрічі, засідання Громадської ради, „Круглі столи” з політичними партіями, прес -конференції міського голови, працює офіційний сайт міської ради.

Найбільш проблемними на сьогодні залишаються питання капітального ремонту багатоповерхових будинків,  якості та ефективності житлово-комунальних послуг.
Усі споживачі повинні чітко розуміти, що стримати додаткові витрати на житлово-комунальні послуги можливо лише за умови термінового виділення значних фінансових ресурсів на оновлення основних фондів житлово-комунальної сфери, впровадження енергозберігаючих технологій, зменшення втрат в інженерних мережах та планово-попереджувальних робіт.  Це можливо лише за умови введення в дію Державної програми реформування житлово-комунального господарства. Сподіваюсь, що Уряд нарешті усвідомить, що житлово-комунальна галузь – це один з головних пріоритетів для населення нашої країни.
Впевнений, що виконання наміченого можливе за умови спільної плідної роботи міської ради, її виконавчих органів та за активної участі громади міста.

Дякую за увагу.